Fizikos laboratorijos ir tyrimų centrai (Fizika | Mokslas)

(0) 2019-06-07 86
Lietuva pelnytai gali vadintis lazerių valstybe. Prieš porą savaičių Lazerinių tyrimų centre Vengrijoje pradėjo veikti lietuvių pagaminta viena galingiausių pasaulyje lazerinių sistemų SYLOS.
(3) 2019-05-29 35
Mokslininkams prisireikė vienų galingiausių lazerių planetoje, tačiau jiems pavyko tai padaryti. Įrodyta, kad „egzistuoja karštas ledas, kuris gali išlikti kietos būsenos net esant tūkstančiams laipsnių karščiui.“
(0) 2019-05-12 23
Lietuva pasirašys sutartį su Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacija (CERN) dėl inkubatorių Vilniuje ir Kaune steigimo. Jie bus vieninteliai Vidurio bei Rytų Europoje. Vyriausybė suteikė įgaliojimus ekonomikos ir inovacijų ministrui Virginijui Sinkevičiui pasirašyti susitarimą. Jį numatoma pasirašyti gegužės-birželio mėnesiais, o startuoliai juose turėtų pradėti veikti jau šiemet.
(9) 2019-03-25 28
Pirmą kartą su didžiausiu pasaulyje atomų greitintuvu dirbantys mokslininkai užfiksavo bazinių materijos statybinių blokų, turinčių žavųjį kvarką dalelių ir antidalelių, skilimo skirtu
(0) 2019-01-18 15
Mokslininkai, dalyvaujantys didžiausio pasaulyje dalelių greitintuvo projekte, pristatė dar didesnio komplekso viziją ir išreiškė viltį, jog šis milijardus eurų galintis kainuoti kompleksas per ateinančius dešimtmečius padės atskleisti dar daugiau medžiagos ir visatos paslapčių.
(1) 2018-11-15 47
Naujas tyrimas, susijęs su labai neįprastu ledo tipu, dar žinomu kaip „Ice VII“, parodė, kaip šis ledas gali formuotis didesniu nei 1000 mylių per valandą (1610 km/h) greičiu ir kaip tai gali būti susiję su kitais – nežemiškos kilmės pasauliais.
(0) 2018-10-20 43
Pamirškite Higgsą: teoretikai atrado trūkstamą jungtį, paaiškinančią tamsiąją materiją, kas nutiko per Didįjį Sprogimą ir dar daugiau. Belieka šią dalelę surasti.
(0) 2018-10-01 37
Fizikai tiksliai nežino, kas tai yra. Bet aišku, kad tai kažkokie kosminiai spinduliai — didelės energijos dalelė, iš kosmoso atskriejusi į Žemę šią perskrodusi ir nė nesustodama – tol
(0) 2018-07-02 18
Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacija (CERN) pradėjo ruoštis naujam materijos sandaros fundamentaliųjų tyrimų etapui. Birželio 15 d. CERN iškilmingai pažymėjo didelio šviesumo Didžiojo hadronų greitintuvo (High Luminosity Large Hadron Collider – HL-LHC) statymo pradžią. Šis įvykis užbaigė CERN Tarybos ir komitetų posėdžių savaitę, kurioje dalyvavo ir Vilniaus universiteto Fizikos fakulteto mokslininkai – prof. Leonas Valkūnas ir dr. Andrius Juodagalvis, rašoma pranešime spaudai.
(0) 2018-01-11 13
Lietuva oficialiai tapo Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos (CERN) asocijuotąja nare.
(0) 2018-01-08 23
<em>Kai mokslininkai paskelbia apie pasiektą proveržį, jie dažniausiai žada, kad šių atradimų poveikis &ndash; nuo geresnio Visatos supratimo iki vaistų panaudojimo pacientams &ndash; pasijus
(7) 2017-10-26 55
<em>CERN (Europos branduolinių tyrimų organizacijos) mokslininkų grupė atliko seriją eksperimentų, kurių rezultatai rodo, kad mūsų Visata turėtų neegzistuoti. Ji turėjo susinaikinti pači
(2) 2017-09-25 45
<em>Manėme, kad elektronas ir du paslaptingieji jo giminaičiai yra fundamentaliosios dalelės. Dabar randasi užuominų, kad norint suprasti materiją, reikia dar didesnio vaizdo</em>
(1) 2017-09-25 27
Kai 1917 metais vokiečių fizikas Albertas Einšteinas suformulavo dėsnį, kaip galima stiprinti spinduliavimą, daugybė pasaulio mokslininkų per kelis dešimtmečius kūrė prietaisus, kad patvirtintų priverstinio spinduliavimo egzistavimą.
(0) 2017-08-17 24