Fizikos laboratorijos ir tyrimų centrai (Fizika | Mokslas)

(7) 2015-11-14 30
Jau 2018 metais Europoje pradės veikti unikali ekstremalios šviesos infrastruktūra, vadinama ELI (Extreme Light Infrastructure), kainuosianti 850 mln. eurų. Ją kuria 40 mokslo ir verslo institucijų įskaitant Lietuvos kompanijas.
(6) 2015-03-21 47
<p style="font-style:italic">Te­be­si­šil­dan­tis Higgso bo­zo­no at­ra­di­mo šlo­vės spin­du­liuo­se, gar­su­sis CERN da­le­lių grei­tin­tu­vas tai­ko­si į dar keis­tes­
(5) 2015-05-13 39
<em>Keista anomalija, LHC užfiksuota dar prieš porą metų, patvirtinta. Tai ne klaida, o dar viena patikima nuoroda, kad egzistuoja platesnis pasaulis už Standartinio modelio (SM) kvantų mechanik
(5) 2015-03-17 43
Maskvoje (Rusija) esančiame Nacionaliniame tyrimų centre, Kurčiatovo institute dirbantys imigrantai iš Moldavijos išėjo iš darbo ne tuščiomis.
(4) 2015-09-08 48
Vienoje JAV laboratorijoje mokslininkams pavyko sukurti medžiagos, kuri egzistavo tik pirmąsias keletą milisekundžių po Didžiojo sprogimo, fragmentų.
(4) 2015-12-29 29
<i>Europos branduolinių tyrimų centras (CERN) baziniu projektu naujo superaukštų energijų kolaiderio, didesnio už dabar veikiantį LHC, statymui pasirinko G.I.Budkero vardo branduolio fizikos in
(4) 2015-10-31 30
Kinija pranešė, kad 2020 m. ruošiasi pradėti didžiausio pasaulyje dalelių greitintuvo statybas. Pasak Kinijos pareigūnų, Kinijos greitintuvas bus du kartus didesnis už Šveicarijos dalelių greitintuvą CERN, o pagrindinis jo tikslas bus rasti daugiau informacijos apie Higgso bozoną.
(3) 2015-05-16 48
Vilniaus universiteto Taikomųjų mokslų instituto (VU TMI) komanda, vadovaujama prof. Juozo Vidmančio Vaitkaus, vykdydama FP7 programos Europos ateities greitintuvų detektorių infrastruktūros tobulinimo projektą AIDA, įdiegė CERN‘e radiacijos lauko kontrolės prietaisą, pagrįstą efektu, kuris atrastas Vilniaus universitete.
(2) 2015-07-15 51
Mokslininkai, dirbantys CERN laboratorijoje bei atliekantys eksperimentus su Didžiuoju dalelių greitintuvu, paskelbė, jog jiems pavyko atrasti visiškai naują dalelę, pavadintą pentakvarku.
(2) 2015-06-20 75
Lietuvos lazerių pramonė gyvuoja pusę amžiaus. Nuo pirmojo lietuvių sukonstruoto lazerio įžiebimo 1966-aisiais prabėgo jau beveik 50 metų ir šiandien Lietuvos lazerių pramonė vis labiau stebina pasaulį. Lietuvoje kuriamais produktais veržiamės į lazerių pramonės milžinų gretas.
(1) 2015-11-03 30
Svajojate studijuoti dalelių fiziką? Padėti pasaulio mokslininkams suprasti visas visatos paslaptis? Nustebsite, tačiau ypatingos žinios ar sudėtinga įranga tam visai nereikalinga – pakaks ir asmeninio kompiuterio!
(0) 2015-10-22 60
Didžiajame hadronų greitintuve (Large Hadron Collider, LHC) jau atrasta "Dieviškoji dalelė" Higso bozonas. Tačiau netrukus čia gali būti padarytas ir paralelinės visatos atradimas. CERN laboratorijoje (Ženeva, Šveicarija) esanti "atomų daužyklė" jau vėl veikia maksimaliu pajėgumu ir mėgina aptikti svarbiausią daugiavisatiškumo požymį.
(0) 2015-12-31 47
<i>LHC, Di­džia­ja­me prieš­prie­ši­nių had­ro­nų srau­tų grei­tin­tu­ve, <a href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/fizika/S-51902/" target="_blank">vyk­sta</a> kei­ste­ny­b
(0) 2015-09-01 11
Kauno technologijos universiteto (KTU) ir Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos (CERN) glaudaus bendradarbiavimo ateitis – šviesi. Apie tai kalbėjo KTU „Santakos“ slėnyje apsilankę didžiausios pasaulyje dalelių fizikos laboratorijos CERN atstovai Sascha Schmelingas ir Charlesas-Henri Denarie.
(0) 2015-04-10 -16
Menka rašybos klaida gali sukelti didelę emocijų bei juoko audrą, o tai jau gali tapti ir interneto „trolių“ pašaipos objektu.