Elektromagnetizmas (Fizika | Mokslas)

(0) 2015-12-22 6
Fizinių ir technologijos mokslų centre (FTMC) gautas finansavimas reikšmingam mokslo projektui. Pagal pirmą kartą Lietuvoje finansuotą „M-era.Net“ programą bus tiriamas deimanto defektų panaudojimas nano-metrologijoje.
(9) 2015-12-08 57
Peržiūrėjus tai, kas demonstruojama šiuose kadruose, pirmoji į galvą šovusi mintis – juk tai amžinasis variklis! Žinoma, ne viskas, kas šauna į galvą, būna teisinga, tačiau energinės sąnaudos šioje variklio sistemoje (formaliai ji vadinama homopoliniu motoru) – minimalios, o gal net artimos nulinėms. Beveik galima sakyti, kad transporto priemonė rieda pati iš savęs – nereikia jokių degalų. Kaip tai įmanoma? Dar labiau glumina, kad visa tai įmanoma nepadoriai paprastai ir pigiai.
(0) 2015-11-06 33
Vaizdo įrašas, kuriame pristatytos levituojančios elektros lemputės, tapo tikru internetiniu hitu.
(0) 2015-11-02 9
JAV mokslininkai iš Nacionalinės Los Alamos laboratorijos, bendradarbiaudami su kolegomis iš Ilinojaus universiteto, Nacionalinės Lorenco Berklio laboratorijos ir kitų institucijų, sukonstravo dirbtinį nanodydžio magnetą, kuris ypatingas tuo, jog jį sudarančioms magnetinėms nanosalelėms buvo suteikta geometrinė forma, paprastai neaptinkama natūraliuose magnetuose. Šis pasiekimas aprašytas naujausiame prestižinio žurnalo „Nature Physics“ numeryje.
(7) 2015-10-19 45
Suprasti mus supančią Visatą gali atrodyti neįgyvendinamas iššūkis. Iki šiol jau sužinota labai daug – kaip planetos sukasi aplink Saulę, kodėl obuolys nuo obels krenta tik žemyn ir kodėl dangus atrodo mėlynas. Tačiau kaskart mokslininkai atranda naujų iššūkių, kuriuos reikia įminti.
(6) 2015-10-15 13
Elektros inžinierius, panaudojęs galingus elektromagnetus ir pirštų atspaudų skaitytuvą, savomis rankomis pasigamino legendinį skandinavų dievo Toro kūjį Mjolnirą, kurį nuo žemės atkelti gali tik tie, kurie yra verti, rašo cnet.com.
(1) 2015-09-15 42
Išradingumui ribų nėra. Netikite? O ar galėtumėte savo mikrobangų krosnelę paversti plazminiu ginklu? Žemiau pateiktame vaizdo įraše vaizduojama, kaip mikrobangų krosnelės energiją galima paversti plazmą generuojančiu ginklu.
(3) 2015-08-21 49
<em>Išplėšę iš mokslinės fantastikos romanų puslapių, fizikai sukūrė magnetinio lauko kirmgraužą per erdvę.</em>
(0) 2015-08-05 -17
Magnetai – jėga. Tiesiogine prasme irgi. Ypač jei tie magnetai išlieti iš neodimio. Traukia kaip velniai! O jei tarp jų kas nors mėgina įsiterpti... Pasekmės visada būna skaudžios. Kartais – ir patiems magnetiniams subjektams.
(32) 2015-07-29 449
Tikėtina, kad žmonija gerokai priartėjo prie pilotuojamų tarpplanetinių kelionių svajonės išsipildymo: mokslininkai patvirtino, kad elektromagnetinis variklis tikrai veikia ir raketą iki Mėnulio jis gali nuskraidinti per 4 valandas, rašo telegraph.co.uk.
(0) 2015-07-28 35
Atvykęs į JAV Vakarų Virdžinijos Grin Banko miestelį šiuolaikinis žmogus pasijustų lyg seriale „Dingę“. Čia neveikia mobilieji telefonai, nėra jokių radijo ar televizijos transliacijų, o kartais tik įjungę mikrobangų krosnelę galite sulaukti specialių pareigūnų vizito.
(1) 2015-07-06 28
Šviesa vaidina svarbų vaidmenį žmonijos gyvenime, ja paremtos technologijos yra visur aplink mus, taigi iš pirmo žvilgsnio galėtų pasirodyti, kad mūsų supratimas apie šviesą yra pakankamai gilus. Tačiau mokslininkai visai neseniai atrado fundamentalią šviesos savybę, kuri pateikia naujų įžvalgų apie 150 metų senumo klasikinę elektromagnetizmo teoriją.
(6) 2015-05-27 37
<em>Sunku įsivaizduoti gyvenimą be mobiliųjų telefonų, radijo ir televizijos. Tačiau šių technologijų pagrindo – elektromagnetinių bangų – atradimas išaugo iš 150-ies metų senumo abs
(5) 2015-05-11 9
Pastaruoju metu atliekama daug mokslinių tyrimų norint nustatyti, ar elektromagnetinės bangos, skleidžiamos mobiliųjų telefonų ir kitų prietaisų, yra kancerogenai, galintys sukelti vėžinius susirgimus.
(0) 2015-04-18 36
Kartais mūsų teleskopų aptikti radijo signalai byloja apie galimus mįslingus ateivių signalus arba kitus neaiškius astronominius fenomenus. O kartais tie signalai paprasčiausiai reiškia, jog mokslininkai šildosi kavą.