Fizikos laboratorijos ir tyrimų centrai (Fizika | Mokslas)

(0) 2014-12-31 13
Filmas apie didžiausio pasaulyje elementariųjų dalelių greitintuvo (angl, Large Hadron Collider, LHC) uždavinius, konstrukciją, jo statybos ir montavimo darbus.
(0) 2014-12-14 0
Jeigu domitės fizika, neabejotinai bus įdomu, kaip atliekami įvairūs šiuolaikiniai moksliniai ir inžinieriniai tyrimai. Jiems reikia ne tik specialių žinių, įgūdžių ir brangios aparatūros, bet ir specialių patalpų. Kadangi Lietuvoje fizikos ir nanotechnologijų pramonė vystosi labai sparčiai, KTU universitetas kartu su tarptautiniais partneriais įkūrė specialią laboratoriją tokiems tyrimams vykdyti. Ši laboratorija vadinama „Švariuoju kambariu“. Kas tai yra, žurnale „Mokslas ir technika“ 2013 metų spalio mėnesį pasakojo Sigitas Tamulevičius, Kauno technologijos universiteto Medžiagų, mokslo instituto direktorius - kviečiame paskaityti!
(0) 2014-11-25 20
Praėjusią savaitę pradėjo veikti Europos dalelių fizikos laboratorijos CERN svetainė „Open Data Portal“, kuriame publikuojami realūs moksliniai duomenys iš protonų srautų susidūrimų Didžiajame hadronų greitintuve (LHC).
(2) 2014-11-24 19
Didžiausias eksperimentas žmonijos istorijoje, kurio baigties su nerimu laukė visas pasaulis. Vieni tikėdami, kad būtent jis taps mūsų planetos apokalipsės priežastimi, kiti – vildamiesi, jog tai pagaliau atskleis Visatos susikūrimo paslaptis. Vis dėlto, mažai grupelei žmonių šis vienas vienintelis įvykis reiškė kur kas daugiau – nuo šio eksperimento priklausė jų visas gyvenimas.
(0) 2014-11-21 37
Naudodami tą patį masyvų akceleratorių, kuris įrodė nepagaunamojo Higso bozono egzistavimą, CERN fizikai atrado dvi naujas „sunkiasvores“ subatomines daleles.
(4) 2014-10-22 28
Net pažangiausioje pasaulio laboratorijoje dirbantys mokslininkai kartais pasijunta bejėgiai. Tiesa, ne tada, kai reikia išsiaiškinti, iš ko sudarytas mūsų pasaulis, o kai norisi suprasti, su kokiais įrankiais beveik prieš pusę amžiaus dirbo jų vyresnieji kolegos.
(2) 2014-10-14 56
Didžiausias žmonijos istorijoje mokslo įrankis – Didysis hadronų greitintuvas (LHC) – po dvejus metus trukusios pertraukos netrukus vėl grįš į darbą. Ir jis pastiprintas tiek, kad padės mokslininkams peržengti fizikos Standartinio modelio ribas.
(50) 2014-10-13 17
Vienas didingiausių Didžiojo hadronų greitintuvo darbų galėtų būti juodosios materijos dalelių atradimas, sako Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos CERN vadovas Rolfas Dieteris Heueris. „Asmeniškai svajoju kada nors priartėti prie supratimo, kas yra juodoji materija, nes būtent ji formuoja ir daro įtaką mūsų Visatai daug labiau nei matomoji materija. Ir aš tikrai labai noriu visa tai suprasti“, – teigia R. D. Heueris.
(0) 2014-10-10 22
„Pasaulis išnyks rugsėjo 10 dieną“– mirgėjo nuo antraščių žiniasklaida 2012-asiais, kai prie pabaigos artėjo didžiausias mokslo eksperimentas žmonijos istorijoje. Jame dalyvavo daugiau nei 10 tūkst. mokslininkų iš 100 pasaulio šalių, tarp jų – ir Lietuvos. Visi kartu jie siekė atkurti sąlygas, egzistavusias vos kelios akimirkos po Didžiojo sprogimo, ir taip atrasti trūkstamą Visatos modelio grandį – Higso bozono dalelę, galimai paaiškinsiančią pasaulio sandaros paslaptis. Įspūdingą eksperimentą į kino ekranus perkėlė amerikietis Marcas Levinsonas, sukūręs dokumentinį filmą „Dalelių karštinė“ (Particle Fever, 2013). Filmas rodomas „Skalvijos“ kino centre.
(4) 2014-09-16 17
<p style="font-style:italic">Su­sie­tu­mas bu­vo kvan­tų pa­sau­lio keis­tu­mo auk­si­nis stan­dar­tas, o da­bar nau­jas ir triukš­min­gas fe­no­me­nas ga­li su­teik­ti vi­su
(0) 2014-08-12 18
Įprasti cheminiai-technologiniai metodai, naudojami naujų medžiagų sintezei, paprastai reikalauja gana sudėtingos įrangos. Medžiagų sintezė zolių-gelių technologijos metodu dažniausiai atliekama nesudėtingomis sąlygomis ir jai nereikia brangios ir sudėtingos įrangos.
(3) 2014-07-31 9
Šiuo metu Europos branduolinių tyrimų organizacijos (CERN) Didysis hadronų greitintuvas (LHC) yra pats didžiausias ir galingiausias pasaulyje dalelių greitintuvas – ką patvirtina ir epitetas „Didysis“. Bet netrukus tas „Didysis“ gali tapti „Antruoju pagal dydį“, mat Kinijoje planuojamas dar greitesnis dalelių greitintuvas.
(4) 2014-07-17 23
Mokslininkai, dirbantys su paties galingiausio pasaulyje „atomų daužytuvo“ - Didžiojo hadronų greitintuvo (LHC) jutikliu ATLAS, paskelbė apie pirmuosius ženklus, jog stebėtas procesas, kuriuo galima patikrinti mechanizmą, pagal kurį neseniai atrastieji Higgso bozonai suteikia masę kitoms fundamentaliosioms dalelėms.
(5) 2014-06-17 49
Kai 2008 metais buvo paskelbta apie tai, kad ketinama įjungti Didįjį hadronų greitintuvą (LHC), internete netruko pasklisti mokslofobiškų žmonių pasipiktinimas, pasiekęs tokį lygį, kad netgi buvo ieškoma teisinių priemonių sustabdyti visų laikų paties galingiausio mokslinio įrankio naudojimo pradžią tikinant, kad LHC sugeneruos juodąją skylę, kuri bemat prarys Žemę.
(0) 2014-06-02 9
Daug anksčiau nei nanometrinių matmenų metalo darinių optinėmis savybėmis susidomėjo mokslininkai jas jau sėkmingai naudojo meno virtuozai kurdami įspūdingus kūrinius. Jie buvo pastebėję, kad įterpus į stiklą skirtingo dydžio aukso nanodelių, stiklas nusidažydavo įvairiausiomis spalvomis.