Vietovės: kalnynai, ugnikalniai ir t.t. (Geografija | Mokslas)

(1) 2019-02-09 21
Vakarų Sacharoje, mažai tyrinėtoje Afrikos teritorijoje rasti šimtai akmeninių statinių, kurių amžius – tūkstančiai metų.
(1) 2019-02-06 4
Du trečdaliai Himalajų ledynų – vadinamojo trečiojo Žemės ašigalio – iki 2100 metų gali ištirpti, jei nebus sumažinta pasaulinė atmosferos tarša šiltnamio efektą sukeliančiomis dujomis, perspėja mokslininkai paskelbtose plataus naujo tyrimo išvadose.
(2) 2019-01-10 30
Koks vaizdas pirmiausia ateina į galvą, kai išgirstame žodžių junginį „pasaulio pabaiga“? Asteroidas? Galbūt pasaulinis karas? Klimato kaita? Net jei kai kurie iš šių dalykų ir yra pakankamai realistiški, po Žemės paviršiumi slypi daug didesnė grėsmė, galinti nutraukti žmogiškąją civilizaciją – ir labai nedaugelis apie tai žino, rašo „Business Insider“. Pasak BBC, į šį pavojų rimtai žiūri net NASA. Kalbame, žinoma, apie superugnikalnius.
(0) 2018-12-07 8
Viršutinis Žemės sluoksnis – kietoji pluta, ant kurios mes vaikščiojame – yra sudaryta iš atskirų detalių, tarsi sudužęs kiaušinio lukštas. Šios detalės – tektoninės plokštės – juda kelių centimetrų per metus greičiu, rašo „Science Alert“.
(1) 2018-12-06 38
Atokioje Kanados vietovėje buvo atrasta milžiniška atvira ola. Nepaisant to, kad šis natūralus darinys yra tiesiog kolosalaus dydžio, manoma, kad iki šiol jo nematė joks žmogus, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-12-04 64
Mūsų planeta kasdien keičiasi, o dabar, dėka Sinsinačio universiteto mokslininkų, galime detaliai pasižiūrėti, kaip visas pasaulis bei Lietuva keitėsi per pastarąjį ketvirtį amžiaus.
(0) 2018-11-30 11
Prieš daugelį metų Tosya Gharibyan iš Arinj miestelio Armėnijoje paprašė savo vyro iškasti rūsį bulvėms. Šis prašymas buvo išsakytas 1985 metais, ir jis pakeitė visą moters sutuoktinio Levono Arakelyano gyvenimą. Statybininkas pagal profesiją, L. Arakelyanas ėmė kasti ir kasti. Jis tai darė net 23 metus – iki pat savo mirties.
(9) 2018-11-26 20
Dykuma tikriausiai būtų paskutinė vieta, kurioje ieškotumėte vandens. Tačiau požeminis vanduo gali nukeliauti šimtus kilometrų nuo savo pirminio šaltinio ir kartais atsiduria po itin sausų regionų paviršiumi.
(0) 2018-11-24 21
79-ųjų mūsų eros metų rugpjūtį ugnikalnio Vezuvijaus apylinkės tikrai nebuvo ta vieta, kurioje daugelis norėtų atsidurti. Per dvi jo katastrofiško išsiveržimo dienas žuvo maždaug 1500 žmonių, tačiau tikslus žuvusiųjų skaičius nežinomas.
(0) 2018-11-22 18
Sausiausioje ir seniausioje Žemės dykumoje – tokioje sausoje ir nykioje, kad iš esmės ją galima būtų vadinti pragaru Žemėje – gyvenimas eina visai ne tokia vaga, kaip kitose planetos vietose.
(2) 2018-11-20 12
Grenlandijoje prieš 12 tūkst. metų nukrito didžiulis geležies meteoritas, kuris paliko už Paryžių didesnį kraterį, neseniai atrastą po ledu pasitelkus modernų radiolokatorių, paskelbė mokslininkai.
(0) 2018-11-20 16
Atakamos dykuma, kuri žemėlapyje atrodo kaip plonytė juosta vakarinėje Pietų Amerikos pakrantėje, yra sausiausia vieta visoje Žemėje. Šios dykumos klimatas yra toks išskirtinis, kad mokslininkai ją tyrinėja norėdami suprasti kitas planetas bei paruošti astronautus misijoms į Marsą.
(0) 2018-10-26 21
Bendra Kinijos ir Jungtinės Karalystės ekspedicijos komanda aptiko milžinišką urvo salę, prilygstančią didžiausiems pasaulio urvams. Tai nutiko Pietų Kinijos Guangsi džuangų autonominiame regione Fengšano apskrityje esančioje Nongle įgriuvoje.
(1) 2018-10-23 30
Apie ką pirmiausiai pagalvojate, kai kalba pasisuka apie pasaulio pabaigą? Milžiniškas asteroidas? Pasaulinis karas? Klimato kaita, o gal net ateivių invazija? Kai kurie iš šių dalykų yra labai tikroviški, tačiau po mūsų kojomis yra daug didesnė grėsmė, apie kurią mažai kas žino, bet ji gali sunaikinti žmoniją.