Teorinė fizika (Fizika | Mokslas)

(5) 2017-11-13 15
IBM paskelbė apie 50 kvantinių bitų (kubitų) kvantinį kompiuterį, kuris kol kas yra didžiausias tokio tipo įrenginys. Nors ir koks revoliucinis tai pasiekimas, tačiau IBM 50 kubitų aparatui iki universalaus kvantinio kompiuterio dar toli.

(0) 2017-11-06 29
Laikas – mūsų kasdienybės dalis. Dažnai apie jį net nesusimąstome, tik neramiai žvelgiame į laikrodį skaičiuodami minutes, kai kur nors skubame ar ko nors laukiame. Apie bėgančius metus susimąstome per gimtadienį ar švęsdami Naujuosius metus. O ką mokslininkai gali mums papasakoti apie laiką?
(3) 2017-11-01 25
Plokščias pasaulis, daugybė matmenų, banguojanti erdvė… Kokių tik keistenybių nesugalvoja mokslininkai, aiškindami pasaulio dėsnius.
(23) 2017-11-01 11
Kas gi nenorėtų namie turėti tokį elektros generatorių, su kuriuo būtų galima visiškai atsisakyti energetikų pramonės teikiamų paslaugų ir elektrą gamintis pačiam. Be jokio kuro, be jokių šalutinių produktų, be jokių sąnaudų? Tikra revoliucija! O kad nereikėtų toli ieškoti, ši revoliucija, pavadinta „Infinity MG10“, bus atvežta ir į Lietuvą, kone prie pat mūsų durų. Bet...
(3) 2017-10-22 35
Remdamiesi vos trijų LIGO eksperimentų rezultatais, mokslininkai nustatė, kad gravitacinių bangų sklidimo greitis yra 0,55 c – 1,42 c intervale. Straipsnis publikuotas Physical Review Letters.
(3) 2017-10-13 32
Kadaise kosmologai manė, kad Visata yra visiškai amžina: be pradžios, be pabaigos. Tokia idėja gali pasirodyti protu neaprėpiama, tačiau moksliškai nusiteikiančioms smegenims priimtina paprasčiau nei bandymas išsiaiškinti, ką reikštų Visatos pradžios taškas – ir kada jis atsirado, rašo popsci.com.
(0) 2017-10-03 4
Nobelio premija fizikos srityje 2017 metais apdovanoti Rainer Weiss, Barry C. Barish ir Kip S. Thorne už gravitacinių bangų aptikimą LIGO detektoriumi. Tai paskelbė Švedijos karališkoji mokslų akademija.
(0) 2017-09-24 23
Kvantinė komunikacija pakelta į visiškai naują lygį.
(2) 2017-09-16 19
Nors fizikams pavyko perprasti makroskopinio pasaulio chaoso teoriją, chaoso netrūksta ir kvantiniame lygmenyje. Ir kvantinis chaosas stulbina dar labiau, nei didesnysis jo atitikmuo.
Būtent todėl taip svarbu, kad tyrėjai pristatė lygtį, pagal kurią galima numatyti kvantinio chaoso elgseną.
(2) 2017-09-13 11
Naujasis lustas paspartins kvantinių kompiuterių ir tinklų kūrimą.
(2) 2017-09-10 15
Kvantiniai kompiuteriai, kurių veikimas pagrįstas judančių dalelių trajektorijų supynimu kol kas egzistavo tik teorijoje – gal tokių dalelių netgi visai nėra.
Bet laiduose atradus elektronų „verpetus“, būtent tokiems kvantiniams įrenginiams reikalingų dalelių medžioklė baigėsi. Dabar galima imtis šių teorinių kompiuterių įgyvendinimo realybėje.

(8) 2017-09-06 33

Tyrėjai Australijoje sukūrė naują kubito – kvantinių kompiuterių statybinio bloko – tipą, kurį naudojant, jų teigimu, įmanoma gaminti tikrus, didelius kvantinius kompiuterius.
(0) 2017-08-29 12
„Jeigu susitikčiau Dievą, užduočiau jam du klausimus: kam reikėjo reliatyvumo? Ir kam reikėjo turbulencijos? Esu tikras, kad į pirmą klausimą jis atsakytų.“ Ši apokrifinė citata, paprastai priskiriama fizikui Werneriui Heisenbergui, puikiai atskleidžia fizikų požiūrį į turbulenciją, rašo nature.com.
(0) 2017-08-26 15

Įsivaizduokite, esate astronomas, turintis įžvalgių idėjų apie paslėptus kosmoso dėsnius. Kaip bet kuris geras mokslininkas, savo hipotezę norite patikrinti eksperimentu.

Tik bėda – atlikti eksperimento niekaip neįmanoma, gal nebent kompiuterinę simuliaciją. Mat kosminius objektus auginti Petri lėkštelėse ar sudaužti, kaip subatomines daleles greitintuvuose – dar ne mūsų nosiai.
(0) 2017-08-17 24
CERN vykdomo ATLAS eksperimento fizikai aptiko pirmuosius tiesioginius duomenis apie didelės šviesos sklaidymą šviesa, itin retą procesą, kai du fotonai – šviesos dalelės – sąveikauja ir pakeičia sklidimo kryptį. Nature Physics publikuoti duomenys patvirtina vieną iš seniausių kvantinės elektrodinamikos (QED) prognozių.

Portalo rubrikos