Sparnuotieji (Apie gamtą | Mokslas)

(0) 2019-12-09 1
Pedikuliozė, kitaip – utėlėtumas – problema, apie kurią garsiai kalbėti vengiama. Vaistininkai tvirtina, kad ši problema niekur nedingusi ir atvėsus orams vaistinėse vėl dažniau perkamos priemonės jai spręsti. Per mėnesį „Eurovaistinė“ pakonsultuoja per 1000 priemonių nuo utėlėtumo ieškančių klientų, o vaistininkė Miglė Kazakevičienė sako, kad šios problemos išvengti galima vadovaujantis paprastomis taisyklėmis.
(0) 2017-09-28 20
Pastebėjus, kad laumžirgių ir cikadų sparnus dengia daugybė mikroskopinių spygliukų, praduriančių ant jų atsirandančias bakterijas, buvo sukurtas juodasis silicis – ant jo patekusios bakterijos irgi tiesiog nužudomos. Taip LRT RADIJUI sako profesorius Saulius Juodkazis, Australijoje už šios medžiagos sukūrimą apdovanotas „Eureka Prizes“. Mokslininko teigimu, atsiradus paviršiams, užmušantiems bakterijas, pirmiausia stipriai pasikeis implantų sritis.
(0) 2016-08-08 9
Šie šlykštūs šiurpą keliantys vabzdžiai minta mūsų krauju, kai miegame, tačiau yra būdas jiems duoti tinkamą atkirtį – tam prireiks karščio.
(0) 2014-12-17 20
Ryžiuose, kruopose, kakavoje, džiovintuose grybuose ar vonios kambaryje pastebėti vabzdžiai – viena dažniausių pastarųjų dienų kenkėjų naikinimo ekspertų kvietimo į namus priežasčių. Gyventojai sutrinka maiste ar po remonto namuose aptikę iki šiol nematytus vabzdžius.
(2) 2014-07-24 13
Mokslas dar turi nustatyti milijonus gyvių ir augalų rūšių. Kasmet aptinkama vien tūkstančiai vabzdžių, tačiau jie retai kada būna tokie dideli kaip „Megaloptera“, rastas Kinijos Sičuano provincijoje.
(6) 2013-09-15 0
Iki šiol buvo manoma, kad krumpliaračių mechanizmai yra išskirtinai žmonių išradimas, tačiau pasirodė, kad jie gali atsirasti ir evoliucijos procese.
(1) 2013-03-12 0
Ispanijos ir Australijos mokslininkų grupė mokslininkų atrado, kaip manoma, pirmąjį žinomą atvejį gamtoje, kuomet organizmas gali apsiginti nuo bakterijų vien dėl ypatingos savo kūno dalies paviršiaus struktūros. Straipsnyje, paskelbtame žurnale „Biophysical Journal“, jie aprašo, kaip ant cikadų sparnų esančios nanometrinio ataugos suardo ant jų patekusių bakterijų ląstelių membranas.
(0) 2012-05-08 0
Paleoparazitai už dabartines blusas didesni buvo net 10 kartų, o dinozaurus kandžiojo gerokai skaudžiau nei jų ainės, tvirtina mokslininkai, atradę į blusą panašaus organizmo fosilijų. „Tokio egzemplioriaus įkandimas prilygtų adatos dūriui skiepijantis, - tvirtina Oregono valstijos universiteto zoologijos profesorius Džordžas Poinaras jaunesnysis (George Poinar Jr.). – Belieka tik džiaugtis, jog šių laikų blusos – nebe tokio arkliško dydžio.“
(2) 2011-06-03 1
Dideli vandens vabzdžiai, dar vadinami skorpionblakėmis, nuo seno žinomi kaip pakankamai agresyvūs padarai, mintantys smulkiais stuburiniais gyvūnais, pavyzdžiui, nedidelėmis žuvimis ar jų mailiumi bei buožgalviais. Tačiau padaryta jau ne viena nuotrauka, kurioje matyti, kaip vabzdys sudoroja žymiai didesnius gyvūnus.
(0) 2010-04-22 0
JAV mokslininkai, atlikę žmoginių utėlių DNR tyrimą, nustatė, kada atsirado šie ant žmogaus kūno gyvenantys parazitai.