Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Įdomusis mokslas

10 įdomiausių savaitės mokslo naujienų (2018–03–26)

2018-03-26 (0) Rekomenduoja   (11) Perskaitymai (2614)
Tai straipsnis iš rašinių ciklo. Peržiūrėti ciklo turinį

1: Šviesos materija;

2: Priešistoriniai žvaigždžių pasistumdymai;

3: Dar vieni blogi Arkties metai;

4: Nissan šviesa (Video);

5: Dvinarė Oumuamua kilmė;

6: Jutikliniai dantys;

7: Lazerio kalbos;

8: Kamieninis aklumo gydymas;

9: Giluminis dauginimasis (Video);

10: Aralo jūros atgimimas.

1:
  Ambicingu eksperimentu stengiamasi „pasiekti neįmanoma“ ir šviesą paversti materija

Garsioji Einšteino formulė E=mc² rodo, kad materija gali virsti energija. Tai vyksta natūraliai gamtoje, o taip pat tai atliekame ir branduoliniuose reaktoriuose. Tačiau lygtis teisinga ir į kitą pusę, tad turėtų būti įmanoma materiją sukurti iš energijos ir būtent tai stengiasi atlikti ICL mokslininkai.
Prof. Steveno Rose'o vadovaujama komanda, bando tai atlikti, dviem galingais lazeriais – vienas už regimąją šviesą galingesnis 1000 kartų, kitas – milijoną – specialią kamerą paveikti vienu metu. Toks būdas paremtas Breit-Wheeler procesu, kuris pirmą kartą buvo pasiūlytas 1934 metais, ir kuris parodė, kad teoriškai iš susidaužiančių fotonų galima galima elektrono ir pozitrono porą.
Kol kas to atlikti niekam nepavyko ir buvo stengiamasi dalelėms suteikti vis daugiau energijos, kad tai įvyktų. Bet 2014 metais profesorius Rose'as pasiūlė metodą, kaip atlikti Breit-Wheelerio procesą be jokių kitų dalelių. Toks būdas dabar ir bandomas.
Materijos sukūrimas iš energijos nėra tiesiog dar vienas varnelės padėjimas. Tai padėtų geriau suprasti kai kuriuos didelių energijų astrofizikinius procesus.
Taip būtų atkurti procesai, kurie buvo labai svarbūs pirmąsias 100 visatos egzistavimo sekundžių ir kurie stebimi galingiausiose sprogimuose – gama spindulių žybsniuose, kurie yra viena didžiausių neįmintų paslapčių.

www.iflscience.com

2:
  Priešistorinis kaimyninės žvaigždės vizitas sutrikdė mūsų sistemos kometas

Prieš maždaug 70 000 metų pro mūsų planetų sistemą praskriejusi žvaigždė paliko gravitacinius pėdsakus, kuriuos dabar galima atsekti iš dešimčių mūsų planetų sistemos kometų judėjimo. Anksčiau astronomai išsiaiškino, kad Scholzo žvaigždė, už ~20 šviesmečių esanti raudonoji nykštukė, kadaise brūkštelėjo mūsų sistemos pakraščius, priartėdama prie Saulės per 0,8 šviesmečio. Ištyrinėję beveik 340 kometų, kurių orbitos ištęstos, hiperbolinės, jie išsiaiškino, kad dalies jų trajektorijas paveikė Scholzo žvaigždės gravitacija. Mokslininkai pažymi, kad Scholzo žvaigždės vizitas tėra naujausias pavyzdys iš daugelio, kurie įvyko anksčiau.

www.sciencemag.org

3:
  Praeiti metai Arkties jūros ledo ploto požiūriu buvo antri pagal blogumą

Anksčiau šį mėnesį – kovo 17 dieną – Arkties jūrinio ledo plotas pasiekė piką ir buvo beveik 15 milijonų kvadratinių kilometrų – maždaug dvigubai didesnis už Australiją plotas.Atrodo, tai daug, bet Nacionalinio sniego ir ledo duomenų centro duomenimis, tai antras pagal mažumą plotas. Mokslininkai Arkties jūros ledo plotus palydovais stebi pastaruosius 39 metus. 2017 metais buvo mažiausias užfiksuotas Arkties jūros ledo plotas, antroje vietoje – 2018, toliau 2016 ir 2015.

www.sciencemag.org

4:
  Nissan apšvies Japonijos miestą naudotomis elektromobilių baterijomis

Šiauriau Tokijo esančiame Namie mieste Nissan įrengs naują gatvės apšvietimą, kuriam eneriją tieks saulės elementai ir naudotos Nissan Leaf elektromobilių baterijos.
.

interestingengineering.com

5:
  Astronomai paskelbė numanantys iš kur atkeliavo tarpžvaigždinis objektas „`Oumuamua“

Pirmasis Saulės sistemoje užfiksuotas iš tarpžvaigždinės erdvės atskriejęs objektas tikriausiai atkeliavo iš kažkurios dvinarės žvaigždžių sistemos, sako astronomai.

www.astronomy.comtechnologijos.lt