Dalelių fizika (Fizika | Mokslas)

(0) 2020-08-10 11
Fizikai užfiksavo naują Higgso bozono atliekamą triuką, bet jis nepriartina prie fundamentalių dalelių veikimo supratimo.
(0) 2020-08-06 25
Nuo Higgso bozono atradimo jau praėjo aštuoni metai, tačiau naujienų iš jo vis sulaukiame.
(7) 2020-07-24 38
Ilgai manyta, kad gravitaciją pernešančios dalelės negali turėti masės. Tai klaidinga – ir dėl to gali būti, kad gravitacija per kosmosą sklinda skirtingais greičiais.
(0) 2020-07-02 23
Didžiojo hadronų greitintuvo Beauty (LHCb) projektas pirmą kartą užfiksavo egzotišką dalelę iš keturių žaviųjų kvarkų.
(0) 2020-06-19 42
Gali būti, kad mokslininkai pirmąkart aptiko naujas fizikines daleles – aksionus.
(0) 2020-06-19 11
Birželio 17 dieną paslaptingosios tamsiosios materijos dalelių ieškančių fizikų paskelbtas pranešimas sukėlė audrą — nors net pati tyrėjų komanda sako nieko iš tikrųjų dar neatradu
(0) 2020-06-15 31
Nors Mėnulis kasmet nutolsta nuo Žemės beveik 4 centimetrus, perkeltine prasme jis darosi vis artimesnis. Jo nearti dirvonai jau traukia ir fizikų dėmesį.
(0) 2020-05-28 24
Kosmologų pasakojamoje kvapą gniaužiančioje visatos istorijoje specialiųjų efektų netrūksta. Nuo didžiojo sprogimo pakylanti uždang atveria visaapimantį, nenutrūkstamą pasakojimą. Žvaig
(6) 2020-05-24 22
Neutrinai yra ypatingai mažos masės elementariosios dalelės. Jos beveik visiškai nesąveikauja su medžiaga: pavyzdžiui, per sekundę jūsų kūną kerta daugiau nei trilijonas neutrinų, bet jokio pastebimo poveikio jums, ar kitiems objektams, jie neturi.
(3) 2020-05-12 22
Prinstono universiteto fizikai tvirtina radę naują būdą, kaip stabilizuoti reaktoriuje vykstančią branduolių sintezės reakciją.
(0) 2020-03-30 3
Kalbėdami apie ekonomiką retai susimąstome apie tai, kad viena pagrindinių valiutų mūsų gyvenime yra energija. Šiuo metu pasaulio energetikos ateitis siejama su branduoline sinteze, procesu, kurio metu atomų branduoliai ne dalijasi, o veikiami milžiniško slėgio ir temperatūros - susijungia į naujus elementus. Apie procesų, vykstančių žvaigždžių centruose, mėgdžiojimą ir tokių reaktorių statymą pasakojama naujame „Fizika prie kavos“ epizode tiesiai iš Vilniaus universiteto Fizikos fakulteto.
(0) 2020-03-08 19
Stebinantis įvykis, vertas dėmesio netgi jei tai – tik triukšmas.
(3) 2020-02-28 96
Australijos branduolių sintezės įmonė „HB11 Energy“, kuri yra glaudžiai susijusi su Naujojo Pietų Velso universitetu, teigia atradusi būdą revoliucionizuoti dabartinę branduolių sintezės technologiją ir taip potencialiai padedanti pagrindus naujai energijos generavimo erai.
(0) 2020-02-26 12
Neutrinai yra elementariosios dalelės, labai silpnai sąveikaujančios su likusia medžiaga. Kiekvieną sekundę Žemę kerta nesuskaičiuojama jų daugybė – vien per kiekvieno jūsų kūną per sekundę pralekia apie šimtą trilijonų – bet jokio pastebimo poveikio mums jie neturi. Visgi kartais sąveikos įvyksta, o jas aptikti padeda didžiuliai detektoriai: tais retais atvejais, kai neutrinas susiduria su atomu, išmetami elektronai ar panašios dalelės arba fotonai, kuriuos galima užfiksuoti.
(1) 2020-02-13 -3
Nėra fizikos dėsnio, pagal kurį tamsioji materija ir tamsioji energija negalėtų būti susijusios, tad, toks klausimas visai natūralus.