Kas būtų, jeigu... (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(7) 2011-12-30 0
Žemės ir Mėnulio tandemas Saulės sistemoje yra unikalus. Mėnulio masė sudaro 1/81 Žemės masės. O daugelio kitų planetų mėnulių masė prilygsta tik 3/10 000 planetos masės. Mėnulio dydis yra viena svarbiausių Žemėje vešinčios sudėtingos gyvybės prielaidų. Jei atsirastų antras mėnulis, viskas gerokai pasikeistų. Kaip?
(29) 2011-12-20 2
Įsivaizduokite viešbutį, kuriame – begalybė numerių ir visuose juose gyvena begalybė svečių. Kas nutiktų, jei į tokį viešbutį užsuktų ir numerį užsisakyti panorėtų dar vienas žmogus? Juk viešbutis – lyg ir begalinis? Ir kas nutiktų, jei to paties pageidautų… begalinio dydžio autobusu atvykusi begalinė aibė naujų svečių?
(27) 2011-11-11 3
Vašingtono universitete vienas chemijos kurso dėstytojas egzamine visada užduoda papildomą klausimą, kurį atsakius galima užsidirbti papildomą balą. Klausimas skamba taip: „Pragaras yra egzoterminis (atiduoda šilumą) ar endoterminis (sugeria šilumą)?"
(2) 2011-10-18 0
Ar tik ne fizikai bus sugalvoję posakį „žvelgti pro rožinius akinius“? Pasirodo, regimosios šviesos spektro vaivorykštėje kaip tik rožinės spalvos ir trūksta. Kaipgi taip?
(7) 2011-09-19 0
Astronomai praėjusią savaitę paskelbė atradę planetą, pavadintą „Kepler-16b“, kuri skrieja aplink dvi netoli viena kitos esančias saules. Kaip atrodytų gyvenimas tokioje planetoje? Kas būtų, jei Žemė vietoje vienos turėtų dvi saules?
(0) 2011-08-17 1
1884 metais šveicarų astronomas Arndtas pateko į pirmuosius laikraščių puslapius, kai pareiškė orbitoje už Neptūno atradęs labai keistą kubo formos planetą. Žinoma, net 1884 metais visi suprato, kad tai – nesąmonė. Tačiau pamėginus pamodeliuoti, kaip tokio pavidalo kūne veiktų, pavyzdžiui, gravitacija arba kokie reiškiniai vyktų, tarkim, atmosferoje, darosi visai įdomu.
(2) 2011-07-21 69
Kas sakė, kad popieriaus neįmanoma perlenkti daugiau nei 8 kartus? Kodėl gi. Nors (neoficialus) pasaulio rekordas – 13 kartų perlenkta popieriaus juosta (jos ilgis – 1,2 km), teoriškai popierių būtų galima perlenkinėti tiek kartų, kiek užsigeidi. Jei tik turi pakankamai energijos. Tiesa, yra vienas nemenkas BET. Lankstinį perlenkus 103-iąjį kartą, jos ilgis būtų... Ne. Apie ilgį šįkart geriau nekalbėkime. Pakaks lankstinio STORIO. Pasirodo, toks lankstinys tiesiog... netilptų visatoje. Nes jo storis siektų 93 mlrd. šviesmečių. Bet apie viską – nuo pirmo perlenkimo.