Vietovės: kalnynai, ugnikalniai ir t.t. (Geografija | Mokslas)

(10) 2009-01-23 5
Kai storas iš ugnikalnio išsiveržusios lavos sluoksnis stingsta, jis susitraukia vertikalia kryptimi. Statmeni srauto tekėjimui įtrūkiai susiformuoja neįtikėtinu geometriniu dėsningumu - daugeliu atveju susidaro taisyklinga šešiakampių laiptų struktūra, kuri atrodo tarsi žmogaus rankų darbas.
(8) 2009-06-26 4
Matua saloje išsiveržęs ugnikalnis danguje pramušė skylę — bent jau taip atrodo nuotraukoje, kurią astronautai nufotografavo iš kosmoso, rašo MailOnline.
(4) 2009-04-21 3
Nuo senų senovės jos domina, stebina ir traukia – iš vandens trykštančios karšto vandens srovės negali nekelti susidomėjimo. Daugelis karštųjų versmių susiformavo prieš 20-45 mln. metų zonose, kur vyko ugnikalnių išsiveržimai. Jų vandens temperatūra gali siekti nuo maloniai šiltos iki itin aukštos – net 350 °C.
(14) 2009-07-26 3
Tarp Tauragės ir Jurbarko driekiasi didžiulis miško masyvas. Tai – Karšuvos giria. Jos širdis Laukesos ir Artosios aukštapelkės. Pirmoji jau yra beveik visiškai sunaikinta. Iki Artosios XX a. pelkių siaubas – melioratoriai – dar nesuspėjo prisikapstyti. Ji perpus mažesnė už Laukesos aukštapelkę, tačiau verta dėmesio. Tai vienas iš, deja, nedaugelio išlikusių Lietuvos gamtos perlų. Matyt, jai ir nebus lemta išnykti.
(10) 2009-06-06 2
Ši bažnyčia yra vienintelis likęs Meksikos Michoacán valstijoje gyvavusio San Juan Parangaricutiro miestelio pastatas. Kas gi čia atsitiko? Viskas prasidėjo 1943 metais, kai netoliese gyvenančio ūkininko žemėje pradėjo dygti ugnikalnis.
(8) 2009-05-14 1
Britų olų tyrinėtojų komanda Vietnamo džiunglėse atrado didžiausią pasaulio urvą, rašo MailOnline. 150 metrų pločio ir 200 metrų aukščio Hang Son Doong ola maždaug dvigubai didesnė negu dabartinį pasaulio rekordą turinti Stirnų ola Malazijoje.
(4) 2009-10-24 1
Tęsiame vaizdingą Rimo Pakerio pasakojimą apie 1988 m. pavasarį įvykusią jo kelionę kartu su bendražygiu po didžiulį miško masyvą - Karšuvos girią ir jos širdyje esančią Artosios pelkę bei pro ją tekantį Viešvilės upelį.
(2) 2009-12-06 0
Mokslininkai, stebintys ledynus Andų kalnuose, sako, jog ledas traukiasi greičiau negu anksčiau buvo prognozuojama.
(9) 2009-01-21 0
Manote, kad kalnuose įkvėpsite gaivaus ir švaraus oro? Netiesa. Tyrimai atskleidė, jog oro tarša Everesto viršunėje yra pavojinga sveikatai.
(4) 2009-11-06 0
Aukščiausia Vakarų Europos viršukalnė Monblanas per dvejus metus neteko 45 centimetrų, ketvirtadienį pranešė ekspertai.
(2) 2009-11-04 0
Aukščiausio Afrikos kalno Kilimandžaro viršūnę dengiantis sniegas ir ledas sparčiai tirpsta ir per ateinančius 20 metų gali visiškai išnykti, o šio reiškinio priežastis, mokslininkų nuomone, veikiausiai yra pasaulinis klimato šiltėjimas, sakoma pirmadienį paskelbtoje amerikiečių mokslininkų studijoje.
(1) 2009-03-28 0
Dėl pasaulinio atšilimo atsitraukus ledynui, kuriuo kalnuose ėjo Italijos ir Šveicarijos valstybinė siena, abiejų šalių vyriausybės susitarė ją nustatyti ir pažymėti iš naujo.
(14) 2009-09-18 0
Ambicingą geoinžinerijos projektą siūlantys JAV mokslininkai ragina Sacharą ir Australijos dykumas apsodinti miškais, kurie padėtų apsaugoti planetą nuo klimato šiltėjimo pasekmių.
(9) 2009-03-20 0
NASA Johnsono kosmoso tyrimų centro Hiustone mokslininkai Dorothy Oehler ir Carltonas Allenas, naginėdami Marso palydovo „Mars Odyssey“ perduotas nuotraukas, viename iš šiaurinėse platumose esančių Marso regionų aptiko dešimtis kalvų, kurios stebėtinai panašios į Žemėje veikiančius vadinamuosius „purvo vulkanus“.
(5) 2009-08-03 0
Anksčiau viduryje dykumos keistus garsus išgirdę žmonės juos priskirdavo įvairiausiems antgamtiniams šaltiniams. Žymus keliautojas Marco Polo tikėjo, kad tai buvo dvasių garsai ir juos prilygino įvairiausiems muzikiniams instrumentams ar net ginklų žvangesiui. Tačiau dabar mokslininkai rado visiškai realią tokio reiškinio priežastį.