Fizikos laboratorijos ir tyrimų centrai (Fizika | Mokslas)

(7) 2017-10-26 55
<em>CERN (Europos branduolinių tyrimų organizacijos) mokslininkų grupė atliko seriją eksperimentų, kurių rezultatai rodo, kad mūsų Visata turėtų neegzistuoti. Ji turėjo susinaikinti pači
(2) 2017-09-25 45
<em>Manėme, kad elektronas ir du paslaptingieji jo giminaičiai yra fundamentaliosios dalelės. Dabar randasi užuominų, kad norint suprasti materiją, reikia dar didesnio vaizdo</em>
(1) 2017-09-25 27
Kai 1917 metais vokiečių fizikas Albertas Einšteinas suformulavo dėsnį, kaip galima stiprinti spinduliavimą, daugybė pasaulio mokslininkų per kelis dešimtmečius kūrė prietaisus, kad patvirtintų priverstinio spinduliavimo egzistavimą.
(0) 2017-08-17 24
<em>CERN vykdomo ATLAS eksperimento fizikai aptiko pirmuosius tiesioginius duomenis apie didelės šviesos sklaidymą šviesa, itin retą procesą, kai du fotonai – šviesos dalelės – sąveikauja
(0) 2017-08-04 12
Kas galėtų pagalvoti, kad vasaros atostogų metu studentai gali... mokytis! Didžiausia Lietuvos lazerių ir šviesos technologijų gamintoja mokslinė-gamybinė firma „Šviesos konversija“ pakvietė fizikos, inžinerijos, informacinių technologijų ir kitų gamtos ir technologijų mokslų studentus dalyvauti vasaros mokykloje bei susipažinti su mokslinių ir industrinių lazerių gamybos procesu nuo-iki.
(6) 2017-08-01 17
<em>Vienas iš geriausių CERN mokslininkų buvo areštuotas po to, kai jam vadovaujant, CERN LHC buvo atliekami „itin pavojingi veiksmai“.</em>
(0) 2017-07-09 14
<em>Didžiojo hadronų greitintuvo LHCb eksperimento fizikai pranešė apie pirmojo dukart žavingojo bariono — &Xi; <sub>cc</sub><sup>++</sup> – atradimą. Šią dalelę sudaro du sunkūs žaving
(0) 2017-06-28 11
Lietuva oficialiai tampa Europos branduolinių tyrimų organizacijos CERN asociuotąja nare. Kokia to nauda?
(0) 2017-04-02 19
Iš kur mes atsiradome? Kaip žmogaus gyvenimą veikia išoriniai procesai? Ar yra gyvybė kitose planetose? Kas laukia ateityje? Į tokius ir dar sudėtingesnius klausimus bando atsakyti Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos CERN ir Europos kosmoso agentūros mokslininkai. Mokslininkai tikina, kad, kai darbas įdomus ir mėgstamas, jo negalima vadinti darbu. O Europos kosmoso agentūroje dirbantis lietuvis Marius Klimavičius svajoja, kad į Marsą pagaliau nukeliautų žmogus.
(0) 2017-03-20 19
<em>LHCb eksperimento fizikai pranešė viename skilimo kanale aptikę iš karto penkias naujas kvarkų būsenas — skirtingas žaviojo omega bariono sužadinimo būsenas. Mokslininkai pažymi tokio
(0) 2017-03-13 34
„Eksplos“ ir „Šviesos Konversijos“ vedamas konsorciumas pagamino ypač didelės galios ultrasparčiųjų impulsų lazerį. Keturių teravatų smailinės galios lazerinė sistema Sylos, sukurta ir pagaminta ELI-ALPS (Extreme Light Infrastructure – Attosecond Light Pulse Source) lazerių tyrimo centro (Vengrija) užsakymu, rašoma pranešime spaudai.
(23) 2017-03-08 16
Didysis hadronų priešpriešinių srautų greitintuvas šiuo metu yra didžiausias dalelių greitintuvas pasaulyje. Jis veikia jau beveik devyneris metus ir jau pateikė gausybę stulbinančių atradimų. Higso bozono atradimas, įrodymai paneigiantys supersimetriją ir dar daugybė mažesnių ar didesnių eksperimentų šį didžiulį įrenginį daro unikaliu ir fiziką į priekį stumiančiu kūriniu. Bet ar žinojote, kad didysis hadronų greitintuvas paneigė vaiduoklių egzistavimą?
(4) 2017-02-04 21
<em>Iš <a href="http://www.sciencealert.com/this-new-hypothesis-claims-to-have-solved-5-of-the-biggest-problems-in-physics">daugybės neatsakytų klausimų</a>, stovinčių fizikos Standartinio model
(0) 2017-01-30 49
Prieš 50 metų Lietuvoje sukonstruotas pirmasis lazeris. Per šį laikotarpį lazerių gamyba sparčiai vystėsi. Šiandien Lietuvos mokslininkai ne tik sėkmingai kuria lazerius, bet ir savo išradimais pralenkė net gamtą. Tai pavyko padaryti Vilniaus universiteto Lazerinių tyrimų centro mokslininkams prof. Roaldui Gadonui, dr. Mangirdui Malinauskui ir prof. Mikui Vengriui, tyrinėjantiems šviesos ir medžiagos sąveikas.