Mokslininkai ir išradėjai (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(78) 2021-01-08 83
Jeffas Bezosas, kaip turtingiausias žmogus pasaulyje, ne vienerius metus buvo sąrašo viršuje ar labai arti viršūnės daugiausia dėl „Amazon“ atnešusių turtų. Tuo tarpu Elono Musko turtų grynoji vertė per pastaruosius metus smarkiai padidėjo dėl itin išaugusios „Tesla“ akcijų vertės.
(1) 2020-12-28 2
Sparčiai vystantis naujoms technologijoms, robotai žengia į mūsų kasdienybę – juos sutikę buityje, darbe, moksle jau nebesistebime. Tačiau užsukę į banką, parduotuvę ar viešbutį vis dar tikimės išvysti darbuotojus žmones, nors robotai humanoidai šiose verslo srityse jau aptarnauja klientus ir tai nieko nestebina. Netgi atvirkščiai – jų paslaugomis klientai patenkinti labiau negu žmogiškuoju aptarnaujančiu personalu.
(4) 2020-12-27 6
Pripažinkime, 2020 metai nebuvo patys geriausi. Jie prasidėjo nuo didelės karo tarp JAV ir Irano grėsmės bei neįtikėtino masto gaisrų Australijos krūmynuose. O vėliau viskas apskritai nusirito velniop. Po tokių metų tikrai lengva prognozuoti, kad 2021-ieji bus geresni... Būtent su tokia viltimi praėjusius metus apžvelgė filantropas, korporacijos „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas.
(0) 2020-12-23 8
Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) neuromokslininko dr. Aurelijaus Buroko kartu su kolegomis iš Ispanijos mokslo institucijų atlikti tyrimai sulaukė tarptautinio dėmesio. Publikacija, kurioje nagrinėjamas ryšys tarp nutukimo ir suprastėjusios atminties, paskelbta prestižiniame neurobiologijos žurnale „Cell Metabolism“. Pasak dr. A. Buroko, šis tyrimas atveria galimybę dar geriau pažinti žarnyno bakterijų (mikrobiotos) įtaką mūsų smegenų veiklai.
(0) 2020-12-21 2
Vilniaus universiteto (VU) Medicinos fakulteto mokslininkai atlieka itin reikšmingą plataus masto Černobylio katastrofos likviduotojų viso genomo tyrimą ADAPT – tai pirmasis tokio pobūdžio mokslinis darbas Lietuvoje, kai adaptaciniai genetiniai mechanizmai yra tiriami lietuvių populiacijoje ir lyginami Europos ir pasaulio mastu.
(0) 2020-12-12 22
Vieno prestižiškiausių pasaulyje mokslo žurnalų „Science“ naujausiame numeryje – lietuviškos pavardės. Leidinyje publikuotas Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkų straipsnis, kuriame skelbiamas tandeminio saulės elemento efektyvumo rekordas. Tai – vienas iš nedaugelio Lietuvos mokslininkų darbų, kurie apskritai publikuoti „Science“ grupės žurnaluose.
(0) 2020-12-11 14
Šią savaitę Stokholme ir Osle teikiamos šių metų Nobelio premijos. Antradienį premiją už nuopelnus chemijos srityje oficialiai gavo Emmanuelle Charpentier ir Jennifer Anne Doudna. Vilniaus universitetas (VU) šia proga nusprendė simboliškai pagerbti į Nobelio chemijos premiją pretendavusį ir savo pasiekimais jos nusipelniusį mokslininką – profesorių Virginijų Šikšnį. Jam universitetas skyrė 100 tūkst. eurų vertės tikslinę dotaciją „Gyvybės kodo perrašymas“, teigiama pranešime žiniasklaidai.
(0) 2020-12-08 1
Seras Isaacas Newtonas – pripažintas fizikas, matematikas ir astronomas – gali būti vienas žymiausių visų laikų mokslininkų, tačiau jo itin plačios srities tyrimai vedė jį ir į keistas vietas – esančias toli už to, ką dabar vadiname mokslu.
(62) 2020-12-07 61
Praėjusią savaitę Berlyne „SpaceX“ generalinis direktorius Elonas Muskas sakė esąs „labai įsitikinęs“, kad jo kosmoso kompanija žmones į Marsą nugabens jau 2026 metais.
(0) 2020-12-04 10
Niekada nesakyk niekada. Pokalbio metu po apdovanojimų renginio Vokietijoje „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas sakė, kad jis neprieštarauja susijungimui su kitu automobilių gamintoju.
(4) 2020-11-28 4
Saulėtekio miestelyje veikianti didžiausia ir moderniausia Lietuvoje mokslinių tyrimų bazė plėsis – po trejų metų, planuojama, ją papildys modernūs Vilniaus universiteto (VU) Chemijos ir geomokslų bei Matematikos ir informatikos fakultetai. Taip Saulėtekyje bus suformuotas stambiausias Lietuvoje ir Baltijos šalyse gyvybės, fizinių ir technologijos mokslų branduolys.
(2) 2020-11-27 7
Elonas Muskas aplenkė milijardierių Billą Gatesą ir tapo antru turtingiausiu žmogumi pasaulyje, skelbia „Bloomberg Billionaire Index“, po to, kai „Tesla“ akcijų kainos pakilimas bendrovės grynąją vertę pakėlė iki 127,8 mlrd. JAV dolerių.
(0) 2020-11-27 -5
Nors korporacijos „Microsoft“ įkūrėjo prognozės optimistiškos, jis įspėja, kad laukia sunki žiema. „Pasistenkite, kad jūsų šeima nebūtų paskutinė, kuri mirs šios pandemijos metu“, – ragino filantropu tapęs verslininkas, kurį citavo cnet.com.
(0) 2020-11-26 28
Pasak Elono Musko, pirmoji „Tesla“ baterijų gamykla, įsikūrusi Berlyno „Tesla Gigafactory“ pagamins iki 250 GWh per metus. Apytiksliai, tai yra dabartiniai baterijų gamybos pajėgumai pasaulyje.
(2) 2020-11-26 28
KTU Cheminės technologijos fakulteto (CTF) profesorius Vytautas Getautis labiausiai žinomas už pasiektą pasaulinį saulės elementų efektyvumo rekordą – kartu su kitais mokslininkais sukurtas saulės elementas net 29,15 proc. krintančios šviesos paverčia elektros energija.