Geografiniai duomenys apie Žemę (Geografija | Mokslas)

(4) 2020-11-17 -3
Daugelis žmonių žino, kad mūsų planetos atmosferoje yra nemažai anglies dioksido, tačiau mums po kojomis, dirvožemyje, šių dujų – beveik tris kartus daugiau, nes kasmet žemė sugeria maždaug ketvirtadalį visų su žmogaus veikla susijusių išlakų.
(0) 2020-11-02 0
Nepaisant įvairių mokslinių šaltinių ir nenuginčijamų faktų, vis dar pasitaiko abejojančių globaline klimato kaita. Ir nors klimatas keičiasi ir dėl natūralių gamtinių veiksnių, per pastaruosius dešimtmečius pastebimi itin spartūs procesai, kuriuos sukelia žmonių veikla, keičianti atmosferos cheminę sudėtį. VU klimatologas Justinas Kilpys papasakojo kaip keitėsi Vilniaus miesto temperatūra nuo reguliarios meteorologinių matavimų pradžios ir kokios žiemos mūsų laukia ateityje.
(8) 2020-10-29 9
Vykstant klimato kaitos procesui orai sparčiai keičiasi ir Lietuvoje. Žiemos be sniego, sausos ir karštos vasaros, gausios liūtys ir viesulai – vis dažnesni reiškiniai, todėl mokslininkai Lietuvoje pradėjo išsamiai tyrinėti klimato kaitą bei anomalijas.
(1) 2020-10-10 0
Mokslininkai, atlikę pirmąjį tokį globalinio atšilimo vertinimą, pastebėjo, kad pasaulis labiau šyla naktimis. Tai, pasak mokslininkų, turės labai rimtų pasekmių.
(0) 2020-07-16 3
Pasaulio meteorologijos organizacija teigia, kad vis didėja galimybė, jog pasaulinė temperatūra per artėjančius 5 metus gali pakilti daugiau nei 1,5 laipsnio, palyginti su priešindustriniais laikais.
(0) 2020-07-10 9
Pietų Ašigalis per pastaruosius 30 metų sušilo tris kartus greičiau nei likusi planetos dalis, o taip nutiko dėl šiltesnių tropinių vandenynų temperatūrų, rodo naujausias tyrimas.
(2) 2020-06-30 57
Turbūt sutiksite, kad Žemė – nuostabi planeta. Nuostabi ne tik tuo, kad kol kas tai vienintelė planeta, kurioje knibžda gyvybė – bet ir tuo, kiek apie ją dar mažai žinoma. Na, ar bent dauguma iš mūsų. Nes mokslininkai vis atranda šį tą naujo – o mums belieka stebėtis ir gardžiuotis tokiomis naujienomis.
(0) 2020-06-26 14
Sibiras – juodo sniego, kruvino lietaus ir pusmetį trunkančios nakties žemė – ką tik užfiksavo naują nerimą keliantį rekordą. Birželio 20 dieną, Rusijos tolimosios šiaurės mieste Verchojanske oras pirmą kartą įkaito iki aukštesnės nei 38 ºC temperatūros, rašo „Science Alert“.
(0) 2020-06-23 0
Branduolinės elektrinės neišskiria šiltnamio efektą sukeliančių dujų, kaip kad varomos anglimi, tačiau ar branduolinė energija vis tiek šildo mūsų planetą?
(0) 2020-06-22 19
Pastaraisiais metais vasaros būna vis karštesnės, o turint omenyje mūsų šalyje vyraujančią drėgmę, karščio pojūtis tik dar labiau sustiprėja – ypač kai viskas atrodo tarsi būtų lipnu. Tiesa, jeigu vieną tokią karštą ir drėgną dieną pažvelgtumėte į drėgmės rodiklį, pamatytumėte, kad dienos metu jis nėra itin aukštas ir siekia ne daugiau nei 50 procentų. Tad kodėl esant tokiai sąlyginai nedidelei drėgmei, ji mums atrodo tokia didelė? Pasirodo, viskas priklauso nuo rasos taško.
(0) 2020-06-16 -1
Pavasaris ir vasaros pradžia savo orų įvairove spėjo nustebinti ne vieną. Sniegas gegužės mėnesį, škvalai, viesulai bei karštis – tokios orų permainos tikrai nėra būdingos Lietuvai. Tačiau jau pats metas prie to priprasti – mokslininkai teigia, kad ateityje europietiškų vasarų laukia pokyčiai.
(0) 2020-06-10 6
Mokslinių tyrimų, susijusių su oro tarša, prirašoma begalės – apie taršos lygį, apie tos taršos poveikį mūsų sveikatai ir panašiai. Bet naujausio tyrimo autoriai nusprendė pažvelgti priešinga kryptimi ir, rinkdami oro mėginius virš vandenynų, surado vietą, kur oras yra, panašu, švariausias visoje Žemės atmosferoje, rašo „Science Alert“.
(2) 2020-05-30 24
Neseniai atlikta planetos vėjų greičio analizė pateikė gerų naujienų dėl vėjo jėgainių. Per pastaruosius 10 metų vėjas tapo greitesnis Europoje, Azijoje ir Šiaurės Amerikoje – tuose regionuose, kuriuose pastatyta daugiausia žemyninių vėjo jėgainių. Prinstono universiteto (JAV) mokslininkų atliktos analizės rezultatai buvo netikėti, nes šylančio klimato poveikis turėtų būti priešingas.
(0) 2020-05-27 24
Šiaurės magnetinis polius iš tradicinės savo vietos Kanados Arktiniame salyne šiuo metu slenka link Sibiro. Remiantis neseniai atlikto tyrimo išvadomis, šį procesą galėjo lemti giliai po žeme, ties riba tarp branduolio ir mantijos slypinčių dviejų gigantiškų zonų susidūrimas.
(2) 2020-05-27 6
Tarptautinė net kelių Europos, JAV ir Kinijos universitetų mokslininkų grupė, kurią sudarė archeologai, ekologai ir klimatologai, atliko tyrimą dėl globalaus atšilimo poveikio planetos klimato sąlygoms. Jie pateikė niūrias išvadas: jeigu šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimas nebus sumažintas, tai jau po 50 metų (2070-aisiais) net trečdalis Žemės gyventojų gyvens tokiomis klimato sąlygomis, kurios būdingos pačioms karščiausioms Sacharos dykumos dalims. Jų skaičiavimu, už sau priimtinų ribų, kuriose gyveno pastaruosius 6 tūkst. metų, gali atsidurti 3,5 mlrd. žmonių.