Teorinė fizika (Fizika | Mokslas)

(2) 2017-09-16 16
Nors fizikams pavyko perprasti makroskopinio pasaulio chaoso teoriją, chaoso netrūksta ir kvantiniame lygmenyje. Ir kvantinis chaosas stulbina dar labiau, nei didesnysis jo atitikmuo.
Būtent todėl taip svarbu, kad tyrėjai pristatė lygtį, pagal kurią galima numatyti kvantinio chaoso elgseną.
(2) 2017-09-13 11
Naujasis lustas paspartins kvantinių kompiuterių ir tinklų kūrimą.
(2) 2017-09-10 13
Kvantiniai kompiuteriai, kurių veikimas pagrįstas judančių dalelių trajektorijų supynimu kol kas egzistavo tik teorijoje – gal tokių dalelių netgi visai nėra.
Bet laiduose atradus elektronų „verpetus“, būtent tokiems kvantiniams įrenginiams reikalingų dalelių medžioklė baigėsi. Dabar galima imtis šių teorinių kompiuterių įgyvendinimo realybėje.

(8) 2017-09-06 32

Tyrėjai Australijoje sukūrė naują kubito – kvantinių kompiuterių statybinio bloko – tipą, kurį naudojant, jų teigimu, įmanoma gaminti tikrus, didelius kvantinius kompiuterius.
(0) 2017-08-29 12
„Jeigu susitikčiau Dievą, užduočiau jam du klausimus: kam reikėjo reliatyvumo? Ir kam reikėjo turbulencijos? Esu tikras, kad į pirmą klausimą jis atsakytų.“ Ši apokrifinė citata, paprastai priskiriama fizikui Werneriui Heisenbergui, puikiai atskleidžia fizikų požiūrį į turbulenciją, rašo nature.com.
(0) 2017-08-26 15

Įsivaizduokite, esate astronomas, turintis įžvalgių idėjų apie paslėptus kosmoso dėsnius. Kaip bet kuris geras mokslininkas, savo hipotezę norite patikrinti eksperimentu.

Tik bėda – atlikti eksperimento niekaip neįmanoma, gal nebent kompiuterinę simuliaciją. Mat kosminius objektus auginti Petri lėkštelėse ar sudaužti, kaip subatomines daleles greitintuvuose – dar ne mūsų nosiai.
(0) 2017-08-17 23
CERN vykdomo ATLAS eksperimento fizikai aptiko pirmuosius tiesioginius duomenis apie didelės šviesos sklaidymą šviesa, itin retą procesą, kai du fotonai – šviesos dalelės – sąveikauja ir pakeičia sklidimo kryptį. Nature Physics publikuoti duomenys patvirtina vieną iš seniausių kvantinės elektrodinamikos (QED) prognozių.
(0) 2017-08-14 24
Kinijos mokslų akademijos fizikai pirmą kartą tarp palydovo ir Žemė realizavo kvantinės kriptografijos protokolus, 1200 km atstumu perduodami daugiau nei 300 kilobaitų slapto rakto. Anksčiau tokius protokolus pavyko realizuoti tik antžeminėmis sistemomis ir sistemomis žemė–lėktuvas. Kvantinės kriptografijos protokolų ypatybė – jų slapto kodo iš principo negalima „pasiklausyti“ – tai draudžia kvantų mechanikos dėsniai. Kinijos mokslininkų darbas — pirmas žingsnis prie globalaus kvantinio tinklo. Tyrimas publikuotas žurnale Nature.
(2) 2017-08-08 18
Saulės šviesa atsiranda iš branduolinių reakcijų Saulės branduolyje. Iš pradžių ji atsiranda kaip energetiniai gama spinduliai, o po milijardų susidūrimų su materija, ši radiacija ištrūksta į Saulės paviršių ir pasiekia kosmoso platybes. Tad kyla klausimas – per kiek laiko šie spinduliai pasiekia Saulės paviršių?
(5) 2017-08-04 28
Nuo­sta­bios geo­met­ri­nės struk­tū­ros at­ra­di­mas ver­čia per­mąs­ty­ti rea­ly­bę ir ga­li at­ver­ti ke­lią kvan­ti­nei gra­vi­ta­ci­jos teori­jai
(2) 2017-08-02 26
Įsivaizduokite, prisikeliate iš mirusiųjų ir gyvenate senatvėje, kol pagaliau amžius leidžia daryti karjerą, ir vieną dieną tikitės lankyti koledžą. Toks gyvenimas būtų „veidrodinėje“ visatoje, visiškai priešingoje mūsiškei. Dviejų fizikų komandų nuomone, mūsų visata gali turėti dvynę, kurioje laikas eina atgalios.
(2) 2017-07-13 30
Fantastiniuose filmuose bei pasakojimuose dažnai susiduriama su kelionėmis laiku. Vis dėlto realybėje tai yra įgyvendinama daug paprasčiau, nei manote.
(6) 2017-07-12 21
Kinų mokslininkams ką tik pavyko padaryti tai, apie ką žinome tik iš mokslinės fantastikos filmų. Jie pirmą kartą sėkmingai teleportavo objektą į Žemės orbitą. Nepaisant to, koks didelis šis pasiekimas, mokslininkai jo nėra linkę sureikšminti – reikia dairytis kur kas toliau nei mūsų planetos apylinkės.
(0) 2017-07-12 8
Kinijos mokslininkai sėkmingai teleportavo fotoną iš Žemė į palydovą, skriejantį 500 km aukštyje. Šis darbas – esminis žingsnis link pasaulinio masto kvantinio interneto.
(0) 2017-07-05 0
Dėl Žemės sukimosi kasdien dangaus skliaute panašia trajektorija judanti Saulė lėmė tai, kad pirmasis laiką skaičiuojantis prietaisas buvo Saulės laikrodis. Jis fiksavo ryškiausios dangaus žvaigždės judėjimą.

Portalo rubrikos