Virusologija (Apie gamtą | Mokslas)

(4) 2021-12-05 23
Augalinės kilmės antivirusinė medžiaga tapsigarginas (TG), gaunamas iš nuodingų augalų, vadinamų „mirtinosiomis morkomis“ (Thapsia villosa), laboratorijoje veiksmingai paveikė visus SARS-CoV-2 variantus, įskaitant ir greitai plintantį delta variantą.
(1) 2021-11-24 7
Analizuojant tirpstančio amžinojo įšalo padarinius, pirmiausia kalba pasisuka apie didžiules įšale esančias metano sankaupas, kurios, patekusios į atmosferą, paspartintų visuotinį atšilimą, arba apie vietos bendruomenių sunkumus dėl nestabilios žemės ir infrastruktūros. Visgi naujo tyrimo rezultatai rodo, kad tirpstantis amžinasis įšalas gali kelti rimtą pavojų žmonių sveikatai.
(0) 2021-11-13 7
Mokslininkai, ištyrę baltauodegių Šiaurės Amerikos elnių pavyzdžius, surinktus Ajovos valstijoje (JAV) nuo 2020 metų gruodžio iki 2021 sausio, aptiko, jog daugiau nei 80 proc. iš jų buvo SARS-CoV-2 nešiotojai.
(2) 2021-10-20 5
Pasaulyje toliau plintant COVID-19, sveikatos priežiūros institucijos pagrįstai baiminasi, kad tarp žmonių neįsisiautėtų dar kokia zoonotinė liga. Todėl neseniai pasirodęs pranešimas apie nedidelį, bet nerimą keliantį paukščių gripo protrūkį sukėlė susirūpinimą Jungtinėje Karalystėje. Šis atvejis yra ypatingas tuo, kad nuo paukščių virusas išplito tarp žinduolių, užkrėtė ir pražudė lapę bei mažiausiai tris ruonius.
(0) 2021-10-15 2
Auginant daug mėsėdžių gyvūnų – pavyzdžiui, audinių – gali susidaryti nepastebimi „ligų rezervuarai“, kuriuose patogenai gali išplisti tarp daugelio gyvūnų, o mutavę tapti pavojingais žmonių sveikatai.
(0) 2021-09-12 9
COVID-19 pandemija jau apvertė aukštyn kojomis mums pažįstamą gyvenimą ir neabejotinai paskatino kai kuriuos žmones norėti palikti planetą. Dabar vienas žymiausių mokslininkų perspėjo, kad virusai gali būti aptinkami ne tik Žemėje, bet ir kitur Visatoje.
(2) 2021-09-07 8
Giliai jūros dugne mažytės bakterijos „iškvepia“ elektrą per ilgas, plonas šnerves, o dabar mokslininkai atrado, kaip įjungti ir išjungti šių mikrobų elektrinį kvėpavimą.
(0) 2021-08-13 5
Gvinėjos sveikatos ministerija pranešė apie Marburgo viruso atvejus šalyje. Šis mirtiną hemoraginę karštligę sukeliantis virusas yra panašus į Ebolos virusą.
(0) 2021-07-23 12
Tai tarsi siaubo filmo pradžia – senoviniai padarai išnyra iš tirpstančio amžino įšalo: nuo neįtikėtinai išsilaikiusios išnykusios megafaunos (tokios kaip gauruotasis raganosis) iki 40 000 metų senumo milžiniško vilko – ar 750 00 metų senumo bakterijų.
(0) 2021-07-22 1
Kinijoje užfiksuotas pirmas mirtinas atvejis, kuomet virusu, pavadintu „Monkey B“, užsikrėtė 53 metų veterinaras. Šia liga įprastai užsikrečia beždžionės, praneša The Washington Post, kuriuos cituoja LiveScience.com.
(0) 2021-07-11 10
Plastikas - viena opiausių XXI a. aplinkosaugos problemų. Kasmet per 100 000 paukščių, banginių, ruonių ir jūros vėžlių uždūsta, nes prekybos centruose naudojami plastikiniai maišeliai, o pats plastikas visiškai suyra per 500 metų. Mokslininkai aktyviai ieško sprendimų didėjančiam plastiko užterštumui spręsti, ir vienas iš jų, pasirodo, glūdi karvių skrandžiuose.
(1) 2021-06-09 0
JAV Kolorado valstijos universiteto mokslininkai laisvėje gyvenančiuose afrikiniuose šikšnosparniuose aptiko Zikos viruso genetinės medžiagos. Šis atradimas yra pirmasis, pranešantis apie šio viruso RNR aptikimą šikšnosparniuose už kontroliuojamų eksperimentų ribų.
(1) 2021-05-26 6
Mokslininkai identifikavo naują koronavirusą ir užbaigė jo genetinius tyrimus. Nustatyta, kad jis išsivystė iš šunų koronaviruso, bet dabar gali susargdinti žmones – prisidėti prie kvėpavimo simptomų atsiradimo.
(0) 2021-05-25 -3
Nors viso pasaulio dėmesys paskutiniu metu buvo nukreiptas į naująjį koronavirusą, 2020 m. taip pat įvyko kito pavojingo patogeno, kuris gali kelti grėsmę pasaulinės visuomenės sveikatai, proveržis.