Geografiniai tyrimai (Geografija | Mokslas)

(20) 2009-07-22 15
Daugelis esate girdėję apie ilgai trukusį JAV ir buvusios Sovietų Sąjungos lenktyniavimą įvairiose mokslo ir technologijų srityse. Greta septintajame dešimtmetyje vykusių kosmoso užkariavimo lenktynių, beveik tuo pat metu buvo varžomasi, kas greičiau nusileis į giliausią mūsų planetos vietą - Marianų įdubą.
(38) 2009-03-14 14
Azijoje auga 400 mln. jaunų vyrų, kurie neturi ir negalės turėti poros, nes mergaičių gimsta daug mažiau. Kalta medicinos pažanga. Su tokia problema žmonija dar niekada nebuvo susidūrusi.
(9) 2009-08-08 4
Archeologai teigia atradę seniausią pasaulyje žemėlapį, kuris sukurtas beveik prieš 14 tūkst. metų. Ispanijos Naravos regione esančiame Abauntzo urve rasta akmeninė lentelėje, manoma, yra pirmasis žinomas vietovės atvaizdas.
(1) 2009-07-02 3
NASA ir Japonijos ekonomikos, prekybos ir pramonės ministerija vakar pristatė patį detaliausią trimatį (3D) Žemės žemėlapį. Jis apima mūsų planetos paviršių nuo 83 šiaurės ir 83 pietų paralelės, o jam sudaryti panaudota 1,3 milijono erdvinių nuotraukų.
(8) 2009-04-15 3
Mokslininkai dar kartą patikslino ribą, kur baigiasi Žemės atmosfera ir prasideda atvirasis kosmosas.
(4) 2009-11-17 2
Jau baigia užsiverti ozono skylė virš Antarktidos, kur kasmet rugsėjo-lapkričio mėnesiais, kai Pietų pusrutulyje pavasaris, smarkiai išretėja ozono sluoksnis.
(9) 2009-05-07 1
Atlikus didelį genetinį juodaodžių Afrikos, JAV ir Arabijos pusiasalio gyventojų tyrimą paaiškėjo, jog seniausi dabartinio žmonių tipo atstovai yra Afrikos bušmenų ir kitos gentys, kalbančios koisanų kalbomis ir gyvenančios teritorijoje, esančioje tarp Namibijos ir Angolos, rašo žurnalas „Science“, kurį cituoja „RIA Novosti“.
(19) 2009-09-09 1
Mokslininkai jau seniai priėjo bendros išvados, kad vienintelis žmonijos evoliucijos lopšys yra Afrika. Tačiau neseniai Gruzijoje rastos pirmykščio žmogaus liekanos verčia abejoti šia aksioma, praneša „The Independent“.
(0) 2009-11-13 1
Holivudo filmuose matytas scenarijus, kai ledynmetis Europą praryja akimirksniu, mokslininkų teigimu, yra labai tikėtinas.
(11) 2009-06-04 1
Giliavandenis automatinis povandeninis aparatas „Nereus“, sukurtas JAV Woodse Hole okeanografijos institute, sėkmingai pasiekė „pasaulio dugnu“ vadinamą „Challenger Deep“ vietą Marianų įduboje.
(12) 2009-11-02 1
Dauguma žmonių veikiausiai atsakytų, kad palmės ir spindintis paplūdimys yra geriausia vieta pradėti kurti rojų žemėje. Tačiau realiame gyvenime valstybės, kurios užima pirmas vietas pagal ekonominius ir gyvenimo kokybės rodiklius, yra kiek šaltesnio klimato juostoje.
(6) 2009-12-17 0
Viename Prancūzijos pietiniame slėnyje padarytas atradimas rodo, kad pirmieji priešistoriniai žmonės Europą tikriausiai pasiekė prieš 1,57 mln. metų - 200 tūkst. metų anksčiau nei manyta iki šiol, nurodė mokslininkai.
(1) 2009-09-15 0
Ozonas – O3 , stipriai kvepianti, turinti tris deguonies atomus deguonies atmaina. Tai ypatingai svarbus žemės atmosferos dujinis elementas, nors sudaro tik milijoninę jos dalį.
(19) 2009-11-20 0
Paskutiniu metu pastebėjau žiniasklaidoje antikinišką isteriją: štai Lietuvą okupuoja verslininkai iš Kinijos. Jie savo pigiomis prekėmis išstums lietuvius. Bijoma, kad jie su savo pigiomis prekėmis nukonkuruos vietinius.
(0) 2009-07-30 0
Naujasis JAV geostacionarių aplinkosaugos stebėjimų palydovų sistemos GOES (Geostationary Operational Environmental Satellite) aparatas GOES-14 perdavė pirmąją didelės raiškos Žemės nuotrauką, pranešė NASA.