Gyvūnijos pasaulyje (Apie gamtą | Mokslas)

(0) 2019-04-25 2
Nepaisant pagarsėjusio nuožmumo, orkos yra labai prisirišę prie savo motinų. Pasirodo, taip yra ne be reikalo – atliktas tyrimas parodė, kad motinos buvimas šalia ženkliai padidina sūnaus tikimybę išgyventi. Tuo tarpu orkų motinoms yra svarbu turėti kuo daugiau palikuonių, todėl jos taip pat yra suinteresuotos saugoti savo suaugusius vaikus. Evoliucinė nauda prižiūrint savo palikuonis paaiškina, dėl ko orkų patelės – kaip ir žmonės – gyvena dar ne vieną dešimtmetį po savo reprodukcinio piko.
(3) 2019-04-24 6
Tikriausiai ne kartą esate matę su šuns pagalba vaikščiojančius akluosius. Specialiai dresiruoti gyvūnai padeda išvengti pavojingų situacijų ir keliauti pakankamai savarankiškai. Kiek rečiau pamatysite akląjį su miniatiūriniu arkliu, tačiau tai taip pat yra gera alternatyva. Kodėl kai kurie žmonės renkasi arklius, o ne šunis? Kokie šių vedlių privalumai?
(0) 2019-04-23 9
Nei su žiburiu nerastume žmonių, kuriems patinka uodai (na, nebent tokiais būtų mokslininkai, kurie tyrinėja uodus). Šie maži ir įkyrūs vabzdžiai moka sugadinti nuotaiką taip, kad kartais norėtųsi tiesiog tapti nematomu, kad šie mažieji įkyruoliai mūsų nepastebėtų. Ir pasirodo, mintis tapti nematomu gali virsti realybe – bent jau iš dalies.
(0) 2019-04-23 1
Anot atlikto tyrimo, šunys, žiūrėdami į savo šeimininkus, su jais bendrauja specifinėmis snukio išraiškomis. Mokslininkams pavyko išsiaiškinti, kad šunys judina savo snukį tiesiogiai reaguodami į žmogaus žvilgsnį, ypač kai demonstruoja tas visų jau matytas gailias akis. Ir tai daro ne tik tada, kai laukia skanėsto.
(1) 2019-04-22 3
Dažnai sakoma, kad drambliai nieko nepamiršta. Nors tai ne visiškai teisinga, bet drambliai vis dėlto turi puikią atmintį. Ir jie pasižymi dar ne vien tuo.
(0) 2019-04-20 13
Mokslininkams pavyko atnaujinti ląstelių funkcijas prieš kelias valandas nugaišusių kiaulių smegenyse, pranešta trečiadienį. Pasak ekspertų, šis proveržis kelia klausimų dėl pačios sąvokos, kas daro gyvūnus – ar net žmones – gyvus.
(0) 2019-04-19 7
Apie išnykusių gyvūnų prikėlimą klonavimui naudojant senovinę DNR svajoja daugelis – nuo gamtosaugininkų iki Steveno Spielbergo. Bet kol kas šis kelias – bevaisis. Tačiau dėl vieno neįtikėtino atradimo Sibire jau esame arčiau šios senos mokslininkų svajonės, rašo „IFL Science“.
(0) 2019-04-18 14
JAV mokslininkams pavyko dalinai atgaivinti kiaulės smegenis. Pasak BBC, jau paskerstos kiaulės smegenys dalinai funkcionavo keturias valandas.
(0) 2019-04-15 8
Pora nusprendė išsiaiškinti, ar iš parduotuvėje pirktų putpelės kiaušinių pakuotės įmanoma užsiauginti putpelės putpeliukų. Didelei daug kieno nuostabai, jiems tai puikiai pavyko.
(1) 2019-04-14 19
Paleontologai rado gerai išsilaikiusių fosilijų, priklausiusių amfibiniu gyvenimo būdu pasižymėjusiam banginių protėviui, o šis atradimas suteikia naujų žinių apie žinduolių perėjimą gyventi iš sausumos į vandenyną.
(6) 2019-04-13 21
Genų redagavimo technologija paspartino gyvūnų organų transplantacijos pažangą, o mokslininkai netrukus pradės pirmuosius bandymus su žmonėmis, kai organai iš gyvūnų pasieks mūsų kūnus, skelbia „The Guardian“. Ksenotransplantacija (iš gyvūno žmogui) padėtų išspręsti didžiausią alogeninės transplantacijos (iš žmogaus žmogui) problemą – donorų organų trūkumą.
(3) 2019-04-11 2
Neandertaliečiai buvo giminingų mūsų rūšiai - tai žino visi. Jie taip pat gyveno tuo pačiu metu kaip ir mamutai. Dabar Tel Avivo universiteto mokslininkai paskelbė keistą faktą - pasirodo, neandertaliečiai ir mamutai dalijosi keliais bendrais genais.
(0) 2019-04-11 5
Jeigu esate matę ėdančią varlę, tikriausiai pastebėjote, kad ji vis mirksi. Pasirodo, varlės ėsdamos ne tik mirksi – kad prarytų maistą, jos naudoja savo pėdas, liežuvį ir net akis.
(0) 2019-04-10 0
Rusijoje beveik 100 neteisėtai sugautų banginių vasarą gali būti sugrąžinti į savo gamtines buveines, paskelbė pareigūnai.
(0) 2019-04-08 6
Ar katės supranta, kai bandome joms ką nors paliepti – bet joms nerūpi, ir todėl jos specialiai mūsų nepastebi? Japonijos mokslininkai atsakė į šį įdomų klausimą, kuris tikriausiai nors kartą kilo kiekvienam, turinčiam katę.