Geografiniai tyrimai (Geografija | Mokslas)

(16) 2010-12-28 0
Mokslinei fantastikai neabejingi vyresni portalo lankytojai galbūt pamena 1987 m. serijoje „Zenitas“ išleistą Beno Bovos romaną „Orų valdovai“. Romane gvildenama orų valdymo idėja vis aktualesnė sparčiai augančiai nūdienos Kinijai. Daugiausiai gyventojų pasaulyje turinti valstybė ketina paspartinti orų valdymo programą, sukėlusią nemažai prieštaringų diskusijų dėl gamtos „erzinimo“, praneša naujienų agentūra AFP.
(17) 2010-12-17 0
„Mokslininkai nustatė, kad tokios šaltos žiemos, kokia bus ši, Europoje nebuvo jau apie tūkstantį metų.“ Ši žinutė pasaulio žiniasklaidoje klajoja jau keletą mėnesių. Tačiau ar iš tikrųjų taip bus? Burbulas. Nieko panašaus neprognozavo jokie mokslininkai. Tiesiog pasaulio žiniasklaida iš piršto laužtą žinią pasigavo iš lenkų bulvarinės spaudos. Pamokanti istorija apie nūdienos informacinėse priemonėse neretai susiformuojantį „sniego gniūžtės“ komuni...
(7) 2010-12-16 0
Mokslininkai pareiškė, kad per pastarąją dekadą sulėtėjo visuotinės temperatūros kilimas. Didžiosios Britanijos meteorologijos tarnybos ataskaitoje teigiama, kad klimato atšilimas sulėtėjo dėl natūralių oro ir taršos kombinacijų pokyčių.
(13) 2010-12-16 0
Remiantis „Facebook.com“ interneto serverių duomenimis sudarytas pasaulinis „Facebook“ draugų geografinių ryšių žemėlapis.
(3) 2010-12-06 0
Miškininkai prognozuoja, kad prasidėjusi žiema bus šalta, nes miško žvėrys prikaupė daug riebalų, užsiaugino storesnius kailinius ir tapo tingesni.
(0) 2010-11-25 0
Į Didžiąją Britaniją iš Europos Sąjungai nepriklausančių šalių atvykstančių imigrantų skaičius bus sumažintas iki 21 700 žmonių per metus, tačiau ketinama taikyti išimtis, antradienį pranešė Britanijos vidaus reikalų sekretorė Teresa Mei (Theresa May), kuria remiasi naujienų kanalas „Sky News“.
(7) 2010-11-23 0
Anglies dvideginio, oficialiai laikomo pagrindinio klimato atšilimo sukėlėjo, emisijos pasaulyje nerodo jokių mažėjimo ženklų, o šiemet gali pasiekti rekordinį lygį.
(18) 2010-11-22 0
Baltaodžiai britai Jungtinėje Karalystėje gali virsti mažuma iki 2066 metų, jei į šalį ir toliau plūs tiek imigrantų, teigia mokslininkai, kuriais remiasi britų dienraštis „The Daily Telegraph“.
(15) 2010-11-18 1
Pirmieji amerikiečiai Europą pasiekė penkiais šimtmečiais anksčiau nei Kristupas Kolumbas „atrado“ Naująjį pasaulį. Islandų šeimos genetinę kilmę tyrinėję ispanų mokslininkai įsitikinę, kad pirmasis amerikietis į Europą atvyko maždaug X amžiuje, o tai visais 500 metų anksčiau nei 1492 metais prasidėjusi K. Kolumbo atradimų kelionė.
(7) 2010-11-05 0
Lietuvoje šiuo metu turėtų gyventi apie 3 mln. žmonių. O štai daugiausiai gyventojų pasaulyje turinti Kinija ruošiasi pradėti pirmąjį savo gyventojų surašymą per pastaruosius 10 metų ir šią užduotį ketina patikėti daugiau kaip 6 mln. darbuotojų.
(5) 2010-11-05 0
Sezoniniai darbai, kuriuos dažnai dirba imigrantai, jau į pabaigą. O imigracija vis labiau globalizacijos raizgomame pasaulyje vadinama viena didesnių grėsmių ekonomikoms. Tačiau JAV ekonomikos profesorių atliktas tyrimas parodė, kad šis procesas turi daugiau teigiamų pusių nei neigiamų.
(2) 2010-10-29 0
Pasaulyje iki šiol vyravo teorija, jog žmogus yra kilęs iš Afrikos. Tačiau dabar keletas mokslininkų teigia, jog pirmieji žmonės į Afriką galėjo atkeliauti iš Azijos. Nors plačiai pripažinta žmogaus afrikietiška kilmė, remiantis nauja studija, mūsų pirmtakai galėjo šį žemyną kolonizuoti po to, kai pirmosios jų bendruomenės susiformavo visai kitur.
(7) 2010-10-27 0
Vidutinio dydžio, nuo 500 metrų iki 1 km., asteroidui nukritus į vandenyną, be visa niokojančio cunamio, Žemė gali keleriems metams netekti ozono sluoksnio, o visa planetos gyvybė tapti neapsaugota nuo ultravioletinės radiacijos, nustatė JAV Planetologijos instituto mokslininkai.
(4) 2010-10-20 0
Tėvo ir sūnaus į dangų netoli Niujorko paleistas oro balionas su HD vaizdo kamera ir „iPhone“ telefonu pakilo į 30 kilometrų aukštį ir nufilmavo juoduojantį kosmosą.
(37) 2010-10-18 0
Anglies dvideginio emisijos ir gamtos išteklių naudojimo mastai pasiekė „kritinį lygį“. Jei tokios tendencijos išliks ir toliau, dar iki 2030 m. žmonijai prireiks antros planetos savo vartojimo poreikiams patenkinti, teigiama Pasaulinio Laukinės gamtos fondo (WWF) parengto tyrimo „Living Planet“ ataskaitoje.