Bestuburiai (Apie gamtą | Mokslas)

(0) 2013-07-12 0
Kai kurie prisiminimai yra nemirtingi. Ir netgi gali būti perkelti į visiškai naujas smegenis. Tai įrodė Tufts universiteto (JAV) mokslininkai, tyrę mažučius, geltonus kirminėlius – blakstienotųjų kirmėlių klasės atstovus (planarium).
(4) 2012-11-14 16
Kirmėlės pagal savo genetiką ne taip smarkiai skiriasi nuo žmonių, kaip daugelis linkę manyti, rašo švedų dienraštis „Upsala Nya Tidining.
(7) 2012-10-01 3
Vabzdžių pasaulis bene menkiausiai mokslui pažįstama gamtos pasaulio dalis. Iš viso yra aprašyta 1,6 mln. organizmų rūšių, daugiau nei pusė iš jų sudaro vabzdžiai, todėl nenuostabu, kad ir žmonėms tai menkai pažįstama sritis. Nežinojimas kartais sukelia baimę, bet kaip neišsigąsti iš žiogo vidaus lendančios kirmėlės?
(0) 2012-07-09 0
Pakilti į kosmosą – užduotis ne iš lengvųjų. Iššūkiai nesibaigia net ir palikus Žemės atmosferą. Viena iš pagrindinių problemų kosmose – ilgo skrydžio metu nesvarumas didina kaulų trapumą ir menkina raumenų masę. Kad to pavyktų išvengti, mokslininkai ėmėsi tyrinėti Caenorhabditis elegans – mikrokirmėles, kurių organizmai genomo lygmenyje turi stebėtinai daug panašumu su žmogaus organizmu. Naujausio tyrimo metu pastebėtas keisčiausias iš visų š...
(6) 2012-07-03 0
Ramiojo vandenyno rytinėje ir vakarinėje dalyje (prie Kalifornijos, Japonijos krantų), taip pat Šiaurės jūroje (vakarinė Švedijos pakrantė) gyvuojančioms dugno kirmėlėms osedaksų pavadinimas, kuris išvertus iš lotynų kalbos „osedax“ reiškia „kaulų ėdikas“, duotas ne šiaip sau. Dėl neįprasto gyvenimo būdo šie sutvėrimai neretai vadinami taip pat ir „kirmėlėmis-zombiais“.
(7) 2011-06-02 0
„Šis atradimas toks pat neįtikėtinas, kokia būtų žinia, jog nuožmus baltasis kašalotas Mobis Dikas apsigyveno Ontarijo ežere, - tvirtina Prinstono universiteto biologas Tulisas Onstotas (Tullis Onstott). Jo vadovaujama mokslininkų grupė Pietų Afrikos Respublikos (PAR) aukso kasyklų šachtose atrado naują apvaliųjų kirmėlių rūšį, kurios individai laisvai galėtų išgyventi Marso planetoje vyraujančiomis sąlygomis.
(12) 2009-07-02 0
Šiame video užfiksuoti iš pirmo žvilgsnio kraupiai atrodantys "nežinomi" sutvėrimai, aptikti Raleigh miesto (Šiaurės Karolina, JAV) kanalizacijos vamzdžiuose. Pirmiausia interneto bendruomenė tai palaikė naujausiu "virusiniu" video ar kokia kita išdaiga, tačiau po to paaiškėjo, kad sutvėrimai tikri.
(10) 2009-02-10 0
Mokslininkai surado dar vienus taip vadinamos ekstreamalios gyvybės pavyzdžius. Šį sykį daugiau nei 2500 metrų gylyje šalia hidroterminių šaltinių Ramiajame vandenyje, netoli nuo Naujosios Zelandijos krantų biologai pastebėjo šilumą „mėgstantį“ kirminą Pompeii bei su juo gyvenančias bakterijas.
(11) 2008-09-09 0
Tarptautinė tyrėjų grupė, vadovaujama Kristianstado universiteto (Švedija) biologo Ingemaro Jönssono, nustatė, kad maždaug 1,5 mm dydžio drėgnose kerpėse bei samanose aptinkami bestuburiai gyvūnai, vadinami „vandens meškomis“ (tartigrade), laisvai gali išgyventi atvirajame kosmose.