Fizikos laboratorijos ir tyrimų centrai (Fizika | Mokslas)

(4) 2015-09-08 48
Vienoje JAV laboratorijoje mokslininkams pavyko sukurti medžiagos, kuri egzistavo tik pirmąsias keletą milisekundžių po Didžiojo sprogimo, fragmentų.
(6) 2015-03-21 47
<p style="font-style:italic">Te­be­si­šil­dan­tis Higgso bo­zo­no at­ra­di­mo šlo­vės spin­du­liuo­se, gar­su­sis CERN da­le­lių grei­tin­tu­vas tai­ko­si į dar keis­tes­
(0) 2015-12-17 50
Dvi nepriklausomai Didžiąjame hadronų greitintuve (DHD) CERN tyrimų centre dirbančios fizikų komandos antradienį pranešė atradusios galimai naujos fundamentalios dalelės pėdsakų, skelbia Nytimes.com.
(5) 2015-03-17 43
Maskvoje (Rusija) esančiame Nacionaliniame tyrimų centre, Kurčiatovo institute dirbantys imigrantai iš Moldavijos išėjo iš darbo ne tuščiomis.
(2) 2015-07-15 51
Mokslininkai, dirbantys CERN laboratorijoje bei atliekantys eksperimentus su Didžiuoju dalelių greitintuvu, paskelbė, jog jiems pavyko atrasti visiškai naują dalelę, pavadintą pentakvarku.
(0) 2015-05-16 47
Šveicarijoje dirbantys CERN mokslininkai aptiko iki šiol nematytą itin retą subatominį procesą, kurį nustatyti, teigiama, yra sunkiau, nei atrasti žymųjį Higso bozoną. Naujos fizikų įžvalgos gali padėti geriau suprasti mūsų Visatą arba sugriauti tai, ką žinojome apie jos fizikinius procesus.
(0) 2015-12-31 47
<i>LHC, Di­džia­ja­me prieš­prie­ši­nių had­ro­nų srau­tų grei­tin­tu­ve, <a href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/fizika/S-51902/" target="_blank">vyk­sta</a> kei­ste­ny­b
(0) 2015-10-22 60
Didžiajame hadronų greitintuve (Large Hadron Collider, LHC) jau atrasta "Dieviškoji dalelė" Higso bozonas. Tačiau netrukus čia gali būti padarytas ir paralelinės visatos atradimas. CERN laboratorijoje (Ženeva, Šveicarija) esanti "atomų daužyklė" jau vėl veikia maksimaliu pajėgumu ir mėgina aptikti svarbiausią daugiavisatiškumo požymį.
(5) 2015-05-13 39
<em>Keista anomalija, LHC užfiksuota dar prieš porą metų, patvirtinta. Tai ne klaida, o dar viena patikima nuoroda, kad egzistuoja platesnis pasaulis už Standartinio modelio (SM) kvantų mechanik
(0) 2015-02-19 45
Vilniaus universitete (VU) esantis galingiausias lazeris Lietuvoje pasižymi savybėmis, kurių gali pavydėti net šios srities ekspertai užsienyje.
(1) 2015-11-03 30
Svajojate studijuoti dalelių fiziką? Padėti pasaulio mokslininkams suprasti visas visatos paslaptis? Nustebsite, tačiau ypatingos žinios ar sudėtinga įranga tam visai nereikalinga – pakaks ir asmeninio kompiuterio!
(2) 2015-06-20 75
Lietuvos lazerių pramonė gyvuoja pusę amžiaus. Nuo pirmojo lietuvių sukonstruoto lazerio įžiebimo 1966-aisiais prabėgo jau beveik 50 metų ir šiandien Lietuvos lazerių pramonė vis labiau stebina pasaulį. Lietuvoje kuriamais produktais veržiamės į lazerių pramonės milžinų gretas.
(3) 2015-05-16 48
Vilniaus universiteto Taikomųjų mokslų instituto (VU TMI) komanda, vadovaujama prof. Juozo Vidmančio Vaitkaus, vykdydama FP7 programos Europos ateities greitintuvų detektorių infrastruktūros tobulinimo projektą AIDA, įdiegė CERN‘e radiacijos lauko kontrolės prietaisą, pagrįstą efektu, kuris atrastas Vilniaus universitete.
(0) 2015-04-10 -16
Menka rašybos klaida gali sukelti didelę emocijų bei juoko audrą, o tai jau gali tapti ir interneto „trolių“ pašaipos objektu.
(4) 2015-10-31 30
Kinija pranešė, kad 2020 m. ruošiasi pradėti didžiausio pasaulyje dalelių greitintuvo statybas. Pasak Kinijos pareigūnų, Kinijos greitintuvas bus du kartus didesnis už Šveicarijos dalelių greitintuvą CERN, o pagrindinis jo tikslas bus rasti daugiau informacijos apie Higgso bozoną.