Atlanto vandenynas (Geografija | Mokslas)

(26) 2011-04-07 2
Atlanto vandenyne, netoli Gajanos ir Surinamo krantų aptikti du milžiniškai vandens sūkuriai, kurių skersmuo siekia apie 400 km. Kalbama apie du gigantiškus duburius vandenyno paviršiuje – iki šiol Žemėje tokių niekas nežinojo. Manoma, kad būtent jie daro didelę įtaką pastarųjų metų globaliems klimato reiškiniams, rašo leidinys „La Stampa“.
(5) 2016-03-18 17
Gali būti, kad mokslininkai atskleidė paslaptį, kuri ramybės daugeliui neduoda jau nuo 1851 metų.
(7) 2017-01-25 47
Ėmus silpnėti šilumą iš pusiaujo nešančiai Golfo srovei, klimatas neišvengiamai pasikeistų visoje Europoje, bet labiausiai permainas pajustų šiaurinė žemyno dalis.
(0) 2018-11-16 83
Jūs tikriausiai žinote, kad Žemės paviršius yra tarsi suskeldėjusio kiaušinio lukštas. Tektoninės plokštės juda viena kitos atžvilgiu, tarp jų atsiveria plyšiai, kartais viena palenda po kita. Šie geologiniai procesai mūsų planetai yra įprasti, tačiau ar žinojote, kad jų metu po Žemės paviršiumi dingsta milijonai litrų vandens?
(1) 2016-11-04 58
Mokslininkai Meksikos įlankoje aptiko druskingo vandens baseiną. Nors pats vandens telkinys gali atrodyti viliojančiai, tačiau tai – martini spąstai, rašo techtimes.com.
(3) 2016-10-24 -23
Mokslininkai skelbia pagaliau radę paaiškinimą nuo seno ramybės nedavusio Bermudų trikampio anomalijoms.
(0) 2018-06-14 2
Pietų Atlanto vandenynas į Namibijos pakrantę išplovė labai neįprastai atrodantį 6 metrų ilgio kūną. Kai jis pateko mokslininkams į rankas, buvo jau toks suiręs, kad mokslininkai ilgai negalėjo nustatyti, kas tai.
(8) 2015-02-18 62
Mokslininkai mėgina išsiaiškinti, iš kur kilę milijonai obuolio ar net boulingo rutulio dydžio metalinių rutulių, nuklojusių Atlanto vandenyno centrinės dalies dugną. Metalo rutuliai pavadinti mangano gumbais. Juos atrado giliavandenių rūšių ieškoję jūrų biologai.
(3) 2013-08-20 0
Atlanto vandenyno pietuose esantys vandens sūkuriai matematiškai yra ekvivalentiški juodosioms skylėms, tikina fizikai. Gali būti, kad šis atradimas padės geriau suprasti, kaip vandenynų srovės perneša šiukšles ir naftos teršalus.
(9) 2012-11-07 2
Edinburgo universiteto (Jungtinė Karalystė) dizaino inžinerijos profesorius Stivenas Salteris (Stephen Salter) pasiūlė būdą, kaip genealiai paprastu sprendimu ateityje būtų galima išvengti tokių superuraganų kaip Šiaurės Ameriką ką tik nuniokojusi Sandy. Viskas ko reikia – tūkstančių senų automobilinių padangų. Jo idėją jau finansiškai parėmė milijardierius „Microsoft“ įkūrėjas Bilas Geitsas (Bill Gates) ir Natano Mairvoldo (Nathan Myhrvold) kompanija „In...
(0) 2018-04-17 25
Pasaulio orus lemianti Atlanto vandenyno srovių sistema dabar cirkuliuoja silpniausiai per pastaruosius 1,6 tūkst. metų, todėl klimatas gali tapti dar sunkiau prognozuojamas, perspėjo mokslininkai.
(1) 2015-03-02 65
Praėjusią savaitę fotografas Jonathanas Nimerfrohas, vaikštinėdamas Nantucketo paplūdimiu (Masačiusetsas, JAV), atkreipė dėmesį į keistas pakrantės bangas. Tiksliau – į neįprastą jų konsistenciją.
(1) 2019-06-08 7
Megapotvyniai, pralaužtos užtvaros ir atsitraukiantys ledynai geologiniame epe: dramatiškoji pirmojo užsitęsusio Britanijos pasitraukimo iš Europos istorija
(0) 2015-04-16 15
Vienoje sudėtingiausių lobio gelbėjimo operacijų, netoli Šv. Elenos salos britų vadovaujama komanda surado 50 milijonų dolerių vertės sidabrinių monetų, kurios vandenyno dugne gulėjo nuo 1942 metų.
(0) 2013-05-08 1
Brazilų geologai už maždaug 1500 kilometrų į pietryčius nuo Rio de Žaneiro valstijos pakrantės Atlanto vandenyno dugne aptiko senovinio žemyno pėdsakus.