Iki XIX amžiaus (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(0) 2019-05-17 11
Vėlyvuoju savo karjeros periodu Leonardo da Vinci galimybės naudotis dešiniąja ranka tapo gana ribota – buvo ilgai manoma, kad tai buvo insulto pasekmė. Tačiau naujas tyrimas rodo, kad priežastimi buvo ne tai, o nervų pažeidimas, sukėlęs paralyžių.
(0) 2019-04-16 24
Florencijoje esančios Uffizi galerijos mokslininkai įrodė, kas jau seniai buvo įtariama: kad Renesanso genijus Leonardo Da Vinci galėjo vienodai gerai rašyti, piešti ir tapyti abiem rankomis.
(15) 2019-03-17 16
Dažnas mano, kad mokslas prieštarauja religijai. Arba priešingai - kad religija prieštarauja mokslui. Mokslininkai savo pažiūras retai aptarinėja laisvai, tačiau tiesa yra ta, kad tarp jų, kaip ir tarp kitų visuomenės narių, yra ir religingų, ir ateistų. Ką apie Dievą manė Albertas Einšteinas? O Nikolojus Kopernikas? Kokia buvo Stiveno Hokingo nuomonė šiuo klausimu? Štai 15 įdomių garsių mokslininkų citatų apie Dievą ir religiją.
(0) 2019-03-07 54
Fizikas, matematikas, astronomas, alchemikas, filosofas Izaokas Niutonas yra vienas garsiausių visų laikų mokslininkų. Jis žinomas už savo darbus aiškinant gravitaciją, už Niutono dėsnius, kuriais remiasi visa klasikinė mechanika, ir integralinį bei diferencialinį skaičiavimą. Niutonas per savo ilgą gyvenimą nuveikė išties daug. Štai 15 įdomiausių jo citatų.
(2) 2019-01-31 34
Pagal kai kuriuos parametrus praėjusieji metai buvo tikrai ne kokie. Bet jie buvo tikrai puikūs mokslui – patvirtintas gravitacinių bangų egzistavimas, atrasta, kaip vėsinosi dinozaurai ir daug kitokių įdomių dalykų apie mus supantį pasaulį, bet pritrenkiantis naujas atradimas parodė, kad dar ne viską žinome ir apie save.
(0) 2018-10-20 5
Naujas tyrimas skelbia: dėl Leonardo da Vinci unikaliai tikslaus sugebėjimo plokščiuose paviršiuose perteikti objektų perspektyvą kaltos jo akys.
(0) 2018-09-10 1
2018 metų rugsėjo parengtoje ataskaitoje mokslininkai pateikia išvadų, kokiomis ligomis, sprendžiant iš paveikslo, galėjo sirgti Lisa Gherardini – moteris, pavaizduota Leonardo da Vinci paveiksle „Mona Lisa“.
(0) 2018-08-10 2
Kai XV a. eruditas Leonardo da Vinci netapydavo šedevrų ar neieškodavo būdų pakelti žmones į orą, jį galima buvo dažnai rasti gamtoje, tyliai mąstantį prie vandens verpetų upės ar upelio srovėje. Tai, kas žavėjo Renesanso genijų, trikdė ir begalę kitų mokslininkų. Net ir po pusės tūkstantmečio, kalbėdami apie tokį dalyką kaip hidraulinis šuolis, mes vis dar krapštomės galvas. Bet atrodo, Kembridžo universiteto fizikui pavyko atskleisti ir šią paslaptį.
(0) 2018-07-20 5
Isaaco Newtono XVII a. raštai labai pakeitė šiandieninį žmonių mąstymą. Jo darbai Apšvietos amžiuje buvo labai svarbūs ir privertė žmones nuo magijos pereiti prie mokslo. Remiantis tokiais faktais, labai lengva pamanyti, kad I.Newtonas buvo labai racionalus ir jo nedomino fantastinė gyvenimo pusė - bet tai yra netiesa.
(2) 2018-06-05 0
Benjaminas Franklinas – Amerikos visuomenei neabejotinai nusipelnęs politikas, padėjęs išsivaduoti nuo priklausomybės Didžiajai Britanijai. Tačiau šiam visuomenės veikėjui galime dėkoti ir už žaibolaidį.
(0) 2018-04-02 10
Ar žinojote, kad „Eureka!“ sušukęs ir iš vonios iššokęs Archimedas atrado ne tik savo vardu pavadintą dėsnį apie skysčių ir kūnų sąveiką? Manoma, kad Archimedas išrado ir vieną prietaisą, be kurio pasaulis tikrai subyrėtų!
(11) 2018-03-06 18
Seksas yra normali gyvenimo dalis. Mes esame biologiškai užprogramuoti ieškoti ir gauti sekso, tačiau dėl pačių įvairiausių priežasčių kai kuriems žmonėms nesiseka surasti tinkamus partnerius. Jei bijote, kad taip ir liksite visą gyvenimą nepraradę nekaltybės, nesijaudinkite - nesate vieni.
(6) 2017-11-15 31
Kaip atrodytų mūsų kasdienybė, jei kompiuteriu tegalėtume atlikti matematinius veiksmus, o naršyti internete ar žiūrėti filmus būtų neįmanoma? Kompiuterio pavadinimas kilęs iš žodžio, reiškiančio „skaičiuoti“ (angl. compute), jis būtų tik tam skirtas, jei ne keletas genialių žmonių, kurie įžvelgė šiame prietaise gerokai didesnį potencialą. Tarp jų buvo ir Ada Lovelace – pirmoji programuotoja pasaulyje, gyvenusi laikais, kai kompiuteriai dar net neegzistavo.
(1) 2017-07-13 7
Švedijos grafienė Eva Ekeblad buvo agronomė, atradusi būdą, kaip pagaminti bulvių miltus. Šis atradimas sudarė galimybes gaminti maistą be glitimo ir įvairų alkoholį, pavyzdžiui, vodką, degtinę ir bulvių vyną.
(0) 2017-03-16 -12
Garsiosios „Monos Lizos“ paslaptingoji šypsena jau kelis šimtmečius yra nesibaigiančių diskusijų šaltinis, bet ar tikrai ją taip sunku suprasti?