Fizikos laboratorijos ir tyrimų centrai (Fizika | Mokslas)

(0) 2013-10-10 0
Šių metų Nobelio fizikos premija turėjo atitekti Šveicarijoje veikiančiai Europos branduolinių tyrimų organizacijos (CERN) laboratorijai, trečiadienį pareiškė vienas tą apdovanojimą teikiančio komiteto narys.
(0) 2013-09-28 0
CERN priklausantis Didysis hadronų kolaideris (LHC) leidžia mokslininkams spręsti šiuolaikinės fizikos problemas. Būtent čia neseniai buvo patvirtinta, kad egzistuoja „nepagaunamasis“ Higso bozonas.
(0) 2013-09-10 0
Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacija (CERN) geriausiai žinoma dėl didžiojo hadronų greitintuvo, bet šį mėnesį didžiausia pasaulyje dalelių fizikos laboratorija nušvito kiek nauja – ir netikėta – šviesa.
(5) 2013-08-28 0
Europos branduolinių tyrimų centro (CERN) mokslininkai, tiriantys dalelių virsmo antidalelėmis ir atvirkščiai procesus, vienu iš Didžiojo hadronų priešpriešinių srautų greitintuvo (LHC) detektoriumi gautus savo eksperimentų duomenis pavertė žmogaus girdimomis garso bangomis. Kitaip tariant, fizikai įrašė, kaip skamba antimedžiaga.
(1) 2013-08-03 0
Didžiojo hadronų greitintuvo (LHC), kuris buvo sukurtas norint atkurti sąlygas, egzistavusias pirmosiomis Visatos akimirkomis, surinktuose duomenyse aptikti pirmieji požymiai, kad Visata gali būti visai ne tokia, kaip dabar įsivaizduojame.
(2) 2013-07-09 0
„Netikiu loterija, netikiu likimu – tikiu darbu. Kryptingas darbas yra pati geriausia loterija“, – teigia Augustinas Vizbaras, su broliu Kristijonu prieš šešerius metus baigęs Vilniaus universiteto telekomunikacijų fizikos ir elektronikos bakalauro studijas, o praėjusiais metais su trečiuoju broliu Dominyku įkūręs UAB „Brolis Semiconductors“.
(0) 2013-04-21 0
Higgso bozono atradimo faktas patvirtintas. Tačiau fizikai dar ne iki galo sutaria, ar atrastoji dalelė teoriją atitiks idealiai, ar ne, rašo space.com.
(21) 2013-03-17 1
Fransas Pretorius (Frans Pretorius) ir Viljamas Ystas (William East) iš Princtono universiteto žurnale „Physical Review Letters“ paskelbė straipsnį, kuriame, remdamiesi kompiuterinio modeliavimo rezultatais, teigia, kad juodąją skylę sukurti gali būti kiek paprasčiau, nei buvo manoma iki šiol – tam reiktų 2,4 kartų mažiau energijos nei rodė ankstesni skaičiavimai.
(10) 2013-03-14 1
Trečiadienį, t. y. kovo 13 d. CERN'o fizikai pareiškė apsisprendę dėl neseniai atrastosios dalelės: ji tikrai yra ilgai ieškotasis Higgso bozonas. Šis atradimas turėtų padėti suprasti fundamentaliuosius mūsų visatos sandaros ypatumus.
(6) 2013-03-08 0
Praėjusiais metais Higgso bozonas buvo sunkiai pagaunamas ir dėl to be galo įdomus. O jau šiemet jis tapo neįtikėtinai nuobodžiu. Europos atominės fizikos laboratorijos CERN mokslininko žinutė „Twitter“ mikrotinklaraštyje nurodo, kad naujausia Didžiojo hadronų greitintuvo LHC duomenų analizė sunaikino ir paskutinę Higgso bozono elgsenos paslaptį, o kartu su ja – ir bet kokias viltis atrasti naujų fizikos dėsnių, rašo newscientist.com.
(0) 2013-02-15 0
Didysis hadronų priešpriešinių srautų greitintuvas CERN laboratorijoje, netoli Ženevos, Šveicarijoje, ketvirtadienį buvo išjungtas ruošiantis dvejus metus truksiantiems remonto darbams, praneša BBC.