Biologija (Apie gamtą | Mokslas)

(14) 2020-10-19 7
Kol žmonės migravo per visą pasaulį, išrado žemdirbystę ir aplankė Mėnulį, mūsų artimiausi giminaičiai liko gyventi medžiuose, kur iki šiol ramiausiai ėda vaisius ir medžioja kitas beždžiones.
(0) 2020-10-13 4
Žmonės, kaip rūšis, apgyvendino bemaž kiekvieną mūsų planetos kampelį. Sukūrėme technologijas ir kultūras, kurios keičia mus supantį pasaulį, rašo „Science Alert“.
(4) 2020-10-08 15
Rusijos rytiniame Kamčiatkos regione gresia dar nenustatytos priežasties ekologinė katastrofa. Vietiniai gyventojai praneša randantys dešimtis negyvų jūros gyvūnų, išplautų į Ramiojo vandenyno pakrantę.
(0) 2020-10-06 11
Prieš milijardus metų, dar prieš atsirandant deguoniui, liūdnai pagarsėjęs nuodas arsenas galėjo būti tas junginys, kuris įkvėpė naujos gyvybės mūsų planetai.
(8) 2020-08-27 16
Gvatemalos atogrąžų miškų gilumoje yra vienas žymiausių majų civilizacijos likučių: apytikriai dviejų tūkstančių metų senumo citadelė, virtusi griuvėsiais. Šis senovės majų miestas vadinamas Tikaliu. Po aplinkui esantį regioną keliavęs žurnalistas, knygų autorius ir profesorius Alanas Weismanas pakeliui atrado itin įdomių dalykų. „Vaikštai po šį tikrai labai tankų atogrąžų mišką, vaikštinėji po kalvas. O tada archeologai tau paaiškina, kad iš tiesų vaikštinėjai virš piramidžių ir miestų, kurie nebuvo atkasti“, – pasakojo A. Weismanas.
(6) 2020-08-26 43
Jūs paimate dulkių šluostę, užpilate ant paviršiaus valiklio, nušluostote ir tada... mėgaujatės švara. Kaip paaiškėjo, ramybė tuo metu karaliauja ne visur. Mokslininkai nustatė, kad mikrobų pasaulyje vyksta tikra apokalipsė su skausmo riksmais.
(0) 2020-07-29 14
Mokslininkai sėkmingai pažadino mikrobus, 100 milijonų metų glūdėjusius, atrodytų, negyvoje jūros dugno zonoje.
(0) 2020-06-22 5
Maždaug prieš 70 milijonų metų, kai Žemėje dar gyveno dinozaurai, genetinė anomalija leido augalams pavirsti mėsėdžiais. Taip nutiko pasikeitus genų paskirčiai – jeigu prieš tai jie buvo skirti lapams ir šaknims, tai vėliau jų paskirtis buvo nukreipta į aukų gaudymą. Visa tai paaiškėjo atlikus naują tyrimą, kuris buvo publikuojamas moksliniame žurnale „Current Biology“.
(0) 2020-06-08 4
Įvairių tarptautinių bei nacionalinių gamtosauginių, mokslinių ir projektinių veiklų autorius, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos magistrantas Marius Karlonas atkreipia dėmesį, kad visoje Europoje per pastaruosius 40 metų išnyko daugiau nei pusė agrarinio kraštovaizdžio paukščių – jie tiesiog dingo. Pasak jo, tai įvyko dėl vis didesnio žemės ūkio intensyvinimo, besaikio pesticidų naudojimo ar melioracijos.
(0) 2020-05-20 1
Chemera - tai graikų mitologijos būtybė, pasižymėjusi net kelių skirtingų gyvūnų bruožais. Dabar mokslininkai chimeromis vadina gyvūnus, į kuriuos yra įterpta kitų gyvūnų ląstelių. Šįkart Bafalo universiteto mokslininkai sukūrė pelę su didžiausiu kada nors užfiksuotu žmogaus ląstelių skaičiumi.
(0) 2020-05-19 4
„Kaip išsivystė koronavirusas“ yra paprastas klausimas, vedantis link tyrimų, spekuliacijų ir sąmokslo teorijų.
(0) 2020-05-14 24
Vandenyno apytakos pokyčiai galėjo sukelti tokius Atlanto vandenyno ekosistemos pasikeitimus, su kokiais neteko susidurti pastaruosius 10 tūkst. metų, atskleidė naujas giliavandenių fosilijų tyrimas.
(0) 2020-05-02 -2
Nors koronaviruso pandemija jau įsibėgėjusi, tačiau turbūt dar ne visi turime pakankamai žinių apie tai, kas yra virusai ir kaip jie plinta, todėl visuomenėje pasigirsta įvairių sąmokslo teorijų. Virusai yra neląstelinės sandaros patogenai, kurių dauginimuisi reikalingos šeimininko ląstelės. Tradiciškai jie priskiriami mikroorganizmams, nors turėtų būti vadinami nanoorganizmais, nes virusų dydis svyruoja nuo maždaug 20 iki 300 nanometrų. Dėl savo mažo dydžio virusai nėra stebimi tradiciniu šviesiniu mikroskopu, jiems pamatyti reikalingas elektroninis mikroskopas.
(4) 2020-04-30 60
Mokslininkų komanda sugebėjo „nulaužti“ dviejų tabako augalų rūšių genetinį kodą ir dabar šie augalai šviečia. Ir tą daro per visą savo gyvavimo laikotarpį. Kiaurą parą. Vaizdas nuostabus. Atrodo, lyg „Avataro“ filmas būtų tapęs realybe. Bet net ir tai ne pabaiga.
(0) 2020-04-27 20