Biologija (Apie gamtą | Mokslas)

(0) 2018-12-14 9
Permo periodo pabaiga prieš maždaug 252 mln. metų buvo labai nepalankus metas gyvybei Žemėje, rašo livescience.com.
(1) 2018-12-12 45
Ar patys mažiausi organizmai gali mums padėti kovoti su vis didėjančiu anglies dioksido kiekiu ir netgi naftos išsiliejimais? Keista, bet atsakymas gali būti taip. Naujausias tyrimas atskleidžia, kad šie, jūrų dugne gyvenantys mikroorganizmai, pasižymi neįtikėtinai dideliu apetitu teršalams.
(0) 2018-12-12 40
Kaip jau rašėme anksčiau, mokslininkai aptiko įrodymus, kad prieš 3 700 metų virš Negyvosios jūros sprogo meteoras. Dabar skelbiama, kad toks įvykis galėjo nuo Žemės paviršiaus nušluoti ištisas bendruomenes, nužudė dešimtis tūkstančių žmonių ir tapo realiu pagrindu vienai Biblijos istorijai.
(1) 2018-12-03 16
Mokslininkai mano, kad prieš 3 700 metų labai karšta meteoro sprogimo banga galėjo sunaikinti prie Negyvosios jūros įsikūrusius miestus ir gyvenvietes.
(0) 2018-11-22 24
Spėjama, aptiktas mikroorganizmas Žemėje egzistuoja jau milijardą metų ir tikėtina, buvo vienas iš pirmųjų plėšrūnų
(0) 2018-11-22 17
Sausiausioje ir seniausioje Žemės dykumoje – tokioje sausoje ir nykioje, kad iš esmės ją galima būtų vadinti pragaru Žemėje – gyvenimas eina visai ne tokia vaga, kaip kitose planetos vietose.
(0) 2018-11-14 7
Žmonių akys yra šiek tiek keistos - tokių neturi kiti primatai. Kontrastas tarp mūsų ragenos ir odenos yra gana didelis, nes odena yra visiškai balta, o štai ragena pasižymi įvairiomis spalvomis. Tuo tarpu kitų primatų akys nėra tokios išraiškingos ir įprastai yra labai tamsios. Kodėl mes tokie išskirtiniai? Mokslininkai turi vieną paaiškinimą.
(0) 2018-10-25 46
Visai neseniai geriausi pasaulio mokslininkai paskelbė, kad jau netolimoje ateityje galime turėti labai rimtų problemų ir neužtenka vien tik sumažinti anglies dioksido išmetimus – reikia pradėti jį aktyviai šalinti iš atmosferos. Kaip tą daryti?
Pasiūlymų yra įvairių, bet „MIT“ inžinierių variantas turbūt nustelbia visus. Mokslininkai skelbia sukūrę medžiagą, kuri gali ne tik ore esančią anglį pagauti ir susiurbti, bet ją panaudoti, kaip „maistą“. Naujoji medžiaga maitinasi ore esančia anglimi, stiprėja ir netgi sugeba susitaisyti savo pažeidimus. Primena fantastiką, bet tai jau veikia.
(7) 2018-10-23 19
Galbūt skamba įžeidžiančiai, bet tiesa ta, kad žmogaus organizmas, tarsi muziejus, pilnas įvairiausių reliktų, kurių pagal pirminę paskirtį niekas jau seniai nebenaudoja. Vienas iš bene geriausiai žinomų tokių praeities liekanų, vadinamųjų rudimentų, pavyzdžių – protiniai dantys.
(3) 2018-10-22 4
Žmonija pasaulį nustūmė prie masinio išnykimo ribos: peržengus ją, gyvybė Žemėje gali išnykti milijonams metų, naujausiame tyrime perspėja mokslininkai.
(0) 2018-10-22 3
Australijos mokslininkams 2016 m. pateikus įrodymų, kad gyvybė Žemėje jau egzistavo prieš 3,7 mlrd. metų, apie 220 mln. metų seniau, nei rodė ankstesni duomenys, šis atradimas buvo laikomas labai svarbiu ir netgi skatino ieškoti gyvybės Marse pėdsakų.
(0) 2018-10-21 43
Tarp didžiųjų planetų skrajojantys asteroidai vadinami kentaurais. Kartais aplinkinių kūnų, daugiausiai planetų, gravitacija pakeičia jų orbitas ir nusviedžia juos Saulės link, kur sukasi keturios žemiškosios planetos – Merkurijus, Venera, Žemė ir Marsas.
(0) 2018-10-12 24
Pasak tyrimo, paskelbto „PLOS One“ žurnale, daugiau kaip pusė vietinių subtropinio miško žinduolių buvo išnaikinta. Ši nykimo karuselė pradėjo suktis nuo to momento, kai europiečiai 16-tame amžiuje kolonizavo šį regioną.
(0) 2018-09-04 8
Senkant energijos ištekliams, mokslininkai ieško vis naujų būdų sutaupyti – ir atrado, kad čia padėti gali... augalai. Gali būti, jog ateityje mūsų gatves ir namus apšvies ne šviestuvai ir žibintai, o švytintys organizmai, rašoma pranešime spaudai.