Dalelių fizika (Fizika | Mokslas)

(8) 2019-06-12 40
Nepaisant daugybės metų tyrimų, mokslininkai dar nepasiekė tokio lygio, kad galėtume visiškai išnaudoti branduolių sintezės energiją. Tyrimai stipriai juda į priekį ir suteikia vis daugiau vilties, kad vieną dieną žmonija įvaldys šią energijos rūšį. Tačiau panašu, jog egzotiškoji šaltoji sintezė, kuri hipotetiškai turėtų vykti kambario temperatūroje, lieka tolima svajone.
(2) 2019-05-21 17
Mokslininkai tikisi, kad JAV Energetikos departamento (DOE) Princetono plazmos fizikos laboratorijos (PPPL) pasiektas sintezės reaktoriaus patobulinimas gali suteikti naują postūmį sintezės energetikai.
(0) 2019-05-07 48
Ir tiesą pasakius, prietaisas yra tokio dydžio, kad greičiausiai tilptų ant daugelio namuose esančio įprasto stalo.
(1) 2019-05-03 38
Branduolinė sintezė galėtų užtikrinti praktiškai neribotą ir švarią energiją. Ir jau greitai bus prieinama. Šiuos teiginius esame girdėję ne kartą, bet pastaruoju metu Kinija demonstruoja vis didesnes ambicijas šioje energetikos šakoje ir naujausios žinios nuteikia optimistiškai.
(1) 2019-04-29 15
Kaip stebėti procesą, trunkantį daugiau nei trilijoną kartų ilgiau už Visatos amžių? XENON Collaboration tyrėjų komanda atliko tai instrumentu, skirtu neapčiuopiamų Visatos tamsiosios mate
(0) 2019-04-23 44
Mokslininkai iš „Princeton Plasma Physics Laboratory“ (PPPL) skelbia radę naują būdą, kaip tokamako reaktoriuje pradėti stabilią branduolinės sintezės reakciją.
(0) 2019-04-03 49
Pirmą kartą mokslininkams pavyko pagaminti daugiau energijos, nei jos sunaudojo.
(9) 2019-03-25 28
Pirmą kartą su didžiausiu pasaulyje atomų greitintuvu dirbantys mokslininkai užfiksavo bazinių materijos statybinių blokų, turinčių žavųjį kvarką dalelių ir antidalelių, skilimo skirtu
(1) 2019-03-08 86
Lapkritį Kinijos mokslininkai eksperimentiniame superlaidžiame tokamako reaktoriuje pasiekė naują temperatūros rekordą. Neoficialiai „dirbtine Saule“ vadinamame aparate mokslininkams pavyko įkaitinti plazmą iki 100 milijonų laipsnių pagal Celsijų ir taip pasiekti naują rekordą. Žengiamas sekantis žingsnis.
(1) 2019-02-21 47
Branduolių sintezė mokslininkus visada domino – juk tai praktiškai neišsenkantis energijos šaltinis. Tereikia ją įvaldyti, bet tai – labai sunku padaryti. Visgi, po truputi link to artėjame.
(0) 2019-02-19 17
Visatą veikia nematoma jėga. Mes jos nematome ir nesugebame aptikti. Tačiau galime stebėti jos gravitacinį poveikį dalykams, kuriuos galime matyti ir aptikti – pavyzdžiui, šviesai, rašo „Science Alert“.
(0) 2019-01-30 43
Branduolinė sintezė galėtų tiekti praktiškai neribotą elektros energiją, tačiau norint įvaldyti šį procesą, mokslininkai dar turi išsiaiškinti, kaip reaktoriuose stabilizuoti plazmą. Ir panašu, jog dar vienu žingsniu priartėjome prie šio tikslo – Prinstono universiteto ir Energijos departamento (DOE) mokslininkai įsitikinę, kad jų atrasta technika gali būti labai naudinga ir eksperimentinį Europos reaktorių paleistų į darbą dar iki 2025-ųjų metų.
(0) 2019-01-27 15
Prieš šimtus milijonų metų po žeme glūdintys mineralai galėjo išsaugoti paslaptingosios materijos pėdsakus. Teliko iki jų prisikasti.
(14) 2019-01-24 61
Įvairios kompanijos siekia ištobulinti branduolinės sintezės technologijas taip, kad dar iki 2030-ųjų metų turėtume pirmąjį veikiantį komercinį branduolinės sintezės reaktorių.
(2) 2018-12-29 25
Po visą pasaulį pasklido gigantiškos dulkių dalelės, o jų sklidimą lemiantys fizikos dėsniai mokslininkams yra nežinomi, rašo „Science Alert“.