Požeminiai vandens telkiniai (Geografija | Mokslas)

(9) 2018-11-26 21
Dykuma tikriausiai būtų paskutinė vieta, kurioje ieškotumėte vandens. Tačiau požeminis vanduo gali nukeliauti šimtus kilometrų nuo savo pirminio šaltinio ir kartais atsiduria po itin sausų regionų paviršiumi.
(6) 2017-04-05 29
Daugelis - net mokslininkai - tiki, kad Pasaulinis tvanas iš tiesų vyko. Biblinio kataklizmo šaltiniu tapo milžiniško požeminio vandenyno, esančio 1000 km gylyje, vanduo.
(0) 2016-11-08 15
Mūsų planeta kupina vandens. Ir ne visas jis yra paviršiuje. Štai visai neseniai labai giliai po ugnikalniu Anduose aptiktas milžiniškas vandens rezervuaras – o šis atradimas gali reikšti, kad mūsų planetoje tokių vandens telkinių yra daugybė.
(5) 2016-04-06 53
Geochemikai iš Rusijos, Prancūzijos ir Vokietijos 410 – 660 km gylyje po Žemės paviršiumi aptiko Archėjaus eono (2,7 mlrd. metų) vandenyną, savo dydžiu kelis kartus pranokstantį Ramųjį vandenyną. Mokslininkų tyrinėjimai pristatomi žurnale „Nature“, rašo lenta.ru.
(4) 2015-12-31 52
Žemės paviršiuje tyvuliuojantys vandenynai gali atrodyti įspūdingi, tačiau nei vienas neprilygsta tam, kas vyksta giliai po pluta. Mokslininkų tyrimai rodo, kad 410–660 km gylyje tūno milžiniški kiekiai vandens – jo tame rezervuare daugiau nei visuose vandenynuose kartu sudėjus. Tai atskleidė reto mineralo, ringvudito, analizė.
(4) 2015-11-19 31
Atlikta nauja mokslinė studija pirmą kartą padėjo sudaryti Žemės planetos požeminio vandens išteklių žemėlapį. Rezultatai rodo, jog žmonija vandens išteklius naudoja žymiai greičiau, nei jie sugeba natūraliai atsistatyti.
(0) 2015-06-02 23
JAV Kalifornijos valstija dėl ketverius metus besitęsiančios rekordinės sausros pirmą kartą istorijoje įvedė vandens apribojimus gyventojams. Valdžia nurodė visoms Kalifornijos gyvenvietėms sumažinti vandens vartojimą ketvirtadaliu. Tai tik pirmieji radikalūs žingsniai, kurių priversta imtis valstija. Kiti žingsniai jau planuojami, o gretimos valstijos baiminasi, kad netrukus teks rimtai pradėti taupyti vandenį ir joms. NASA tyrimai rodo, kad Šiaurės Amerikai gresia supersausros pavojus.
(0) 2014-06-03 21
Pirmadienį Japonija pradeda vykdyti grandiozinį projektą – statyti požeminę ledo sieną prie avarijos ištiktos Fukušimos atominės jėgainės, praneša pareigūnai.
(2) 2014-03-14 3
Pirmą kartą mokslininkai rado gana didelį kiekį vandens savyje turinčio mineralo mėginį, kuris pateikia įrodymų, jog giliai po žeme gali egzistuoti milžiniški vandens klodai.
(0) 2013-12-09 0
Tarptautinė JAV, D. Britanijos, Australijos ir Nyderlandų mokslininkų grupė pranešė išnagrinėjusi įvairiose planetos regionuose atliktų gręžinių jūros dugne rezultatus. Jie liudija, kad Žemės gelmėje po jūrų dugnu slypi dideli gėlo vandens klodai.
(6) 2013-06-18 1
Prieš mėnesį skelbėme, kad mokslininkai Kanadoje rado visų laikų seniausią neliestą vandens telkinį – jame buvęs vanduo kontakto su išore neturėjo maždaug pusantro milijardo metų ir tikėtasi, kad jame gali būti priešistorinės gyvybės liekanų. Visai neseniai viena iš šio telkinio atradėjų, Barbara Sherwood Lollar, parodė savo drąsą – paragavo atrastojo vandens.
(8) 2013-05-16 1
Mokslininkai Kanados gelmėse atrado požeminę oazė, kurioje tyvuliuoja jau 2,6 mlrd. metų nuo likusio pasaulio atskirtas vandens telkinys, skelbia „Discovery.com“. Iki šiol seniausios mokslui žinomos požeminės oazės datuojamos tik viena kita dešimtimi mln. metų. Taigi, Kanados egzempliorius senesnis daugiau nei tūkstantį kartų.
(12) 2013-03-25 0
Pasaulio išteklių institutas (angl. World Resources Institute) pristatė labai įdomią ir naudingą kartografinę medžiagą, kurioje vizualiai pateikta informacija apie gėlo vandens problemas visame pasaulyje.
(11) 2013-03-11 1
Žemė – žmonių ir vandens planeta. Kad be vandens nebūtų gyvybės, tą žino turbūt beveik kiekvienas, ir kad be jo gyvenimas sunkiai įsivaizduojamas, tą irgi dauguma žino: jis reikalingas ne tik mūsų organizmui, bet ir viskam, ką apima žmonių veikla, – sanitarijai, žemės ūkiui ir pramonei. Bet kiek mes jo turim ir kiek gi iš tikrųjų mums jo reikia?
(6) 2013-03-04 1
Prie pasaulio jūrų ir vandenynų lygio kilimo prisideda ne tik tirpstantys ledynai, kurių didžioji dalis susitelkusi Grenlandijoje ir Antarktidoje, bet ir gruntinių vandenų sekimas. Visame pasaulyje iš Žemės gelmių nepaliaujamai siurbiant gruntinį vandenį, vandeningasis horizontas nebespėja pasipildyti reikiamu kiekiu gėlo vandens – dėl to pasaulio jūrose ir vandenynuose vandens lygis nuolat kyla, rodo neseniai atlikta studija.