Termodinamika ir šilumos fizika (Fizika | Mokslas)

(2) 2019-05-24 30
Sakoma, šiluma kaulų nelaužo, bet dirbti per karščius tikrai menkas malonumas. Bet aušinti dideles biuro erdves kondicionieriais – brangu. O ką, jei būtų galima reguliuoti ne oro, o žmoni
(2) 2019-05-12 11
Kosminiuose laivuose kylantys gaisrai dar blogesni už kylančius jūriniuose laivuose – mikrogravitacijoje ugnį gesinti daug sudėtingiau, o įprasti gesintuvai gali pridaryti bėdų.
(0) 2019-05-10 50
Saulės energijos skydai pasižymi vienu kritiniu trūkumu: tam, kad jie generuotų elektros energiją, reikalinga Saulės šviesa. Todėl kažkam kilo tuo pačiu metu ir beprotiška, ir geniali mintis: sukurti į kosmoso tuštumą atgręžtą įrenginį, kuris, išnaudojant tuos pačius optinės elektronikos principus, rinktų iš Žemės į kosmoso tamsą sklindančią elektrą, rašo „Science Daily“.
(4) 2018-11-19 -16
Jeigu norite paragauti pačios skaniausios, moksliniu požiūriu idealios picos, turite dvi galimybes: skristi į Romą ir užsisakyti plytinėje krosnyje kepamos picos margheritos arba išspręsti sudėtingą termodinaminę lygtį, sumodeliuojančią labai panašaus fantastiško skonio picą jūsų varganoje elektrinėje orkaitėje, rašo livescience.com.
(9) 2018-04-22 16
Ištrauka iš Seano Carrollo knygos apie laiko paradoksus, žmogaus atmintį ir Bolcmano atradimus
(0) 2018-02-08 21
<em>Praėjus trims dešimtmečiams nuo teorinio numatymo, eksperimentiniu būdu gautas superjoninis ledas. Tai ne vien patenkintas mokslinis smalsumas, bet ir pagalba tyrinėjant ledines Saulės siste
(1) 2018-01-09 10
<em>„Vanduo užšąla 0 Celsijaus laipsnių temperatūroje“ – taip mus moko nuo pat pirmųjų gamtos pažinimo pamokėlių. Ir su tuo sunku ginčytis. Bet mokslininkų tokie teiginiai iki galo
(1) 2017-12-27 16
<em>Šiuolaikiniai varikliai nėra tobuli. Iš fizikos dėsnių kylantys apribojimai neleidžia pasiekti maksimalaus efektyvumo, ir dalis energijos neišvengiamai prarandama. Tačiau yra įdomus teori
(2) 2017-11-29 3
<em>Kol už lango dar tik vėsu, pats metas prisiminti, kas yra temperatūra ir kada nesvarbu, kokioje temperatūros skalėje sakyti, kiek laipsnių.</em>
(7) 2017-11-29 9
Dar ankstyvoje vaikystėje išmokstame, kad temperatūrai pasiekus 0 laipsnių pagal Celsijų vanduo virsta ledu. Priemaišų turintis vanduo suledėja vos aukštesnėje temperatūroje, tačiau esmė lieka nepakitusi - šaldant vandenį gaunamas ledas. Bet ar patikėtumėte, kad ledu virstantis skystas vanduo iš tikrųjų išskiria šilumą?
(0) 2017-08-31 27
<em>Dviejų stadijų procesu, panaudoję lazerius, mokslininkai sugebėjo kalcio monofluorido molekules rekordiškai atšaldyti, įveikdami iki šiol neįveikiamą barjerą.</em>
(1) 2017-05-11 15
<em>Kad <a href="http://www.technologijos.lt/n/technologijos/it/S-57086/">kvantiniai kompiuteriai</a> veiktų, juos reikia gerokai atvėsinti. Tyrėjų sukurtas mažutis nanošaldytuvas kubitus atšal
(0) 2017-03-16 20
<em>Tai absoliutu. Matematika pastatė šaldymo greičio ribojimo ženklą, galiausiai įrodė šimtmečio senumo dėsnį – nebent savo dispozicijoje turite amžinybę ir begalybę išteklių, absol
(1) 2017-02-10 11
Kas nutinka iki raudonumo įkaitusį plieno svarmenį padėjus ant suledėjusio ežero aiškinasi pasaulinio garso „Hydraulic Press“ kanalo atstovai su nauju projektu „Beyond the Press“.
(9) 2017-01-12 53