Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Įdomusis mokslas

10 įdomiausių savaitės mokslo naujienų (2018–01–15)

2018-01-15 (0) Rekomenduoja   (10) Perskaitymai (440)
Tai straipsnis iš rašinių ciklo. Peržiūrėti ciklo turinį

1:
  Marso griovų šlaituose aptiktos didžiulės ledo sankaupos

Colino Dundaso vadovaujama orbitinio zondo Mars Reconnaissance Orbiter tyrėjų komanda Marse aptiko aštuonias vietas, kur paviršiuje matomos didelių ledo sankaupų atodangos. Šios sritys gali suteikti duomenų apie Raudonosios planetos praeityje vykusius klimato pasikeitimus ir tapti vandens šaltiniu būsimoms pilotuojamoms misijoms. Tyrimų rezultatai publikuoti žurnale Science.

science.sciencemag.orgtechnologijos.lt

2:
  Proveržis juodųjų bedugnių tyrimų fronte: naujos paslaptingųjų sraujymių įžvalgos

Vienu iš galingiausių pasaulyje superkompiuterių sukurtos pažangios simuliacijos rodo, kad dėl JB sukimosi kylančio erdvėlaikio vilkimo, sraujymių kryptis dangaus atžvilgiu palengva kinta, t.y. vyksta precesija. Tai atitinka A. Einšteino prognozes apie ekstremalią gravitaciją šalia besisukančių JB, paskelbtas jo garsiojoje Bendrojoje reliatyvumo teorijoje.

phys.orgtechnologijos.lt

3:
  Černobylio katastrofos vietoje gaunama atsinaujinanti energija

Už maždaug 100 metrų nuo didžiulio metalinio sarkofago, dengiančio ketvirtąjį Černobylio atominės elektrinės bloką, baigiamas statyti saulės energijos projektas.
Černobylio branduolinės katastrofos vietoje Ukrainoje beveik baigtas 1 MW galios saulės energijos projektas, iš kurio elektra bus tiekiama vietiniam elektros tinklui.

www.sciencealert.comtechnologijos.lt

4:
  Aptikti didžiulės, iki šiol nežinotos kosminės katastrofos, kurią išgyveno mūsų protėviai, pėdsakai

Senoviniai mineralai nurodė anksčiau nežinotą susidūrimą su ~1 km skersmens asteroidu, įvykusį maždaug prieš 800 tūkstančių metų.
Smūginis krateris neatrastas iki šiol, tačiau jį buvus nurodo sustiklėję mineralai, rasti geologinėse nuogulose nuo Azijos iki Antarktidos. Sprendžiant iš visko, susidūrimas su kilometriniu asteroidu tapo naujausia tokio masto katastrofa, kai po Žemę jau vaikščiojo mūsų rūšies atstovai. Telieka suprasti, kaip tai paveikė planetą ir mus.

pubs.geoscienceworld.orgtechnologijos.lt

5:
  Australijoje pradėtas naudoti saulės energija varomas traukinys

2017 metų gruodis įeis į istoriją. Visiškai saulės energija varomas „Bayron Bay“ traukinys, nors ir trumpam, bet pajudėjo iš stoties, esančios Naujajame Pietų Velse, Australijoje. Šio traukinio kūrėja, bendrovė Byron Bay Railroad Company, suteikė antrą kvėpavimą šiai keleivių transporto priemonei ir įrodė, kad tam gali būti panaudota saulės energija.
Traukinys važiuoja vien tik atsinaujinančios energijos pagalba. Saulės elementai, kurie yra įrengti ant stogo bei stotelėse, tiekia visą reikalingą energijos kiekį 3 km. (1,9 mylios) maršrutui. Jis važiuos net ir esant debesuotam dangui, tai užtikrins 77 kWh baterija.

electrek.cotechnologijos.lt