Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Įdomusis mokslas

10 įdomiausių savaitės mokslo naujienų (2018–02–26)

2018-02-26 (0) Rekomenduoja   (17) Perskaitymai (1755)
Tai straipsnis iš rašinių ciklo. Peržiūrėti ciklo turinį

1. Mėgėjiška supernova;

2. Lašinami akiniai;

3. Nuodingas gardūmas;

4. Gerokai pigesnė Saulės energija;

5. Matau, ką galvoji;

6. Tamsiaodis britas bąla;

7. Paslėpti Egipto kapai;

8. Pasendinti augalai;

9. Kosminio interneto pradžia;

10. Blunkanti Jupiterio dėmė.

1:
  Astronomas mėgėjas atsitiktinai užfiksavo pirmąją istorijoje sprogstančios žvaigždės fotografiją

Argentinoje gyvenantis šaltkalviu dirbantis astronomas mėgėjas Victoras Buso atsitiktinai nukreipė savo teleskopą į tą naktinio dangaus tašką, kuriame pasirodė prieš 80 mln metų sprogusios supernovos šviesa ir tapo pirmuoju žmogumi, kuriam pavyko užfiksuoti ryškią žvaigždės žūtį.

www.sciencealert.com

2:
  Izraelio oftalmologai išrado akių lašus, galinčius pakeisti akinius

Neseniai užpatentuoti „nanolašai” pagerina regėjimą kiaulėms. Klinikiniai bandymai su žmonėmis bus atliekami vėliau šiais metais. Jei bandymai bus sėkmingi, lašai galės pakeisti akinius ir visą oftalmologinį bei optometrinį gydymą pacientams, kenčiantiems nuo trumparegystės, toliaregystės ir kitų su lęšiuko refrakcija susijusių būsenų korekciją.

interestingengineering.com

3:
  E.cigarečių „gardūmuose“ aptikta švino ir kitų toksiškų metalų

Johns Hopkins Bloomberg visuomenės sveikatos mokyklos atliktame tyrime išsiaiškinta, kad kai kurių e.cigarečių kaitinimo spiralės išskiria daug nuodingų metalų, tarp kurių ir švinas.
Environmental Health Perspectives vasario 21 dieną publikuotame tyrime mokslininkai tyrė 56 vartotojų e.cigaretes. Nemenka įrenginių dalis kūrė aerozolius, kuriuose pavojingai didelis švino, chromo, mandagano ir/ar nikelio kiekis. Ilgas šių metalų įkvėpimas siejamas su žala plaučiams, kepenims, imunitetui, širdies kraujagyslių sistemai ir smegenims ir netgi vėžiu. FDA turi įgaliojimus reguliuoti e.cigaretes, tačiau dar svarsto, kaip tai atlikti. Išsiaiškinus, kad cigaretės jų naudotojus veikiantys nuodingų metalų lygiai pavojingi, FDA galėtų į tai atkreipti dėmesį .

medicalxpress.com

4:
  KTU mokslininkai atrado ypatingą medžiagą saulės elementams: juos bus galima gerokai atpiginti (Video)

Atsinaujinančios energetikos poreikis ir pajėgumai sparčiai auga visame pasaulyje. Prie šios pažangos reikšmingai prisideda ir Lietuva. Mūsų šalyje veikia savo dydžiu ir modernumu Europą stebinanti saulės elementų gamykla. Negana to, Lietuvos chemikai kuria ypatingas medžiagas, padėsiančias tokius elementus gerokai patobulinti ir, svarbiausia, atpiginti.

technologijos.lt

5:
  Ši nauja dirbtinio intelekto sistema mato, ką galvojate

Nepaisydama pasaulyje paplitusios kritikos grupė Japonijos mokslininkų sukūrė naują DI sistemą, galinčią vizualizuoti žmonių mintis – konvertuojančią žmogaus mintis į atvaizdus.
Ši technologija paremta smegenų skenavimu fMRI – funkciniu magnetiniu rezonansu, kuriuo galima sekti kraujo tėkmę ir smegenų bangas.
Remdamasi šiais duomenimis, sistema nusprendžia, apie ką galvojo žmogus. Gauti duomenys sudėtingu neuroniniu tinklu konvertuojamį į atvaizdą.

interestingengineering.com