Vandens telkiniai (Geografija | Mokslas)

(0) 2013-03-16 4
Mums atrodo, kad neblogai pažįstame gyvybę Žemėje, net jei dar vis atrandame naujų rūšių. Tačiau biologai dabar teigia, kad mes visiškai neturėjome kontakto su povandeninėmis gyvybės formomis, kurios egzistuoja net 60 proc. planetos paviršiaus.
(2) 2013-03-12 1
Žinios apie Antarktidoje vykdomus poledinių ežerų gręžybos projektus žiniasklaidoje netyla ne vieną mėnesį. Bene garsiausiai nuskambėjusi žinutė – prieš keletą dienų paskelbtas sensacingas pranešimas, jog Vostoko ežero dugne rasta naujų gyvybės formų. Kitą dieną po pranešimo sensaciją paneigė ją pateikusios rusų laboratorijos vadovas Vladimiras Koroliovas.
(11) 2013-03-11 1
Žemė – žmonių ir vandens planeta. Kad be vandens nebūtų gyvybės, tą žino turbūt beveik kiekvienas, ir kad be jo gyvenimas sunkiai įsivaizduojamas, tą irgi dauguma žino: jis reikalingas ne tik mūsų organizmui, bet ir viskam, ką apima žmonių veikla, – sanitarijai, žemės ūkiui ir pramonei. Bet kiek mes jo turim ir kiek gi iš tikrųjų mums jo reikia?
(2) 2013-03-11 0
Rusijos mokslininkai teigia atradę naujo tipo bakterijų po ledu įkalintame Antarktidos ežere, informuoja BBC.
(1) 2013-03-06 -1
Mičigano gyventojai gali džiaugtis įspūdinga išeinančios žiemos dovana - Didžiojo ežero krantus nusėjo praktiškai idealios formos ledo rieduliai.
(6) 2013-03-04 1
Prie pasaulio jūrų ir vandenynų lygio kilimo prisideda ne tik tirpstantys ledynai, kurių didžioji dalis susitelkusi Grenlandijoje ir Antarktidoje, bet ir gruntinių vandenų sekimas. Visame pasaulyje iš Žemės gelmių nepaliaujamai siurbiant gruntinį vandenį, vandeningasis horizontas nebespėja pasipildyti reikiamu kiekiu gėlo vandens – dėl to pasaulio jūrose ir vandenynuose vandens lygis nuolat kyla, rodo neseniai atlikta studija.
(2) 2013-02-27 0
Nepaliaujamai mažėjant gėlo vandens ištekliams (arba priešingai – didėjant jo poreikiams) mūsų planetoje, mokslininkai jau šiandien galvoja, kaip būtų galima gauti vandens ir iš kitų Saulės sistemos kūnų – planetų, jų palydovų ir net asteroidų. Net jei vandens nepritrūksime gyvendami Žemėje, tai ką reikės daryti kolonizuojant kitas planetas - negi skraidinsime paskutinius gėlo vandens lašus į kosmoso tolius?
(0) 2013-02-26 1
Mauricijaus paplūdimių smėlis pasirodo beturįs sąsajų su senovinio sausumos masyvo uolienomis. Neseniai atlikti tyrimai rodo, kad Indijos vandenyno dalies tarp Madagaskaro ir Indijos gelmės slepia kažkada ten egzistavusio senovinio mikrokontinento liekanas.
(1) 2013-02-26 0
Šiais metais latviai Baltijos jūroje bandys išgauti naftos. Bandomąjį 1,5 km gylio gręžinys Latvijos šelfe darys bendra Lenkijos ir Kuveito kompanija „Balin Energy“.
(1) 2013-02-12 2
Antarktidoje tyvuliuoja vienas įstabiausių Žemės paviršiuje esančių vandens telkinių. Nepaisant to, kad oro temperatūra žemyno gilumoje žiemą nukrenta iki –80°C, o vasarą pakyla iki –30°C., čia po atviru dangumi telkšantis Dono Chuano ežeriūkštis visada išlieka neužšalęs, nors jokių geoterminių šaltinių čia nėra - aplink plyti vienas sausiausių vietų visoje planetoje, vadinama Makmerdoko slėniais, informuoja "News.discovery.com". Kaip šiam vandens telkiniui pavyksta neužšalti? Ir ar tai gali teikti vilties, kad nedidelių skysto vandens telkinių gali būti ir Marso paviršiuje?
(2) 2013-02-06 0
Po galingo 8 balų žemės drebėjimo Ramiojo vandenyno dugne rytų Saliamono saloms trečiadienį smogė nedidelis cunamis. Pavojus buvo paskelbtas keliose Ramiojo vandenyno salose, skelbia naujienų tarnyba BBC.
(0) 2013-01-31 0
Nutrūktgalvis iš Havajų Garetas Maknamara (Garret McNamara) Nazarės paplūdimyje (Portugalija) čiuoždamas banglente, pagavo didžiausią istorijoje bangą, kurios aukštis siekė net 30 metrų, informuoja NewScientist.com.
(1) 2013-01-29 0
Vandenyno apsuptai JAV technologijų kalvei – Silicio slėniui – po 50 metų gresia pavojus būti užsemtam. „Scientific American“ rašo, kad startuolių rojumi vadinama vietovė Kalifornijoje gali būti užlieta nuolat kylančio vandenyno, ir jo neapsaugos pasenusios krantinės.
(3) 2013-01-28 1
Tarsi iš niekur Šiaurės jūroje išniro dar viena sala – 14 hektarų ploto, virš vandens pakilusi keturis metrus. Ši sala kai kuriems retų rūšių paukščiams tapo perėjimo vieta, skelbia welt.de.