Fizikos laboratorijos ir tyrimų centrai (Fizika | Mokslas)

(0) 2019-06-07 89
Lietuva pelnytai gali vadintis lazerių valstybe. Prieš porą savaičių Lazerinių tyrimų centre Vengrijoje pradėjo veikti lietuvių pagaminta viena galingiausių pasaulyje lazerinių sistemų SYLOS.
(2) 2015-06-20 75
Lietuvos lazerių pramonė gyvuoja pusę amžiaus. Nuo pirmojo lietuvių sukonstruoto lazerio įžiebimo 1966-aisiais prabėgo jau beveik 50 metų ir šiandien Lietuvos lazerių pramonė vis labiau stebina pasaulį. Lietuvoje kuriamais produktais veržiamės į lazerių pramonės milžinų gretas.
(0) 2015-10-22 60
Didžiajame hadronų greitintuve (Large Hadron Collider, LHC) jau atrasta "Dieviškoji dalelė" Higso bozonas. Tačiau netrukus čia gali būti padarytas ir paralelinės visatos atradimas. CERN laboratorijoje (Ženeva, Šveicarija) esanti "atomų daužyklė" jau vėl veikia maksimaliu pajėgumu ir mėgina aptikti svarbiausią daugiavisatiškumo požymį.
(2) 2014-10-14 56
Didžiausias žmonijos istorijoje mokslo įrankis – Didysis hadronų greitintuvas (LHC) – po dvejus metus trukusios pertraukos netrukus vėl grįš į darbą. Ir jis pastiprintas tiek, kad padės mokslininkams peržengti fizikos Standartinio modelio ribas.
(7) 2017-10-26 55
<em>CERN (Europos branduolinių tyrimų organizacijos) mokslininkų grupė atliko seriją eksperimentų, kurių rezultatai rodo, kad mūsų Visata turėtų neegzistuoti. Ji turėjo susinaikinti pači
(2) 2015-07-15 51
Mokslininkai, dirbantys CERN laboratorijoje bei atliekantys eksperimentus su Didžiuoju dalelių greitintuvu, paskelbė, jog jiems pavyko atrasti visiškai naują dalelę, pavadintą pentakvarku.
(3) 2016-06-15 50
<i>Netikėtos naujos dalelės užuominos gali būti netrukus patvirtintos – ir tai gali reikšti Standartino modelio galą</i>
(0) 2015-12-17 50
Dvi nepriklausomai Didžiąjame hadronų greitintuve (DHD) CERN tyrimų centre dirbančios fizikų komandos antradienį pranešė atradusios galimai naujos fundamentalios dalelės pėdsakų, skelbia Nytimes.com.
(5) 2014-06-17 49
Kai 2008 metais buvo paskelbta apie tai, kad ketinama įjungti Didįjį hadronų greitintuvą (LHC), internete netruko pasklisti mokslofobiškų žmonių pasipiktinimas, pasiekęs tokį lygį, kad netgi buvo ieškoma teisinių priemonių sustabdyti visų laikų paties galingiausio mokslinio įrankio naudojimo pradžią tikinant, kad LHC sugeneruos juodąją skylę, kuri bemat prarys Žemę.
(0) 2017-01-30 49
Prieš 50 metų Lietuvoje sukonstruotas pirmasis lazeris. Per šį laikotarpį lazerių gamyba sparčiai vystėsi. Šiandien Lietuvos mokslininkai ne tik sėkmingai kuria lazerius, bet ir savo išradimais pralenkė net gamtą. Tai pavyko padaryti Vilniaus universiteto Lazerinių tyrimų centro mokslininkams prof. Roaldui Gadonui, dr. Mangirdui Malinauskui ir prof. Mikui Vengriui, tyrinėjantiems šviesos ir medžiagos sąveikas.
(3) 2015-05-16 48
Vilniaus universiteto Taikomųjų mokslų instituto (VU TMI) komanda, vadovaujama prof. Juozo Vidmančio Vaitkaus, vykdydama FP7 programos Europos ateities greitintuvų detektorių infrastruktūros tobulinimo projektą AIDA, įdiegė CERN‘e radiacijos lauko kontrolės prietaisą, pagrįstą efektu, kuris atrastas Vilniaus universitete.
(4) 2015-09-08 48
Vienoje JAV laboratorijoje mokslininkams pavyko sukurti medžiagos, kuri egzistavo tik pirmąsias keletą milisekundžių po Didžiojo sprogimo, fragmentų.
(0) 2015-05-16 47
Šveicarijoje dirbantys CERN mokslininkai aptiko iki šiol nematytą itin retą subatominį procesą, kurį nustatyti, teigiama, yra sunkiau, nei atrasti žymųjį Higso bozoną. Naujos fizikų įžvalgos gali padėti geriau suprasti mūsų Visatą arba sugriauti tai, ką žinojome apie jos fizikinius procesus.
(1) 2018-11-15 47
Naujas tyrimas, susijęs su labai neįprastu ledo tipu, dar žinomu kaip „Ice VII“, parodė, kaip šis ledas gali formuotis didesniu nei 1000 mylių per valandą (1610 km/h) greičiu ir kaip tai gali būti susiję su kitais – nežemiškos kilmės pasauliais.
(0) 2015-12-31 47