Galvakojai (Apie gamtą | Mokslas)

(0) 2019-10-26 15
400 metrų gylyje Ramiajame vandenyne mokslininkai sutiko itin retos rūšies giliavandenį aštuonkojį, pasižymintį gebėjimu keisti formą.
(0) 2019-10-01 41
Ekspedicija Antarktidoje tikrai buvo kupina atradimų – mokslininkai čia jie atrado daugybę jūros gyvių, gyvenančių daugiau nei 3000 metrų po ledu. Ši ekspedicija „Antarktica“ vis dar tebevyksta, tačiau šių metų liepą „Yuotube“ platformoje pasirodė dokumentinis filmas „Antarktidos paslaptys“ (angl. The Secrets of Antarctica), kuriame rodoma, ką gi tokio įdomaus atrado jūrų biologai.
(0) 2019-05-13 20
Kad įvykdytų jai gamtos priskirtas motinos pareigas, Ramiojo vandenyno aštuonkojo patelė turi dirbti itin sunkiai ir sumoka aukščiausią kainą.
(3) 2018-11-20 66
Mėlynžiedis aštuonkojis yra maždaug pieštuko ilgio. Dažniausiai krante jis guli laukdamas gardaus krabo, kurį galėtų sudoroti vakarienei (ar pusryčiams, ar pietums). Tačiau jeigu nusprendžiate jį paimti į rankas – kaltinkite tik save. Žinoma, sunku susilaikyti, kai aštuonkojis atrodo taip gražiai, o jo spalvos tiesiog keri.
(0) 2018-11-13 67
Žiulio Verno „20000 mylių po vandeniu“ aprašomas milžiniškas kalmaras nėra visiškas išsigalvojimas. Tokie tikrai egzistuoja ir, panašu, žmonėms nėra visiškai draugiški.
(0) 2018-11-06 12
Tyrinėdami Kalifornijos pakrantės vandenis, mokslininkai dideliame gylyje pastebėjo itin retą aštuonkojo rūšį.
(3) 2018-06-20 -11
Valgyti žalią, o ypač dar tebejudantį maistą gali būti labai pavojinga. Ir ne tik dėl didesnės tikimybės apsinuodyti. Gyvas maistas gali jus bandyti ir nužudyti ar bent jau apvaisinti.
(0) 2018-03-30 15
Dar mokykloje išmokstame, kad ląstelės yra nepaprastai mažos. Gal dar pamenate dieną, kai biologijos pamokoje pirmą kartą pažvelgėte pro mikroskopą ir pamatėte kokio nors augalo ląsteles? Visgi, ne visos ląstelės yra tokios mažos, kad jų net įžiūrėti nebūtų įmanoma. Štai keli didelių ląstelių pavyzdžiai.
(0) 2017-09-13 21
Aštuonkojai yra įdomūs ir paslaptingi sutvėrimai. Yra manoma, kad aštuonkojų protėviai atsirado net prieš 300 milijonų metų. Vis dėlto, aštuonkojai yra protingesni sutvėrimai, nei dauguma mano.
(0) 2017-08-04 51
Aštuonkojai yra neįtikėtinai protingi gyvūnai. Šie moliuskų būriui priklausantys gyviai išsiskiria nepaprastai didelėmis smegenimis, kurias sudaro beveik pusė milijardo neuronų. Todėl kai kurie iš jų geba net atpažinti skirtingus žmones. Bet ar pavyks suprasti, kaip išlįsti iš užsukto stiklainio?
(0) 2017-05-02 18
Aštuonkojai ir kalmarai juokais vadinami į mūsų planetą Žemę pasiųstais ateiviais – vien dėl išskirtinės jų išvaizdos.
(3) 2017-04-11 14
<em>Izraelio mokslininkai išsiaiškino, kad aštuonkojai ir jų giminaičiai iš dvižiaunių poklasio, adaptuodamiesi prie aplinkos, aktyviai redaguoja savo RNR. Toks gebėjimas – tradicinės gen
(1) 2016-09-20 16
Prisimenate, neseniai pasakojome apie žavų violetinį aštuonkojį, sulaukusį didžiulio mokslininkų ir internautų susižavėjimo ir komentarų, kad jis atrodo, kaip žaislinis? Tai – ne vienintelė keista ir žavi būtybė, pastaruoju metu pastebėta vandenyno dugne.
(2) 2016-04-15 24
Regbio kamuolio dydžio aštuonkojis įžūliai, siauru vamzdžiu paspruko iš Naujosios Zelandijos Nacionalinio akvariumo ir grįžo į vandenyną. Šį gyvūną pasaulio spauda jau įvardino „tikru pabėgimo meistru“.
(0) 2016-03-08 23
Mokslininkai mano atradę visiškai naują aštuonkojų rūšį, kuri visiems priminė animacinį herojų, draugišką vaiduoklį Kasparą.