Geografiniai duomenys apie Žemę (Geografija | Mokslas)

(2) 2020-05-30 23
Neseniai atlikta planetos vėjų greičio analizė pateikė gerų naujienų dėl vėjo jėgainių. Per pastaruosius 10 metų vėjas tapo greitesnis Europoje, Azijoje ir Šiaurės Amerikoje – tuose regionuose, kuriuose pastatyta daugiausia žemyninių vėjo jėgainių. Prinstono universiteto (JAV) mokslininkų atliktos analizės rezultatai buvo netikėti, nes šylančio klimato poveikis turėtų būti priešingas.
(0) 2020-05-27 24
Šiaurės magnetinis polius iš tradicinės savo vietos Kanados Arktiniame salyne šiuo metu slenka link Sibiro. Remiantis neseniai atlikto tyrimo išvadomis, šį procesą galėjo lemti giliai po žeme, ties riba tarp branduolio ir mantijos slypinčių dviejų gigantiškų zonų susidūrimas.
(2) 2020-05-27 6
Tarptautinė net kelių Europos, JAV ir Kinijos universitetų mokslininkų grupė, kurią sudarė archeologai, ekologai ir klimatologai, atliko tyrimą dėl globalaus atšilimo poveikio planetos klimato sąlygoms. Jie pateikė niūrias išvadas: jeigu šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimas nebus sumažintas, tai jau po 50 metų (2070-aisiais) net trečdalis Žemės gyventojų gyvens tokiomis klimato sąlygomis, kurios būdingos pačioms karščiausioms Sacharos dykumos dalims. Jų skaičiavimu, už sau priimtinų ribų, kuriose gyveno pastaruosius 6 tūkst. metų, gali atsidurti 3,5 mlrd. žmonių.
(5) 2020-05-23 -5
Koronaviruso atvejų skaičiui pasaulyje jau viršijus 4 mln., žmonės vis labiau tikisi, kad šiauriniame pusrutulyje įsigalėjus vasarai viruso plitimas bus pristabdytas. Tačiau naujas kanadiečių mokslininkų tyrimas nenustatė ryšio tarp oro temperatūros ar geografinės platumos ir viruso plitimo.
(0) 2020-05-06 8
JAV nacionalinės vandenynų ir atmosferos administracijos (NOAA) mokslininkai skelbia, kad egzistuoja net 75 proc. tikimybė, kad 2020-ieji bus karščiausi metai per visą stebėjimų istoriją. Maža to, net ekspertai taip pat nustatė, kad net 99,9 proc. šie metai pateks į karščiausiųjų penketuką.
(1) 2020-04-14 1
Visi mes slapta tikimės, kad grėsmingasis koronavirusas COVID-19 pasitrauks kartu su šylančiais orais, kaip tai nutinka su gripu ir peršalimo ligomis.
(2) 2020-04-09 14
Nors visas pasaulis šiuo metu pagrįstai visą dėmesį yra sutelkęs į COVID-19 pandemiją, mūsų planeta ir toliau šyla. Ir šią vasarą (Antarktidoje ji trunka nuo spalio iki vasario) oras Antarktidoje, kaip ir kitose pasaulio dalyse, buvo beprecedentis per visą stebėjimų laikotarpį.
(1) 2020-03-30 7
Gerai žinoma, kad katėms patinka mėgautis saulės voniomis – ir 74 metrų aukščio Sfinksas, panašu, čia nėra išimtis. Pasak Egipto senienų ministerijos, sfinksas vėl pademonstravo „savitą astronominį“ momentą: per pavasario saulėgrįžą Saulė nusileido tiksliai ant pusiau žmogaus – pusiau liūto peties.
(0) 2020-03-28 17
Esame pratę, kad didesnė dalis viršutinių kvėpavimo takų infekcijas sukeliančių virusų būna aktyviausi šaltuoju ar drėgnuoju metų laiku, o vasarą (beveik) niekas nesloguoja, negripuoja ir neserga bronchitu. Bet ar to paties galima tikėtis kalbant apie naująjį koronavirusą?
(0) 2020-03-23 3
Kol kas dar anksti galutiniam patvirtinimui – bet panašu, aukšta temperatūra ir drėgmė sulėtina viruso plitimą, mokslo naujienų svetainėje „ZME Science“ rašo jos įkūrėjas Mihai Andrei.
(23) 2020-03-14 21
Praėjusiais metais itin geros reputacijos mokslo žurnale – „Nature Publishing Group“ priklausančiame „Scientific Reports“ – buvo tvirtinama, kad globalinį atšilimą sukelia tik atstumų tarp Saulės ir Žemės svyravimai. Dabar šis mokslinis darbas atšauktas – po išsamaus patikrinimo išaiškėjo, jog tyrėjų išvado buvo grindžiamos klaidingomis prielaidomis, rašo „Science Alert“.
(1) 2020-03-11 44
Antarktida laikoma labai šalta vieta Žemėje. Vidutinė temperatūra čia siekia -57 laipsnius Celsijaus ir net žemyno pakrantėje temperatūra būna apie -10 laipsnių. Bet net ir čia atkeliavo rekordiškai aukštos temperatūros.
(0) 2020-02-28 39
Atrodytų, visai vaikiškas klausimas – kodėl naktį tamsu? Atsakymas juk akivaizdus: Saulė nusileidžia, pasislepia už horizonto, o Mėnulis ir žvaigždės toli gražu neatsveria Saulės šviesos. Bet dar senovės graikai suprato, kad tai greičiausiai nėra galutinis atsakymas. Apie šį klausimą galvojo daugybė astronomų Naujaisiais laikais, kurį laiką jis netgi buvo vadinamas paradoksu, o galutinai išspręstas tik XX a. pradžioje. Tam prireikė netgi kosmologijos žinių. Kur čia slypi tokios įdomybės?
(1) 2020-02-19 21
Remiantis Europos kosmoso agentūros (ESA) palydovų surinkta medžiaga, nuo Pušų salos ledyno Antarktidos pakraštyje atskilo milžiniškas ledkalnis.
(0) 2020-02-03 2
Visuose vadovėliuose mokykloje skaitėte, kad pasaulyje yra 7 žemynai. Tačiau gali būti, kad ateityje visus šiuos vadovėlius teks perrašyti – kadangi vienas pretendentas siekia tapti aštuntuoju žemynu.