Fizikos laboratorijos ir tyrimų centrai (Fizika | Mokslas)

(2) 2015-06-20 75
Lietuvos lazerių pramonė gyvuoja pusę amžiaus. Nuo pirmojo lietuvių sukonstruoto lazerio įžiebimo 1966-aisiais prabėgo jau beveik 50 metų ir šiandien Lietuvos lazerių pramonė vis labiau stebina pasaulį. Lietuvoje kuriamais produktais veržiamės į lazerių pramonės milžinų gretas.
(3) 2015-05-16 48
Vilniaus universiteto Taikomųjų mokslų instituto (VU TMI) komanda, vadovaujama prof. Juozo Vidmančio Vaitkaus, vykdydama FP7 programos Europos ateities greitintuvų detektorių infrastruktūros tobulinimo projektą AIDA, įdiegė CERN‘e radiacijos lauko kontrolės prietaisą, pagrįstą efektu, kuris atrastas Vilniaus universitete.
(0) 2015-05-16 47
Šveicarijoje dirbantys CERN mokslininkai aptiko iki šiol nematytą itin retą subatominį procesą, kurį nustatyti, teigiama, yra sunkiau, nei atrasti žymųjį Higso bozoną. Naujos fizikų įžvalgos gali padėti geriau suprasti mūsų Visatą arba sugriauti tai, ką žinojome apie jos fizikinius procesus.
(5) 2015-05-13 39
<em>Keista anomalija, LHC užfiksuota dar prieš porą metų, patvirtinta. Tai ne klaida, o dar viena patikima nuoroda, kad egzistuoja platesnis pasaulis už Standartinio modelio (SM) kvantų mechanik
(0) 2015-04-10 -16
Menka rašybos klaida gali sukelti didelę emocijų bei juoko audrą, o tai jau gali tapti ir interneto „trolių“ pašaipos objektu.
(6) 2015-03-21 47
<p style="font-style:italic">Te­be­si­šil­dan­tis Higgso bo­zo­no at­ra­di­mo šlo­vės spin­du­liuo­se, gar­su­sis CERN da­le­lių grei­tin­tu­vas tai­ko­si į dar keis­tes­
(5) 2015-03-17 43
Maskvoje (Rusija) esančiame Nacionaliniame tyrimų centre, Kurčiatovo institute dirbantys imigrantai iš Moldavijos išėjo iš darbo ne tuščiomis.
(0) 2015-02-19 45
Vilniaus universitete (VU) esantis galingiausias lazeris Lietuvoje pasižymi savybėmis, kurių gali pavydėti net šios srities ekspertai užsienyje.
(0) 2015-02-18 32
Didžiausias pasaulyje dalelių greitintuvas fizikams gali padėti suprasti paslaptingą tamsiąją medžiagą ir net padaryti ne ką mažiau svarbesnį atradimą už Higso bozoną, skelbia CERN mokslininkai.
(0) 2014-12-31 13
Filmas apie didžiausio pasaulyje elementariųjų dalelių greitintuvo (angl, Large Hadron Collider, LHC) uždavinius, konstrukciją, jo statybos ir montavimo darbus.
(0) 2014-12-14 0
Jeigu domitės fizika, neabejotinai bus įdomu, kaip atliekami įvairūs šiuolaikiniai moksliniai ir inžinieriniai tyrimai. Jiems reikia ne tik specialių žinių, įgūdžių ir brangios aparatūros, bet ir specialių patalpų. Kadangi Lietuvoje fizikos ir nanotechnologijų pramonė vystosi labai sparčiai, KTU universitetas kartu su tarptautiniais partneriais įkūrė specialią laboratoriją tokiems tyrimams vykdyti. Ši laboratorija vadinama „Švariuoju kambariu“. Kas tai yra, žurnale „Mokslas ir technika“ 2013 metų spalio mėnesį pasakojo Sigitas Tamulevičius, Kauno technologijos universiteto Medžiagų, mokslo instituto direktorius - kviečiame paskaityti!
(0) 2014-11-25 20
Praėjusią savaitę pradėjo veikti Europos dalelių fizikos laboratorijos CERN svetainė „Open Data Portal“, kuriame publikuojami realūs moksliniai duomenys iš protonų srautų susidūrimų Didžiajame hadronų greitintuve (LHC).
(2) 2014-11-24 19
Didžiausias eksperimentas žmonijos istorijoje, kurio baigties su nerimu laukė visas pasaulis. Vieni tikėdami, kad būtent jis taps mūsų planetos apokalipsės priežastimi, kiti – vildamiesi, jog tai pagaliau atskleis Visatos susikūrimo paslaptis. Vis dėlto, mažai grupelei žmonių šis vienas vienintelis įvykis reiškė kur kas daugiau – nuo šio eksperimento priklausė jų visas gyvenimas.
(0) 2014-11-21 37
Naudodami tą patį masyvų akceleratorių, kuris įrodė nepagaunamojo Higso bozono egzistavimą, CERN fizikai atrado dvi naujas „sunkiasvores“ subatomines daleles.
(4) 2014-10-22 28
Net pažangiausioje pasaulio laboratorijoje dirbantys mokslininkai kartais pasijunta bejėgiai. Tiesa, ne tada, kai reikia išsiaiškinti, iš ko sudarytas mūsų pasaulis, o kai norisi suprasti, su kokiais įrankiais beveik prieš pusę amžiaus dirbo jų vyresnieji kolegos.