Hominidai ir kiti primatų protėviai (Apie gamtą | Mokslas)

(1) 2019-12-20 10
Šiuolaikinis žmogus Žemėje gyvena jau gana ilgai – tačiau gali būti, kad ta pačia planeta dar dalinomės ir su mūsų senaisiais protėviais, atsiradusiais prieš 2 mln. metų. Tokia teorija buvo iškelta naujajame tyrime, kuris publikuotas žurnale „Nature“.
(2) 2019-11-01 16
Šiuolaikiniai žmonės atsirado prieš 200 tūkst. metų regione, kuris dabar yra Botsvanos šiaurinėje dalyje, paskelbė mokslininkai. Ši išvada atrodo iki šiol tiksliausiai nurodant žmonijos „senovinės protėvynės“ vietą.
(0) 2019-09-03 14
Etiopijoje rasta „stulbinamai išsilaikiusi“ prieš 3,8 mln. gyvenusio hominido kaukolė, galinti reikšmingai papildyti žinias apie žmonių evoliuciją, paskelbė mokslininkai.
(0) 2019-06-20 3
Prieš tūkstančius metų, dabartinėje vakarų Turkijos teritorijoje vaikštinėjo hominidai – labai tolimi žmonijos protėviai. Tuo metu jie tapo ir Cakallaro ugnikalnio išsiveržimo liudininkais. Susidomėję šiuo neįprastu vaizdu, jie greičiausiai nusprendė pažvelgti į vulkaną iš arčiau, o einant per drėgnus, ką tik ant žemės nukritusius pelenus, jie po savęs paliko ir dalelę istorijos.
(0) 2019-04-11 21
Žmonijos šeimos medyje – nauja atšaka: Filipinuose aptikta nauja žmonių rūšis Homo luzonensis.
(0) 2018-10-15 49
2013 m. pietinės Lenkijos oloje buvo aptikta pirmykščio žmogaus kaulų. Iki šiol buvo atliekami plataus spektro tyrimai, ir rezultatai nustebino – atrodo, kai kurie kaulai priklausė šešiametei neandertaliečių mergaitei, kuri mirė smurtine mirtimi. Kaulai – gerokai senesni, nei manyta iš karto, ir šis atradimas keičia mūsų supratimą apie ankstyvuosius hominidus Europoje, rašo „Ancient Origin“.
(0) 2018-06-07 22
Vienas labiausiai neraminančių faktų yra tai, kad kone kas antras pasaulio gyventojas vienu ar kitu gyvenimo etapu išgirs vėžio diagnozę, rašė iflscience.com. Neretai mąstoma, kad vėžys – civilizacijos liga, tačiau yra įrodymų, kad ji mūsų planetoje jau milijonus metų.
(0) 2017-06-13 3
Moderniųjų laikų žmogus – Homo sapiens – gali būti gerokai senesnis, nei manyta anksčiau, ir kilęs ne tik iš Rytinės Afrikos dalies. Tokią teoriją pagrindžia Maroke rastų priešistorinių žmonių kaulų tyrimai.
(0) 2017-05-26 0
Mokslininkai ilgą laiką manė, kad žmonės nuo žmogbeždžionių atsiskyrė prieš maždaug 5 mln. metų Afrikoje, bet naujas tyrimas rodo, kad tai tikriausiai įvyko Europoje ir daug anksčiau.
(0) 2017-05-15 6
Primityvios, išnykusios žmonių genties rūšies hominidai galėjo gyventi dabartinėje Pietų Afrikoje tuo pačiu metu kaip ankstyvieji šiuolaikiniai žmonės.
(1) 2016-10-06 66
Neseniai mokslininkai aptiko įrodymų, kad be mūsų tiesioginių protėvių Homo Sapiens, neandertaliečių ir paslaptingųjų denisovo žmonių, galėjo būti ir dar vena, kol kas nenustatyta, žmogaus rūšis.
(0) 2016-08-31 17
Nauji tyrimai atskleidė, kaip mirė garsiausia visos žmonijos pramotė, mokslininkų pavadinta Lucy.
(0) 2016-06-09 15
Archeologai aptiko fosilijų, priklausančių prieš maždaug 700 tūkst. metų gyvenusiems mažo ūgio žmonėms, kurie beveik neabejotinai buvo toje pačioje Indonezijos saloje aptiktų mįslingų išnykusių „hobitų“ protėviai, sakoma trečiadienį paskelbtose studijose.
(1) 2015-03-06 64
Etiopijos dykumoje atkasta nesuirusi žandikaulio fosilija su 5 sveikais dantimis. Šiam radiniui yra apie 2,8 mln. metų.