Mokslas ir gamta (Apie gamtą | Mokslas)

(1) 2018-12-18 -1
Seniai prarastos kultūros kartais žinomos pagal daiktus, kuriuos palieka po savęs. Pavyzdžiui, neolito virvelinė kultūra savo pavadinimą pagal keramikos puošimo būdą, kuris mus pasiekė mūsų laikus ant išlikusių puodų šukių – šios kultūros puodai buvo puošiami į juos įspaudžiant virvelę, kuri dar neišdegtame puode palikdavo charakteringą ornamentą.
(0) 2018-12-15 8
Kaip aptikti priešo povandeninį laivą, kuris tūno pasislėpęs kažkur neišmatuojamose vandenyno platybėse? JAV karinės pajėgos tikisi, kad tą padės padaryti jūrų organizmai, genetiškai modifikuoti taip, kad taptų povandenine civilizacija, išduodančią, kad praplaukė povandeninis laivas ar netgi naras, rašo defenseone.com.
(0) 2018-12-14 9
Permo periodo pabaiga prieš maždaug 252 mln. metų buvo labai nepalankus metas gyvybei Žemėje, rašo livescience.com.
(1) 2018-12-12 45
Ar patys mažiausi organizmai gali mums padėti kovoti su vis didėjančiu anglies dioksido kiekiu ir netgi naftos išsiliejimais? Keista, bet atsakymas gali būti taip. Naujausias tyrimas atskleidžia, kad šie, jūrų dugne gyvenantys mikroorganizmai, pasižymi neįtikėtinai dideliu apetitu teršalams.
(0) 2018-12-12 40
Kaip jau rašėme anksčiau, mokslininkai aptiko įrodymus, kad prieš 3 700 metų virš Negyvosios jūros sprogo meteoras. Dabar skelbiama, kad toks įvykis galėjo nuo Žemės paviršiaus nušluoti ištisas bendruomenes, nužudė dešimtis tūkstančių žmonių ir tapo realiu pagrindu vienai Biblijos istorijai.
(0) 2018-12-11 16
Idėja, kovojant su vis stiprėjančia klimato kaita, panaudoti geoinžinerija ir taip stratosferoje paskleisti specialias medžiagas, kurios atspindėtų dalį saulės energijos atgal į kosmosą, greitai taps realybe.
(0) 2018-12-07 7
Viršutinis Žemės sluoksnis – kietoji pluta, ant kurios mes vaikščiojame – yra sudaryta iš atskirų detalių, tarsi sudužęs kiaušinio lukštas. Šios detalės – tektoninės plokštės – juda kelių centimetrų per metus greičiu, rašo „Science Alert“.
(11) 2018-12-06 38
Vienoje detaliausių inžinerinių studijų skelbiama, kad Žemės vėsinimas yra įmanomas – tam tereikia stratosferoje paskleisti saulės spindulius blokuojančias medžiagas ir toks projektas netgi būtų „nepaprastai nebrangus“.
(1) 2018-12-06 37
Atokioje Kanados vietovėje buvo atrasta milžiniška atvira ola. Nepaisant to, kad šis natūralus darinys yra tiesiog kolosalaus dydžio, manoma, kad iki šiol jo nematė joks žmogus, rašo „Science Alert“.
(3) 2018-12-05 10
Iki 2030 metų paties lengviausio metalo paklausa gali išaugti 38 kartus. Litis – pagrindinis išmaniųjų įrenginių ir elektromobilių gamybos elementas
(0) 2018-12-05 20
15 000 metų piešinys ant urvo sienos pasakoja gana paprastą istoriją: medžiotojas krenta prieš sužeistą žvėrį. Tačiau žvelgiant giliau, galime įžvelgti ir daug gilesnes prasmes – galbūt net gi astronomines, rašo „Science Alert“.
(6) 2018-12-04 3
Tikriausiai prisimenate mokslininkų neįprastą atradimą – Sibiro vienaragio, lot. Elasmotherium sibiricum, kaukolę, kuri suteikė nemažai informacijos apie šį keistą gyvūną. Nepaisant atliktų tyrimų, paleontologams šis gyvūnas vis dar yra paslaptingas ir labai įdomus.
(1) 2018-12-03 16
Mokslininkai mano, kad prieš 3 700 metų labai karšta meteoro sprogimo banga galėjo sunaikinti prie Negyvosios jūros įsikūrusius miestus ir gyvenvietes.
(0) 2018-11-30 16
„Science“ žurnale skelbiama apie neįprastą butybę, klajojusią Žemėje prieš 200 mln. metų. Rašoma, kad žoliaėdis padaras priminė raganosį su vėžlio snapu.
(1) 2018-11-28 60
Karališkojo Ontarijo muziejaus (ROM) paleontologijos kuratorius Jeanas-Bernardas Caronas, tyrinėjantis bestuburius, kartu su komanda uolose atrado ypatingą vietą – kurioje daugybė fosilijų su jau seniai išnykusiomis gyvūnų rūšimis.