Įdomūs reiškiniai ir mokslinis požiūris į juos (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(8) 2017-06-21 64
<em>Tuo nuo senų laikų naudojasi fokusininkai ir kišenvagiai, dėl to įvyksta dauguma automobilių avarijų, žmonės painioja įtariamuosius ir kviestinius, o vyras nepastebi žmonos naujos šuku
(1) 2017-06-21 -2
<em>Mums, paprastiems mirtingiesiems, šviesos greitis atrodo labai didelis – paspaudi jungiklį ir kambarys apšviestas, nespėjus nė mirktelėti. Net apie apie Žemę šviesa per sekundę spėja
(0) 2017-06-15 32
Kai apie istoriją ir laiko tėkmę pradedame galvoti abstrakčiais (o ypač – didesniais) skaičiais, laiko įsivaizdavimas tampa pakankamai miglotu – juk iš tiesų ganėtinai sunku suvokti, ką iš tiesų reiškia 200 metų, jei patys vidutiniškai išgyvename tik trečdalį šio laikotarpio?
(1) 2017-06-11 78
<em>Planetologijos centro (Center of Planetary Science – CPS) tyrėjų komanda pagaliau išgliaudė 1977 metais užfiksuoto „Wow!“ signalo mįslę. Jie praneša, kad tai buvo kometa, apie kuri
(3) 2017-06-08 13
<em>Nemažai terminų, palikę mokslo oazes, persikėlė į kasdienę kalbą — tik, deja, dažnai jie naudojami neteisingai.Io9 žurnalistai pasiteiravo mokslininkų, kokie moksliniai terminai dažn
(0) 2017-05-30 5
Praeitą mėnesį internete pasirodė meniškas vaizdo įrašas, kuriame matyti, kaip vandenyje maišosi skirtingų spalvų rašalas. Iš arti padaryti kadrai užburia, todėl vaizdo įrašas „YouTube“ platformoje jau susilaukė šimtų tūkstančių peržiūrų. Kol vieni grožėjosi meno kūriniu, kiti nusprendė pažiūrėti į šį reiškinį iš mokslinės pusės. Kas iš tiesų vyko tame akvariume?
(5) 2017-05-30 -14
Laikote save išprususiu bei apsiskaičiusiu? Jei toks ir esate, neabejojame, jog tikrai atsiras ne vienas ir netgi ne du faktai iš žemiau pateikto sąrašo, kurių nežinojote. Beje, juos surinko „Science Alert“.
(0) 2017-05-18 14
Skaičiai egzistuoja ne visose kultūrose. Amazonės baseine, prie didžiausios pasaulio upės intakų, gyvena skaičių nepažįstančios gentys.
(0) 2017-05-15 12
Mokslui skirta infrastruktūra ne visada yra tik švarios laboratorijos, įrangos pilni centrai ar robotų dirbtuvės. Štai JAV, Tampos valstijoje Floridoje atidaroma maždaug dviejų hektarų ploto „kūnų ferma“ („body farm“), kurioje dirbs mokslininkai ir profesijos paslapčių mokysis būsimi nusikaltimo vietos tyrėjai. Tai - jau septinta tokia vieta šalyje, į kurią veršis ekspertai iš viso pasaulio. Kaip viskas atrodys viduje?
(0) 2017-05-11 9
Ar kada nors susimąstėte, kaip magai iš rankų laido liepsnas? O kodėl senos kino juostos yra tokios degios? Pasirodo, šie du dalykai yra susiję, o prie jų dar būtų galima pridėti ir sprogius higieninius tamponus.
(0) 2017-05-10 25
<!--Keisdami pavadinimą, įsijunkite režimą BE REDAKTORIAUS --> <em>Tyrėjai galiausiai atsakė į 400 metų kamavusį klausimą: Kodėl buožgalvius primenantys, vadinamieji „Princo Ruperto
(1) 2017-04-27 11
Dėl mokslininkų, entuziastų, Žemėje esančių fotografų ir Europos kosmoso agentūros magnetinio lauko „Swarm“ misijos pastangų pavyko atrasti šį violetinės šviesos ruoželį danguje.
(2) 2017-04-06 17
<em>Maži gyvūnai savo smegenis optimizavo taip, kad jos veikia geriau, nei didelės. Tai padės kurti ateities kompiuterius</em>
(8) 2017-04-05 48
Vaiduokliai neegzistuoja. Tai yra faktas, tačiau daugybė žmonių tiki, kad kai kuriose vietose tikrai vaidenasi. Dar daugiau – ne vienas žmogus teigia, kad yra akis į akį susidūręs su tikru vaiduokliu. Mokslininkai retai kreipia dėmesį į paranormalius reiškinius, tačiau egzistuoja keletas hipotezių, paaiškinančių, kodėl žmonės tiki vaiduokliais. Pateikiame šešias iš jų.