Elektromagnetizmas (Fizika | Mokslas)

(1) 2014-03-05 0
„Pilnatis veikia“, – šyptelime pastebėję keistą žmonių elgesį. Mokslininkų teigimu, šiame paplitusiame mite yra nemažai tiesos. Mūsų protą, emocijas, sveikatą veikianti „pilnatis“ – žemų dažnių Žemės magnetinio lauko svyravimai, kurie gali būti infarkto ir kitų gyvybei pavojingų susirgimų priežastimi, iššaukti smurto protrūkius ar net karą.
(0) 2014-02-05 10
Stebint, kaip grakščiai ir niekur neskubėdamas ore plūduriuoja neodimio magnetas, galima pagalvoti, kad kažkas Žemėje išjungė gravitaciją. Ar bent jau smarkiai "prisuko".
(20) 2014-01-05 0
<p style="font-style:italic">Už­fik­suo­ti keis­ti juo­dų­jų be­dug­nių ir to­li­mų su­per­no­vų sig­na­lai ro­do, kad erd­vė­lai­kis yra kaž­kas dau­giau, nei ma­nė Ein
(6) 2013-12-22 1
Vokietijos mokslininkas Vilhelmas Rentgenas buvo bene geriausias savo laiko fizikas eksperimentatorius. 1895 metų lapkričio 8 dieną eksperimentiškai aptikęs naujo tipo X spindulius, mokslininkas neskubėjo šiuo atradimu dalintis su visu pasauliu. Kol nebuvo užtikrintas, ką tiksliai rado ir ar eksperimentuose neįsivėlė klaidų, jis nepasigyrė savo atradimu nei mokslo kolegoms, nei žmonai.
(3) 2013-12-21 2
Svarbiausias gamtos mokslų uždavinys – atverti langą į pasaulio pažinimą. Žmogiškieji klausos, regos ir kiti jutimai šiam tikslui yra nepakankami, nes riboti. Visa mūsų regima šviesa su visomis vaivorykštės spalvomis tėra siauras ruoželis elektromagnetinių bangų dažnių skalėje. Realus pasaulis yra margesnis ir keistesnis nei savo intuicija bei jutimais galėtume numanyti. Mes esame tarsi kaliniai Platono „Valstybėje“ aprašytame urve – matome tikrojo pasaulio šešėlius, bet ne patį pasaulį. Todėl itin reikšminga modernaus mokslo progreso dalimi tapo technologija, gebanti praplėsti šiuos jutimus ir surinkti tą pasaulio teikiamą informaciją, kurios savo natūralių receptorių pagalba tiesiog nepastebėtume.
(1) 2013-12-03 1
Egzistuoja daugybė technologijų, kurias mes matėme apie ateitį pasakojančiuose fantastiniuose filmuose ir kurių mes vis dar nesugebėjome sukurti šių dienų pasaulyje. Viena iš jų – skraidanti riedlentė iš kino filmo „Atgal į ateitį 2“. Tačiau dabar galų gale vienam entuziastui pavyko padaryti tokią skraidančią lentą.
(5) 2013-11-13 3
Afganistane, dykumos vidury karinį transportinį sraigtasparnį netikėtai apgaubė statinės elektros išlydžių laukas. Retą reginį ne tik matė, bet ir nufotografavo karinėje buvęs fotoreporteris Maiklas Jonas (Michael Yon). Kas nutiko sraigtasparniui?
(0) 2013-08-20 -1
Mokslininkai mano atradę patį galingiausią Visatoje magnetinį lauką – jį skleidžia mirusi žvaigždė, kurios masė yra panaši į Saulės, bet skersmuo nesiekia 20 kilometrų.
(0) 2013-07-29 0
Korėjos mokslo ir technologijų instituto (Korea Advanced Institute of Science and Technology, KAIST) darbuotojai sukūrė magnetinį rašiklį, kuriuo galima ne tik rašyti telefono ar planšetinio kompiuterio ekrane, bet ir šiuos prietaisus valdyti rašiklio judesiais, net nesiliečiant prie ekrano.
(0) 2013-07-25 0
Mokslininkai iš Aalto universiteto (Suomija) tyrinėjo vandenių lašelių su magnetinėmis nanodalelėmis elgesį ant vandenį atstumiančio paviršiaus.
(0) 2013-06-26 1
Yra žmonių, kurie tiki, kad valstybė juos peršviečia rentgeno spinduliais, skaito jų mintis, pasitelkdama tik fantastikos filmuose matomus įrenginius ir t.t. Vis tik šį kartą viskas nutiko atvirkščiai: FTB sulaikė du bendražygius, kurie kūrė rentgeno pabūklą. Abu jie savo laiku dirbo kompanijoje General Electric.
(2) 2013-05-16 2
Delavaro (JAV) bei Elektronikos ir technologijos mokslų (Kinija) universitetų mokslininkai eksperimentiškai patvirtino egzistuojant visiškai naują elektronų sukuriamą magnetinį lauką, kuris prieš tai buvo numatytas tik teoriškai, tačiau nepatvirtintas empiriniais tyrimais, praneša Phys.org.
(0) 2013-04-19 0
Tamsi masė, nepermaldaujamai persekiojanti savo auką, o ją pavijusi abejingai suryja – iš aukos nelieka nė šapo. Skamba kaip specialiųjų efektų fantastinio siaubo filmo scenarijaus štrichai, tačiau nei specialiųjų efektų, nei fantastikos, nei siaubo čia – nė gramo. Viskas, kas užfiksuota šiame vaizdo siužete – tikrovė, kurios autorius – šis magnetinis gelis.
(15) 2013-03-10 2
Džordžijos Technologijos instituto (JAV) mokslininkai ir inžinieriai suprojektavo iš grafeno gaminamą belaidžio ryšio anteną, kuri gali užtikrinti daugiau nei vieno terabito per sekundę duomenų perdavimo spartą. Tai reiškia, kad ryšio sistemos su tokia antena vos per vieną sekundę gali perduoti kelis HD raiškos kino filmus, skelbia „Technology Review“.
(4) 2013-03-06 1
Masačusetso technologijos instituto (Massachusetts Institute of Technology, MIT) ir JAV energetikos ministerijos Brukheiveno nacionalinės laboratorijos (Brookhaven National Laboratory, BNL) mokslininkai žengė dar vieną žingsnį pirmyn bandydami įminti aukštatemperatūrinio superlaidumo mįslę. Naudojantis molekulinės-spindulinės epitaksijos technologija jiems pavyko gerokai susiaurinti paieškų ratą ieškant atsakymo į klausimą, kaip atsiranda superlaidumas ir kaip išmokti jį panaudoti kambario temperatūroje.