Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Apie gamtą

Surasti angliavandenilius gaminantys grybai

2008-11-05 (4) Rekomenduoja   (0) Perskaitymai (1292)

Biologai pranešė, kad grybelis, gyvenantis Patagonijos atogražų miškuose natūraliai gamina angliavandenilių mišinį, kuris labai panašus į dyzelinį kurą.

Lyg to būtų negana, šis grybelis puikiai auga celiuliozėje – kurios gausu kelmuose, žolėse ir krūmuose – gausiausioje žemėje augalinės kilmės medžiagoje.

„Kai pamatėme dujų analizę, aš apstulbau“ – teigia Gary’is Strobelis, Montanos valstijos universiteto botanikas ir studijos, išspausdintos „Microbiology“ žurnale, autorius – „Mes žvelgėme į dyzelinį kurą“.

Nors genetikai irgi bando sukurti mikrobą, gebantį gaminti kurą iš cukraus, dauguma biokuro gamintojų naudoja šimtmečio senumo metodą – etanolio gamyklos gamina alkoholį – kuris yra paprastas, tačiau veltui iššvaisto didžiąją dalį biomasės.

Gliocladium roseum grybelis kurą gamina paprasčiau ir efektyviau – jis skaido celiuliozę ir sintezuoja skystą kurą.

Tačiau džiaugtis dar anksti – anot mokslininkų, iki industrinio šio grybelio pritaikymo dar teks gerokai palaukti.

Kita vertus, teigia Strobelis, šis atradimas verčia suabejoti, ar nafta – fosilinis kuras.

„Gali būti, kad organizmai, panašūs į šį, sukūrė dalį – galbūt ne visą – bet dalį visos pasaulio naftos“ – teigia jis.