Fizikos laboratorijos ir tyrimų centrai (Fizika | Mokslas)

(0) 2015-12-31 47
<i>LHC, Di­džia­ja­me prieš­prie­ši­nių had­ro­nų srau­tų grei­tin­tu­ve, <a href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/fizika/S-51902/" target="_blank">vyk­sta</a> kei­ste­ny­b
(4) 2015-12-29 29
<i>Europos branduolinių tyrimų centras (CERN) baziniu projektu naujo superaukštų energijų kolaiderio, didesnio už dabar veikiantį LHC, statymui pasirinko G.I.Budkero vardo branduolio fizikos in
(0) 2015-12-17 50
Dvi nepriklausomai Didžiąjame hadronų greitintuve (DHD) CERN tyrimų centre dirbančios fizikų komandos antradienį pranešė atradusios galimai naujos fundamentalios dalelės pėdsakų, skelbia Nytimes.com.
(0) 2015-11-28 28
CERN mokslininkai pranešė, kad Didžiąjame hadronų greitintuve (DHG) sunkieji atomų branduoliai susidūrė didžiausiu intensyvumu iki šiol. Trečiadienį DHG vienas į kitą paleisti du švino branduolių spinduliai, o rezultatus užfiksavo ALICE sunkiųjų jonų detektorius.
(7) 2015-11-14 30
Jau 2018 metais Europoje pradės veikti unikali ekstremalios šviesos infrastruktūra, vadinama ELI (Extreme Light Infrastructure), kainuosianti 850 mln. eurų. Ją kuria 40 mokslo ir verslo institucijų įskaitant Lietuvos kompanijas.
(0) 2015-11-12 11
Mokslininkai pirmą kartą išmatavo sąveikos jėgą tarp dviejų antiprotonų, taip skelbiama žurnale “Nature”. Panašiai kaip ir sąveika tarp protonų branduolyje, jėga tarp antiprotonų yra stipri.
(1) 2015-11-03 30
Svajojate studijuoti dalelių fiziką? Padėti pasaulio mokslininkams suprasti visas visatos paslaptis? Nustebsite, tačiau ypatingos žinios ar sudėtinga įranga tam visai nereikalinga – pakaks ir asmeninio kompiuterio!
(4) 2015-10-31 30
Kinija pranešė, kad 2020 m. ruošiasi pradėti didžiausio pasaulyje dalelių greitintuvo statybas. Pasak Kinijos pareigūnų, Kinijos greitintuvas bus du kartus didesnis už Šveicarijos dalelių greitintuvą CERN, o pagrindinis jo tikslas bus rasti daugiau informacijos apie Higgso bozoną.
(0) 2015-10-22 60
Didžiajame hadronų greitintuve (Large Hadron Collider, LHC) jau atrasta "Dieviškoji dalelė" Higso bozonas. Tačiau netrukus čia gali būti padarytas ir paralelinės visatos atradimas. CERN laboratorijoje (Ženeva, Šveicarija) esanti "atomų daužyklė" jau vėl veikia maksimaliu pajėgumu ir mėgina aptikti svarbiausią daugiavisatiškumo požymį.
(4) 2015-09-08 48
Vienoje JAV laboratorijoje mokslininkams pavyko sukurti medžiagos, kuri egzistavo tik pirmąsias keletą milisekundžių po Didžiojo sprogimo, fragmentų.
(0) 2015-09-01 11
Kauno technologijos universiteto (KTU) ir Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos (CERN) glaudaus bendradarbiavimo ateitis – šviesi. Apie tai kalbėjo KTU „Santakos“ slėnyje apsilankę didžiausios pasaulyje dalelių fizikos laboratorijos CERN atstovai Sascha Schmelingas ir Charlesas-Henri Denarie.
(0) 2015-08-05 26
Jeigu mėgstate klasikinius filmus, kuriuose tarpusavy kovoja du monstrai (na, tarkime, „King Kongas prieš Godzilą“), tuomet turėtų patikti ir mokslinis darbas apie du pseudomokslinius siaubūnus, kurie kai kurių žmonių vaizduotėse kėsinasi sunaikinti Visatą – mini juodąsias bedugnes ir vakuumo sugriuvimą.
(0) 2015-07-31 43
Futuristinei fizikos „supersimetrijos“ teorijai, kuri aiškina bazinę Visatos prigimtį, suduotas dar vienas smūgis.
(2) 2015-07-15 51
Mokslininkai, dirbantys CERN laboratorijoje bei atliekantys eksperimentus su Didžiuoju dalelių greitintuvu, paskelbė, jog jiems pavyko atrasti visiškai naują dalelę, pavadintą pentakvarku.
(2) 2015-06-20 75
Lietuvos lazerių pramonė gyvuoja pusę amžiaus. Nuo pirmojo lietuvių sukonstruoto lazerio įžiebimo 1966-aisiais prabėgo jau beveik 50 metų ir šiandien Lietuvos lazerių pramonė vis labiau stebina pasaulį. Lietuvoje kuriamais produktais veržiamės į lazerių pramonės milžinų gretas.