Mokslas ir gamta (Apie gamtą | Mokslas)

(0) 2018-09-25 3
Kai kurioje žiniasklaidoje jau keliama panika – „Islandijos ugnikalnis Katla ruošiasi išsiveržti, ir jo išsiveržimas bus toks, kad 2010-ųjų Eyjafjallajökullo išsiveržimas, paralyžavęs visą Europos oro erdvę, atrodys tik kaip gimtadienio fejerverkai ant torto.“
(0) 2018-09-22 23
Mezolito laikų gyvenvietėje Star Carr už 8 kilometrų į pietus nuo Skarboro Šiaurės Jorkšyre, Anglijoje, aptiktos ritualinės elnių kaukolės su skylėmis akims.
(0) 2018-09-21 15
Taip, pagaliau. Pagaliau įrodyta, kad paslaptingas gyvis, kuris gyveno Žemėje seniau nei prieš pusę milijardo metų, yra būtent gyvūnas. 558 milijonų senumo fosilija taip gerai išsilaikiusi, kad joje vis dar buvo riebalų molekulių, kas ir užbaigė visus debatus dėl Dickinsonia kategorizavimo.
(0) 2018-09-20 26
Daugelį dešimtmečių mokslininkai galvojo, kad po mūsų planetą vaikščiojo įstabus žinduolis – Sibiro vienaragis. Buvo manoma, kad gyvūnas, atrodęs šiek tiek panašus į arklį, bet gal labiau net į raganosį, mirė maždaug prieš 350 tūkst. metų. Tačiau 2016 metais Kazachstane atrasta puikiai išlikusi Sibiro vienaragio kaukolė viską apvertė aukštyn kojomis.
(2) 2018-09-18 2
Iki šiol buvo manoma, kad žmonės nužudė paskutiniuosius didžiausius pasaulyje kada nors gyvenusius paukščius. Bet net nelabai svarbu ar tai tiesa, ar ne, nes nauji įrodymai demonstruoja, kad žmonės ir didžiausi pasaulyje paukščiai ilgai – ištisus tūkstantmečius – gyveno kartu, toje pačioje vietoje.
(0) 2018-09-17 20
Jei kada aplankysite vieną iš daugelio Jutos kalnų ežerų ir staiga iš dangaus pradės lyti žuvimis nenustebkite, tai visai ne miražas ar koks nors triukas. Tai – naujausias valstijos bandymas padidinti upėtakių populiaciją.
(1) 2018-09-17 4
Kadaise į Amerikos vakarus nemažai svajotojų pralobti viliojo auksas, tačiau dabar jo vietą užėmė kobaltas.
(1) 2018-09-16 20
Ar įmanoma, kad vieną dieną miškuose galėsime sutikti kažkada išnykusius mamutus? Net jei mokslininkai sugebėtų į dramblio genomą perkelti visus mamuto genus, iš jų gimęs padaras vis tiek nebūtų mamutas. O kas tai būtų?
(0) 2018-09-12 3
Pašvaisčių fotografai, ruoškite savo fotokameras! Saulės vainike atsivėrė didžiulė skylė, kas oficialiai reiškia, kad reikia laukti geomagnetinės audros, rašo „Science Alert“. Taip pat tai reiškia, kad per šiaurines Žemės platumas nuvilnys pamėkliškos pašvaistės.
(0) 2018-09-09 20
NASA pasidalijo įspūdingomis kosminio teleskopo „Hubble“ darytomis Saturno nuotraukomis. Pasirodo, šiaurės pašvaistės matomos ne tik Žemėje, bet ir kitose Saulės sistemos planetose. Teleskopas užfiksavo šiaurės pašvaistę šiauriniame Saturno polyje.
(4) 2018-09-07 11
Ar gali būti, kad po daugmaž 10 000 metų pertraukos Sibiro taigos gilumoje vėl maklinės gauruotieji mamutai? Naujas tyrimų centras Rusijoje norėtų manyti, kad taip.
(25) 2018-09-06 31
Naujausioje „European Geosciences Union“ ataskaitoje teigiama, kad šalių vyriausybėms jau beveik neliko laiko ir būtina imtis skubių veiksmų. Reikia daryti neatidėliotinus ir veiksmingus žingsnius, jei dar norime suvaldyti klimato kaitą, kitu atveju jau bus per vėlu.
(0) 2018-09-04 7
Senkant energijos ištekliams, mokslininkai ieško vis naujų būdų sutaupyti – ir atrado, kad čia padėti gali... augalai. Gali būti, jog ateityje mūsų gatves ir namus apšvies ne šviestuvai ir žibintai, o švytintys organizmai, rašoma pranešime spaudai.
(0) 2018-09-02 22
Mokslininkai Sibire rado puikiai išlikusį prieš maždaug 30 ar 40 tūkst. metų gyvenusio kumeliuko kūną.
(13) 2018-08-31 57
Per pastaruosius du dešimtmečius tapo gana aišku, kad žmonija sukuria milžiniškus anglies dioksido kiekius ir tai skatina klimato kaitą. Visgi, dabar svarbiausias klausimas yra, kaip su tuo kovoti. Trento universiteto mokslininkai pasiūlė radikalų, bet labai efektyvų būdą, kaip sumažinti atmosferoje esantį anglies dioksido kiekį.