Optiniai atmosferos reiškiniai (Apie gamtą | Mokslas)

(0) 2019-10-05 16
Įsivaizduokite situaciją: lauki daugiau ar mažiau kasmet po kartą ar kelis kartus stebimo reiškinio, bet „dovanų“ netikėtai gauni ir tai, ko dar joks lietuviškų padangių stebėtojas nėra matęs niekada. Tokios ankstyvos kalėdinės dovanos buvo sulaukta rugsėjo 29 dieną: buvo tikimasi šiaurės pašvaistės, o ją lydėjo „Stepas“ – 3000 laipsnių temperatūros karštumo dujos, milžinišku greičiu tekančios per Žemės magnetosferą.
(1) 2019-05-04 28
Šylant orams ir artėjant vasarai, audros ir žaibai mums taps įprastu reiškiniu, tačiau per vieną tokią fotografui Paului Smithui pavyko užfiksuoti keistas, į raudonas medūzas panašias šviesas danguje. Jei kada nors jas matėte ir jūs – ne, jums nepasivaideno, tai – aukštuose atmosferos sluoksniuose vykstantis žaibo išlydis, vadinamas „spraitu“ (angl. „sprite“).
(0) 2019-02-01 6
Žemės magnetinis laukas yra ganėtinai simetriškas, tad ilgą laiką buvo manoma, kad simetriškos turėtų būti ir šiaurės bei pietų pašvaistės.
(0) 2019-01-11 16
Trečiadienio vakarą ar ankstyvą ketvirtadienio rytą, kai Lietuvoje spaudė tikras šaltukas, akyliausieji galėjo stebėti ypatingą reiškinį – tarsi į dangų ištįsusias šviesas.
(0) 2018-12-28 13
Mokslininkams jau kurį laiką yra žinoma, kad Žemės atmosfera kiekvieną dieną praranda po kelis šimtus tonų deguonies. Jie daugiau ar mažiau supranta, kaip deguonis prarandamas naktinėje Žemės pusėje, tačiau nelabai žino, kaip šis procesas vyksta Saulės apšviestoje pusėje. Bet aišku viena: deguonį suryja pašvaistės, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-09-12 3
Pašvaisčių fotografai, ruoškite savo fotokameras! Saulės vainike atsivėrė didžiulė skylė, kas oficialiai reiškia, kad reikia laukti geomagnetinės audros, rašo „Science Alert“. Taip pat tai reiškia, kad per šiaurines Žemės platumas nuvilnys pamėkliškos pašvaistės.
(0) 2018-09-09 22
NASA pasidalijo įspūdingomis kosminio teleskopo „Hubble“ darytomis Saturno nuotraukomis. Pasirodo, šiaurės pašvaistės matomos ne tik Žemėje, bet ir kitose Saulės sistemos planetose. Teleskopas užfiksavo šiaurės pašvaistę šiauriniame Saturno polyje.
(0) 2018-08-30 4
Kanadą vėl apšvietė keista šviesiai violetinės spalvos juosta, kuri itin sudomino mokslininkus. Ši juosta jau greitai turėtų išnykti, bet tyrėjai jau spėjo ją pavadinti „STEVE“. Trumpinį išvertus į lietuvių kalbą, jis reikštų „stiprios šilumos emisijos greičio didinimas“.
(0) 2018-08-06 12
Pašvaistes Žemėje įprastai sukelia Saulės vėjo elektronai, Žemės magnetosferos linijų genami ašigalių link ir ten sąveikaujantys su atmosfera.
(0) 2018-07-30 4
Fotografei Idilijai Sotnikovaitei pavyko įamžinti retai matomą debesų irizaciją, socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje skelbia Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba ir dalijasi autorės nuotraukomis.
(2) 2018-07-16 12
Raketos yra siaubingai garsios. Jų varikliai gali skleisti iki 200 decibelų siekiantį griausmą – tai yra 80 dB aukščiau žmogaus skausmo ribos. Jų garso bangos yra pakankamai galingos, kad griautų pastatus, padegtų plaukus ant galvos ir netgi suplėšytų vaivorykštes, rašo livescience.com. Jeigu netikite, tokiomis garso galimybėmis – pasižiūrėkite patys.
(0) 2018-03-27 6
Prieš maždaug trejus metus astronomų mėgėjų bendruomenėje pasklido žinia apie visiškai naujo tipo pašvaistę, pastebėtą pietinėje Kanados dalyje.
(0) 2017-11-23 19
Kai Žemę pasiekia stiprus Saulės vėjas, šiek tiek energingų dalelių prasiveržia pro mus saugančią magnetosferą - šitai galima paaiškinti magnetosferos ir Saulės vėjo magnetinių linijų susivijimu.
(1) 2017-09-08 14
Naktį iš rugsėjo 7 į 8 d. Žemėje kilo viena galingiausių magnetinių audrų. Ją sukėlė rugsėjo 6 d., trečiadienį, NASA pastebėti du vienas paskui kita sekę įspūdingi Saulės žybsniai, mūsų planetos link iššovę dvi elektringų Saulės plazmos dalelių ir elektomagnetinių bangų salves. Antroji salvė buvo ypač galinga.
(2) 2017-08-09 28
Havajų „Gemini“ observatorijos, esančios šalia Mauna Kea ugnikalkalnio, darbuotojai užfiksavo anomalinį reiškinį – reaktyvinį žaibą. „Live Science“ rašo apie labai retą žaibo rūšį – gigantišką, įspūdingą, itin galingą. Visa tai labiau primena mokslinės fantastikos filmus, o ne tikrovę.