Šviesos greitis (Fizika | Mokslas)

(14) 2019-08-21 64
Šviesos greičiu skrieja visos masės neturinčios dalelės, tarp kurių – elektromagnetinę sąveiką pernešantys fotonai, stipriąją branduolinę sąveiką pernešantys gliuonai ir gravitacinė
(1) 2019-04-06 26
Floridos mokslininkai sukūrė techniką, kurią naudojant, šviesos impulso grupinis greitis 30 kartų viršija šviesos greitį, o taip pat ji gali sklisti į priešingą pusę. Šiai technikai joki
(6) 2019-03-05 82
Šviesa yra labai greita, ar ne? 300 tūkstančių kilometrų per sekundę – tai daugiau nei septyni ratai aplink Žemę ties pusiauju. Šis greitis tiek didesnis už kasdienybėje sutinkamus, kad jokių reliatyvistinių efektų mes plika akimi nematome. Ir faktas, kad didesniu greičiu judėti negalima, mums kasdieniame gyvenime netrukdo.
(0) 2019-02-13 29
Neretai girdime astrofizikus ir kosmologus sakant, kad itin tolimi Visatos regionai tolsta nuo mūsų greičiau už šviesą. Bet ką tai reiškia? Ar jie nori pasakyti, kad Visatoje yra objektų, gal
(0) 2018-11-30 -7
Arčiausiai Žemės esanti žvaigždė yra Saulė, tuo tarpu kitos yra taip toli, kad astronomai atstumą nuo mūsų iki jų matuoja jau nebe kilometrais, o šviesmečiais. Jei tokį atstumą bandytume užrašyti kilometrais – gautume be galo didelius skaičius, tuo tarpu šviesmečiai yra paprastesnis būdas, nes šviesa Visatoje juda greičiausiai.
(5) 2018-05-16 38
100 tūkstančių savanorių padėjo mokslininkams išspręsti šimtą metų trunkantį kvantinio susietumo fizikų ginčą
(19) 2018-01-29 63
Šį tekstą norėjau pavadinti „Apie ką jums melavo fizikos pamokose“, bet nusprendžiau, kad visgi tai ne visai atitinka temą, ir šiaip būtų negražu fizikos mokytojų atžvilgiu. Tai, kad mokykloje fizika aiškinama gana supaprastintai, nėra savaime kažkas blogo – apie visas detales tikrai neįmanoma papasakoti. Bet toks aiškinimas nulemia, kad mokiniai įgyja kai kuriuos negerus supratimus, o vėliau jie plinta visuomenėje ir populiariojoje kultūroje. Čia kai kuriuos tokius klaidingus įsitikinimus pasistengsiu išsklaidyti.
(3) 2017-10-22 38
<em>Remdamiesi vos trijų LIGO eksperimentų rezultatais, mokslininkai nustatė, kad gravitacinių bangų sklidimo greitis yra <nobr>0,55&thinsp;c – 1,42&thinsp;c</nobr> intervale. Straipsnis <a hre
(2) 2017-08-08 19
Saulės šviesa atsiranda iš branduolinių reakcijų Saulės branduolyje. Iš pradžių ji atsiranda kaip energetiniai gama spinduliai, o po milijardų susidūrimų su materija, ši radiacija ištrūksta į Saulės paviršių ir pasiekia kosmoso platybes. Tad kyla klausimas – per kiek laiko šie spinduliai pasiekia Saulės paviršių?
(1) 2017-06-21 -2
<em>Mums, paprastiems mirtingiesiems, šviesos greitis atrodo labai didelis – paspaudi jungiklį ir kambarys apšviestas, nespėjus nė mirktelėti. Net apie apie Žemę šviesa per sekundę spėja
(9) 2016-11-24 15
<i>Nors turėtų būti fundamentaliausia fizikos konstanta, bet <a href=\"https://www.newscientist.com/article/dn6092-speed-of-light-may-have-changed-recently/\">šviesos greitis galėjo ne visada bū
(12) 2016-06-09 55
Šviesos greitis yra neginčijama fizikos konstanta. Jo pralenkti negali niekas, tačiau žaismingi mokslininkai nusprendė imituoti tokį neįtikėtiną scenarijų ir čia prasidėjo tikrosios linksmybės.
(2) 2016-06-01 19
<i>Fizikai <a href="http://www.nature.com/articles/srep26842">atrado būdą</a> sulėtinti šviesą, jos neliesdami ir netrikdydami, paprasčiausiai priversdami ją „kraipytis“.</i>
(10) 2016-05-11 57
2011-ųjų rugsėjį fizikas Antonio Ereditato šokiravo pasaulį. Jo vadovaujamos 160 mokslininkų grupės OPERA projekto duomenys žadėjo visiškai pakeisti mūsų supratimą apie Visatą. Duomenys rodė, kad dalelės – neutrinai, judėjo greičiau už šviesą, rašo BBC.
(13) 2016-01-26 85
Kai Albertas Einsteinas pirmą kartą pasiūlė idėją, kad šviesa vienodu greičiu sklinda visoje Visatoje, jis nustatė limitą – 299 792 kilometrai per sekundę. Tai pakankamas greitis, kad šviesa Žemės rutulį per sekundę apskrietų aštuonis kartus. Tačiau tai dar ne viska istorija, rašo businessinsider.com.