Peliniai (Apie gamtą | Mokslas)

(4) 2012-11-16 23
Galapagų salos – unikalių paukščių ir roplių buveinė, neatrastoji žemė mokslininkams ir turistams. Tačiau aplinkosaugininkams jau seniai neduoda ramybės salose išplitusios žiurkės. Priimtas sprendimas – daugiamilijoninę žiurkių populiaciją išnakinti iš lėktuvų mėtomais nuodais, rašo naujienų agentūra AP.
(1) 2012-11-02 0
Uraganui Sandy užtvindžius Niujorko gatves ir požemius, dauguma svarstė, kas nutiks žymiajai miesto žiurkių populiacijai.
(4) 2012-10-22 0
Mokslininkai perspėja, kad Didžiojoje Britanijoje plinta įprastiems nuodams atsparios žiurkės mutantės. Hadersfyldo (Huddersfield) universiteto mokslininkai teigia, kad kai kuriose šalies dalyse trys iš keturių žiurkių yra atsparios nuodams, rašo laikraštis „The Daily Mail“.
(1) 2012-08-23 1
Mokslininkai atrado naują žiurkių rūšį, kuri negali nei graužti, nei kramtyti. Biologai įsitikinę, kad šios žiurkės žymi naują graužikų evoliucijos etapą.
(17) 2011-12-09 1
Mokslininkus pribloškė netikėtas socialinio eksperimento su gyvūnais rezultatas. Laboratorinei žiurkei buvo duota pasirinkti – graužti šokoladą vienai ar išvaduoti narvelyje įkalintą kitą žiurkę, tačiau šokoladiniu skanėstu dalintis su ja. Padarėlio pasirinkimas nustebino eksperimento autorius – paaiškėjo, jog empatija ir prosocialumas būdingas ne vien primatams, bet ir primityvesnių rūšių žinduoliams.
(6) 2011-08-21 0
Pasinaudodamas tais pačiais nuodais, kuriuos afrikiečiai naudojo užnuodyti strėlėms, šis graužikas, populiariai vadinamas didžiąja Afrikos žiurke (Lietuvoje jis vadinamas gauruotuoju žiurkėnu), gali atimti kelis kartus didesnio užpuoliko jėgas ar net jį nužudyti, nustatė tyrėjai.
(0) 2011-07-25 0
Pelės iš skirtingų šalių greičiausiai susikryžmino, susilaukdamos palikuonių, kurias tyrėjai vadina „keistomis“ ir „pranašesnėmis“ naminėmis pelėmis, nes jos atsparios įprastiems graužikus naikinantiems nuodams. Žurnale „Current Biology“ („Šiuolaikinė biologija“) aprašomas atradimas parodo, kaip gyvūnai gali susikryžminti ir susilaukti vaisingų palikuonių su pranašesnėmis savybėmis, rašo „Discovery“.
(5) 2011-01-11 0
Mokslininkams pavyko atrasti naują ypač greitą, pigų ir plačiai prieinamą tuberkuliozės diagnostikos „instrumentą“ – milžiniškas afrikines žiurkes, sugebančias seilių mėginiuose užuosti tuberkuliozės bakterijas.
(2) 2010-03-09 0
Pelių patinėliai antrąsias puses vilioja ultragarso bangomis skleidžiamomis "serenadomis", teigia mokslininkai.
(12) 2009-11-16 0
Kaip praneša „National Geographic“, po vienintelio geno modifikacijos, mokslininkai sukūrė pačią protingiausią žiurkę pasaulyje.
(4) 2009-09-08 1
Papua Naujosios Gvinėjos džiunglėse rasta viena iš didžiausių žiurkių rūšių. Surasta žiurkė yra įspūdingo 82 centimetro ilgio ir "šaltų nervų" - visiškai nebijo žmonių. Šis gyvūnas dar nėra oficialiai aprašytas. Jį aptiko ekspedicinė komanda, filmuojanti „BBC“ laidą „Lost Land of the Volcano“.
(0) 2008-11-24 0
Žiurkių blusos platina bakterijas, galinčias žmonėms sukelti rimtas širdies ligas: šita žinia iš naujo sukėlė susirūpinimą infekcinėmis ligomis. Gruodžio mėnesio „Journal of Medical Microbiology“ numeryje išspausdintas tyrimas leidžia manyti, kad rudosios žiurkės, didžiausios ir labiausiai paplitusios žiurkės Europoje, yra šių bakterijų platintojos.