Fizikų idėjos ir nauji atradimai (Fizika | Mokslas)

(58) 2020-09-14 47
Po daugiau nei 20 metų nuo pristatymo, EmDrive tebebandomas laboratorijose visame pasaulyje, įskaitant ir DARPA. Bet kontroversiškojo variklio lemtingasis momentas sparčiai artinasi.
(0) 2020-09-03 34
Google tyrėjai pirmą kartą panaudojo kvantinį kompiuterį simuliuoti cheminę reakciją. Reakcija paprasta, tačiau tai žymi praktinio kvantinių kompiuterių panaudojimo pažangą.
(7) 2020-08-09 17
Kai tolygumas sukelia nestabilumą, gali pagelbėti pulsacija. Dar žingsneliu arčiau stabilios, ekonomiškai pasiteisinančią energiją tiekiančios plazmos link.
(2) 2020-05-06 96
Gerai. Šiam „oro plazmos“ varikliui dar reikėtų ir elektros, bet vis tiek – jokio iškastinio kuro, o trauka, kaip įprasto reaktyvinio variklio.
(0) 2020-01-07 11
Dalelių greitintuvai galėtų būti nepaprastai naudingi medicinoje – jei tik jie nebūtų tokie dideli. Pavyzdžiui, SLAC greitintuvas yra beveik 3,2 km ilgio, o žymusis CERN hadronų priešpriešinių srautų greitintuvas (LHC) yra net 27,7 km ilgio. Tačiau Stanfordo universiteto mokslininkams pavyko šią technologiją sumažinti iki tokio dydžio, kad ji telpa kompiuterio luste, ir tai gali vėžio diagnostiką pakelti į naujas aukštumas.
(4) 2019-10-28 33
Nors gamintojai nuolat stengiasi, kad išmanieji telefonai būtų kuo lengvesni ir plonesni, tačiau juos apriboja lenkti kamerų lęšiai. Tačiau tai gali pasikeisti. Mokslininkai skelbia sukūrę plokštų lęšį, kuris yra 1000 kartų plonesnis ir 100 kartų lengvesnis, palyginus su įprastais lęšiais, tačiau pasižymi netgi dar geresnėmis savybėmis.
(0) 2019-10-22 14
Didysis hadronų priešpriešinių srautų greitintuvas (LHC), netoli Ženevos esantis CERN tyrimo įrenginys, skirtas ieškoti mažiausioms dalelės, kaip garsusis Higgso bozonas. Didžiuoju šis hadronų greitintuvas vadinamas ne be reikalo - jis yra išdėstytas apvaliame tunelyje, kurio ilgis - 27 km. Tačiau dabar Kalifornijos universiteto Berklyje mokslininkai sugalvojo, kaip tą patį darbą nudirbti gerokai mažesniu dalelių greitintuvu.
(15) 2019-10-21 94
Jei langas tęsiasi per visą pastato kampą, įprastai jis būna pagamintas iš dviejų stiklo lakštų, kurie sujungiami metaline tarpine. Tačiau Vokietijos mokslininkai teigia, kad jiems pavyko sukurti metodą, kaip vientisą stiklo lakštą sulenkti 90 laipsnių kampu ir toks stiklas visiškai nepraranda savo optinių savybių.
(0) 2019-10-11 5
Antradienį buvo paskelbta 2019 m. Nobelio premija fizikos srityje – ir apdovanojimas skambėjo „už fizikinės kosmologijos teorinius atradimus ir pirmosios egzoplanetos, besisukančios apie žvaigždę, panašią į mūsų Saulę, atradimą“. Tačiau ką iš tiesų tai reiškia? Ką nuveikė šie trys mokslininkai – Jamesas Peeblesas, Michel Mayoras ir Didier Quelozas?
(0) 2019-10-09 2
Ši savaitė – tai laikas, kai skelbiami 2019 m. Nobelio premijų laureatai. Pirmadienį paskelbus prizininkus medicinos ir fiziologijos srityje – kuriais tapo amerikiečiai Greggas L. Semenza ir Williamas G.Kaelinas jaunesnysis bei britas seras Peteris J.Ratcliffe'as – antradienį paskelbti fizikos laureatai.
(2) 2019-08-11 136
Tai – problema, su kuria susiduria net patys brangiausi fotoobjektyvai, gaminami net pagal pačius griežčiausius reikalavimus: pats lęšio centras sugeba išgauti tarsi skustuvas aštrų vaizdą, o štai pakraščiuose to aštrumo nebelieka. Ir ši problema būdinga visiems optiniams įrenginiams, kurie naudojami jau tūkstančius metų. Ilgą laiką buvo manyta, kad ji yra neįveikiama. Kol vienas Meksikos fizikas nesukūrė formulės, galinčios sukelti lęšių gamybos revoliuciją, rašo gizmodo.com.
(5) 2019-08-03 10
Dėl šio atradimo atominiai laikrodžiai galės būti nešiojami ant riešo, o ne šaldytuvo dydžio.
(7) 2019-07-28 22