Atmosferos tyrimai (Geografija | Mokslas)

(1) 2019-05-23 10
Europos Sąjungos statistikos tarnyba – Eurostatas – apskaičiavo, kad lyginant su 2017-aisiais metais, anglies dioksido emisijos 2018-aisiais metais ES šalyse „reikšmingai sumažėjo“, o elektra varomų automobilių nuo 2013-ųjų metų gerokai padaugėjo.
(0) 2019-05-16 20
Žmonija, mėgstanti didžiuotis savo rekordiniais pasiekimais, į pasiekimų sąrašą galės įsirašyti dar vieną: dabartinė anglies dvideginio (CO₂) koncentracija atmosferoje yra pati didžiausia, kokia yra buvusi per visą žmonijos istoriją. Tokiu būdu įveiktas barjeras, už kurio mūsų laukia purvina ir labai, labai karšta ateitis, rašo „Science Alert“.
(0) 2019-05-02 28
Nors metano dujų kiekis atmosferoje yra mažesnis nei anglies dioksido, tačiau šių dujų poveikis šiltnamio efektui yra gerokai stipresnis. Tad kol bandoma įvairiais būdais pažaboti augančias anglies dioksido koncentracijas, ne mažesnį rūpestį kelia ir metano dujos. Panašu, jog Europos mokslininkai šioje srityje padarė įspūdingą proveržį, kadangi jiems pavyko izoliuoti anksčiau nežinomą bakteriją, kuri pasižymi itin dideliu apetitu metano dujoms.
(0) 2019-04-09 8
Penktadienį JAV kosmoso agentūra NASA iš rakrtų paleidimo aikštelės Norvegijoje sėkmingai iškėlė dvi raketas, kurios vietinius apstulbino, sutrikdė ir sužavėjo, rašo „Science Alert“.
(0) 2019-03-28 42
Oro tarša yra didelė problema ir nesvarbu kur begyventume. Tačiau ši problema yra itin opi Pietų Korėjos sostinėje Seule, todėl vyriausybės institucijos imasi drastiškų veiksmų, bandydamos susidoroti su miestą užklojusiu smogu.
(6) 2019-03-09 25
Interneto prieinamumas – viena iš didžiausių interneto problemų. Ne visi gali mėgautis sparča ir patikima, o dažnai ir iš viso nors kokia prieiga prie pasaulinio tinklo. Šviesolaidžių vi
(20) 2019-03-04 291
Naujas ambicingas tyrimas rodo, kad žmonija su anglies dioksido emisijomis gali gana nesudėtingai susidoroti ir tam nereikia sudėtingų technologijų, kažkokių „proveržių“. Viskas gana paprasta… na, beveik.
(3) 2019-02-04 45
Jei norime sustabdyti klimato šiltėjimą, jau nepakanka vien tik sumažinti anglies dioksido išmetimus – turime aktyviai šį teršalą surinkti iš atmosferos. Tad Ulsan’o nacionalinio mokslų ir technologijų instituto (UNIST) bei Džordžijos technologijų instituto mokslininkai sukūrė naują sistemą, kuri iš atmosferos surenka anglies dioksidą ir gamina elektrą bei labai naudingą vandenilio kurą.
(2) 2018-12-29 25
Po visą pasaulį pasklido gigantiškos dulkių dalelės, o jų sklidimą lemiantys fizikos dėsniai mokslininkams yra nežinomi, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-12-28 13
Mokslininkams jau kurį laiką yra žinoma, kad Žemės atmosfera kiekvieną dieną praranda po kelis šimtus tonų deguonies. Jie daugiau ar mažiau supranta, kaip deguonis prarandamas naktinėje Žemės pusėje, tačiau nelabai žino, kaip šis procesas vyksta Saulės apšviestoje pusėje. Bet aišku viena: deguonį suryja pašvaistės, rašo „Science Alert“.
(1) 2018-12-21 14
Rusija ir Kinija bendromis pajėgomis vykdė prieštaringai vertinamus eksperimentus, kurių tikslas yra modifikuoti Žemės atmosferą didelio dažnio radijo bangomis, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-12-12 18
Šiais laikais itin aktuali aplinkosauga. Lietuvoje tai pasireiškia ir protestais prieš miškų kirtimą ir nuolatinėmis diskusijomis apie medžioklę ir brakonieriavimą. Tarptautiniu mastu sprend
(2) 2018-12-12 53
Ar patys mažiausi organizmai gali mums padėti kovoti su vis didėjančiu anglies dioksido kiekiu ir netgi naftos išsiliejimais? Keista, bet atsakymas gali būti taip. Naujausias tyrimas atskleidžia, kad šie, jūrų dugne gyvenantys mikroorganizmai, pasižymi neįtikėtinai dideliu apetitu teršalams.
(0) 2018-12-11 17
Idėja, kovojant su vis stiprėjančia klimato kaita, panaudoti geoinžinerija ir taip stratosferoje paskleisti specialias medžiagas, kurios atspindėtų dalį saulės energijos atgal į kosmosą, greitai taps realybe.