Geografiniai tyrimai (Geografija | Mokslas)

(2) 2018-12-29 25
Po visą pasaulį pasklido gigantiškos dulkių dalelės, o jų sklidimą lemiantys fizikos dėsniai mokslininkams yra nežinomi, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-12-28 13
Mokslininkams jau kurį laiką yra žinoma, kad Žemės atmosfera kiekvieną dieną praranda po kelis šimtus tonų deguonies. Jie daugiau ar mažiau supranta, kaip deguonis prarandamas naktinėje Žemės pusėje, tačiau nelabai žino, kaip šis procesas vyksta Saulės apšviestoje pusėje. Bet aišku viena: deguonį suryja pašvaistės, rašo „Science Alert“.
(1) 2018-12-21 14
Rusija ir Kinija bendromis pajėgomis vykdė prieštaringai vertinamus eksperimentus, kurių tikslas yra modifikuoti Žemės atmosferą didelio dažnio radijo bangomis, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-12-12 18
Šiais laikais itin aktuali aplinkosauga. Lietuvoje tai pasireiškia ir protestais prieš miškų kirtimą ir nuolatinėmis diskusijomis apie medžioklę ir brakonieriavimą. Tarptautiniu mastu sprend
(2) 2018-12-12 53
Ar patys mažiausi organizmai gali mums padėti kovoti su vis didėjančiu anglies dioksido kiekiu ir netgi naftos išsiliejimais? Keista, bet atsakymas gali būti taip. Naujausias tyrimas atskleidžia, kad šie, jūrų dugne gyvenantys mikroorganizmai, pasižymi neįtikėtinai dideliu apetitu teršalams.
(0) 2018-12-11 17
Idėja, kovojant su vis stiprėjančia klimato kaita, panaudoti geoinžinerija ir taip stratosferoje paskleisti specialias medžiagas, kurios atspindėtų dalį saulės energijos atgal į kosmosą, greitai taps realybe.
(0) 2018-12-07 9
Viršutinis Žemės sluoksnis – kietoji pluta, ant kurios mes vaikščiojame – yra sudaryta iš atskirų detalių, tarsi sudužęs kiaušinio lukštas. Šios detalės – tektoninės plokštės – juda kelių centimetrų per metus greičiu, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-12-04 68
Mūsų planeta kasdien keičiasi, o dabar, dėka Sinsinačio universiteto mokslininkų, galime detaliai pasižiūrėti, kaip visas pasaulis bei Lietuva keitėsi per pastarąjį ketvirtį amžiaus.
(3) 2018-11-29 27
Mokslininkai sukūrė specialų katalizatorių, kuris gali anglies dioksidą – pagrindinę pasaulinio atšilimo priežastį – paversti plastiku, audiniais bei kitais naudingais produktais.
(0) 2018-11-27 11
Šiltnamio efektą sukeliančių dujų koncentracija atmosferoje – pagrindinis klimato kaitos veiksnys – pasiekė naują rekordiškai aukštą lygį, paskelbė Jungtinės Tautos, perspėdamos, kad laikas veiksmams senka.
(1) 2018-11-20 12
Nuo ultravioletinių spindulių mus saugančiame ozono sluoksnyje, atrodo, pamažu sėkmingai traukiasi devintajame praeito amžiaus dešimtmetyje aptiktos skylės.
(6) 2018-11-16 19
Paskutinieji metai pasaulyje buvo išties dramatiški – nuo nematyto lygio sausrų ir gaisrų Kalifornijoje iki viską niokojančių audrų visame pasaulyje. Visa Europa šiais metais kentėjo nuo neregėtų karščių ir sausrų. Mokslininkai mano, kad jei mes ir toliau savo energetiniams poreikiams naudosime iškastinį kurą, ekstremalių gamtos reiškinių ir jų daroma žala tik didės.
(1) 2018-11-16 3
Daugelio metų statistinius duomenis išanalizavę mokslininkai paskelbė, kad visame pasaulyje smarkiai sumažėjo skaičius vaikų, kurių vidutiniškai susilaukia viena moteris, rašo BBC.
(9) 2018-11-13 78
Jau keletą metų mokslininkai bando sudėlioti šią dėlionę: pasaulis uždraudė naudoti daugelį ozono sluoksnį ardančių junginių dar 2010 metais, bet pasaulinis šių teršalų kiekis vis dar išlieka labai didelis. Kodėl taip yra ir kas nesilaiko tarptautinių susitarimų?
(25) 2018-10-31 44
Kol Amerikoje švelninami automobilių išmetamų dujų standartai, Europos institucijos ruošia anglies dioksido griežtinimo standartus automobiliams ir taip nori pagreitinti bei paskatinti elektrinių transporto priemonių atėjimą į rinką. Tik tokie žingsniai patinka toli gražu ne visiems.