Geografiniai tyrimai (Geografija | Mokslas)

(0) 2019-02-12 -5
Mokslininkai prognozuoja, kad iki XXI amžiaus pabaigos maždaug pusės pasaulio jūrų ir vandenynų spalva taps žalesnė arba mėlynesnė. Tokius pokyčius lemia klimato kaita, dėl kurios mažėja ar daugėja kai kurių vandenyje esančių organizmų.
(3) 2019-02-04 43
Jei norime sustabdyti klimato šiltėjimą, jau nepakanka vien tik sumažinti anglies dioksido išmetimus – turime aktyviai šį teršalą surinkti iš atmosferos. Tad Ulsan’o nacionalinio mokslų ir technologijų instituto (UNIST) bei Džordžijos technologijų instituto mokslininkai sukūrė naują sistemą, kuri iš atmosferos surenka anglies dioksidą ir gamina elektrą bei labai naudingą vandenilio kurą.
(0) 2019-01-28 2
Tirpstantys, jūros lygį keliantys Grenlandijos ledo masyvai 2013 metais nyko keturis kartus sparčiau nei 2003-aisiais, ir tai yra pastebima visoje Arkties vandenyno saloje, ne vien jos ledynuose, perspėjo mokslininkai.
(2) 2018-12-29 25
Po visą pasaulį pasklido gigantiškos dulkių dalelės, o jų sklidimą lemiantys fizikos dėsniai mokslininkams yra nežinomi, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-12-28 13
Mokslininkams jau kurį laiką yra žinoma, kad Žemės atmosfera kiekvieną dieną praranda po kelis šimtus tonų deguonies. Jie daugiau ar mažiau supranta, kaip deguonis prarandamas naktinėje Žemės pusėje, tačiau nelabai žino, kaip šis procesas vyksta Saulės apšviestoje pusėje. Bet aišku viena: deguonį suryja pašvaistės, rašo „Science Alert“.
(1) 2018-12-21 14
Rusija ir Kinija bendromis pajėgomis vykdė prieštaringai vertinamus eksperimentus, kurių tikslas yra modifikuoti Žemės atmosferą didelio dažnio radijo bangomis, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-12-12 17
Šiais laikais itin aktuali aplinkosauga. Lietuvoje tai pasireiškia ir protestais prieš miškų kirtimą ir nuolatinėmis diskusijomis apie medžioklę ir brakonieriavimą. Tarptautiniu mastu sprend
(1) 2018-12-12 51
Ar patys mažiausi organizmai gali mums padėti kovoti su vis didėjančiu anglies dioksido kiekiu ir netgi naftos išsiliejimais? Keista, bet atsakymas gali būti taip. Naujausias tyrimas atskleidžia, kad šie, jūrų dugne gyvenantys mikroorganizmai, pasižymi neįtikėtinai dideliu apetitu teršalams.
(0) 2018-12-11 17
Idėja, kovojant su vis stiprėjančia klimato kaita, panaudoti geoinžinerija ir taip stratosferoje paskleisti specialias medžiagas, kurios atspindėtų dalį saulės energijos atgal į kosmosą, greitai taps realybe.
(0) 2018-12-07 8
Viršutinis Žemės sluoksnis – kietoji pluta, ant kurios mes vaikščiojame – yra sudaryta iš atskirų detalių, tarsi sudužęs kiaušinio lukštas. Šios detalės – tektoninės plokštės – juda kelių centimetrų per metus greičiu, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-12-04 64
Mūsų planeta kasdien keičiasi, o dabar, dėka Sinsinačio universiteto mokslininkų, galime detaliai pasižiūrėti, kaip visas pasaulis bei Lietuva keitėsi per pastarąjį ketvirtį amžiaus.
(3) 2018-11-29 26
Mokslininkai sukūrė specialų katalizatorių, kuris gali anglies dioksidą – pagrindinę pasaulinio atšilimo priežastį – paversti plastiku, audiniais bei kitais naudingais produktais.
(0) 2018-11-27 11
Šiltnamio efektą sukeliančių dujų koncentracija atmosferoje – pagrindinis klimato kaitos veiksnys – pasiekė naują rekordiškai aukštą lygį, paskelbė Jungtinės Tautos, perspėdamos, kad laikas veiksmams senka.
(1) 2018-11-20 12
Nuo ultravioletinių spindulių mus saugančiame ozono sluoksnyje, atrodo, pamažu sėkmingai traukiasi devintajame praeito amžiaus dešimtmetyje aptiktos skylės.