Mokslininkų klaidos (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(0) 2018-10-26 19
Atsakykite greitai - ar kelių mėnesių amžiaus kūdikis jaučia skausmą? Žinoma, kad taip ir jis tai gali parodyti verksmu. Mums įprastos reakcijos jiems dar yra nepasiekiamos, tačiau nervai švelnioje odoje jau egzistuoja. Ar šiandien tikrai kas nors abejoja, kad kūdikiai jaučia skausmą? Iki 1999 metų tokie ginčai buvo labai intensyvūs.
(2) 2018-01-19 13
Albertas Einsteinas visai ne be reikalo tituluojamas vienu garsiausių visų laikų fizikų – jo idėjos aukštyn kojomis apvertė mūsų suvokimą apie Visatą, tapo mūsų mastymo ir kultūros kasdienybe. Tačiau nepaisant to, kad jo bendrojo reliatyvumo teorija pakeitė laiko ir erdvės suvokimą, šis Nobelio premijos laureatas yra pridaręs ir klaidų, rašo bigthink.com.
(0) 2017-06-14 3
Švedijos Helsinborgo mieste atidarytas Nesėkmingų inovacijų muziejus, kuriame demonstruojama, kokios rizikingos gali būti naujovės. Jame pristatoma 70 nevykusių gaminių ir paslaugų, kurias muziejaus šeimininkas surinko visame pasaulyje. Kiekvienas eksponatas – skaudi pamoka kūrėjams.
(2) 2017-03-28 15
Mokslas keturmyliais žingsniais juda į priekį, todėl laikas nuo laiko iš pažiūros net ir nepajudinami faktai keičiasi, o tai kas atrodė kaip neginčijama tiesa, vėliau traktuojama kaip klaida. Toliau pateikiame septynis dar visai neseniai visuotinai mums į galvas mokyklose diegtus faktus ir tiesas, kurie pastaruoju metu pasirodė esantys klaidingi.
(2) 2017-01-30 16
Mokslininkai visais laikais kėlė įdomias hipotezes ir kūrė eksperimentus joms patikrinti. Taip buvo padaryta visa galybė mums iki šiol svarbių atradimų. Visgi, nemaža dalis eksperimentų buvo mažų mažiausiai keisti, o kai kurie ir tiesiog žiaurūs. Pateikiame penkis mažai girdėtus keistokus mokslininkų eksperimentus iš praeities.
(2) 2017-01-30 18
Tinklalapyje BBC.com pranešama, kad du Nortumbrijos universiteto studentai Alexas Rossettas ir Luke‘as Parkinas, 2015 m. kovo mėnesį dalyvaudami praktiniame užsiėmime universitete, dėl įvykusios matematinės klaidos suvartojo potencialiai mirtiną kofeino dozę.
(35) 2016-12-21 28
<i>Ge­ne­tiš­kai mo­di­fi­kuo­ti or­ga­niz­mai (GMO) – daž­nai gvil­de­na­ma te­ma tiek ži­nia­sklai­do­je, tiek svei­kos gy­ven­se­nos bei ap­lin­ko­sau­gos ra­te­li
(2) 2016-08-22 36
Tam, kad atrastume tai, kas bus naudojama kasdien ar pakeis pasaulį, nebūtina kiaurą parą dirbti laboratorijoje ir eksperimentuoti. Kaip rodo istorija, kartais visiškai atsitiktinai gali nusišypsoti sėkmė.
(0) 2016-08-02 26
Dar praėjusių metų rugsėjį NASA mokslininkai pranešė, jog jiems Raudonojoje planetoje pavyko padaryti neįtikėtiną atradimą – gretimoje Žemei planetoje aptikta skysto vandens, kuriame netgi gali egzistuoti gyvybė.
(2) 2016-06-07 26
Kai kurie išradėjai mėgaujasi šlove ir turtais, tačiau ne visi. Kai kuriems jų išradimai tapo didžiausiais priešais – pateikiame 10 pasakojimų apie išradėjus, kuriuos pražudė jų pačių išradimai.
(0) 2016-06-06 13
<em>Trumpas sąvadas to, kas nutiko mokslo pasaulyje per savaitę. Nutiko, žinia, daug daugiau, tačiau pateikiame tai, kas svarbiausia ir/ar įdomiausia.<br /><b>Raktiniai žodžiai: <br>kamieninės
(0) 2016-05-11 7
<p>Sąmokslo teorijų mėgėjai praėjusį rudenį džiūgavo, kai mokslininkai <a href="www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-50717/">pranešė apie žvaigždę</a>, kurios skl
(2) 2016-02-18 10
Tikėtis, kad 150 tūkst. Adelės pingvinų netrukus iš anapus suniūniuos "Hello from the Other Side", dar nereikėtų.
(3) 2016-01-11 68
Kaip atsirado gyvybė? Kodėl iki šiol neradome ateivių? Ar įmanoma viršyti šviesos greitį? Kodėl gabalėlį cukraus pavadinus vaistu jis tampa veiksmingas? Tai – tik keletas klausimų, į kuriuos mokslininkai iki šiol neranda atsakymo.
(1) 2015-09-03 -14
Jei pasiteirautumėte Tadžikistano vyriausybės, turbūt sulauktumėte atsakymo, kad Saulės sistemoje nuo šiol egzistuoja dar viena planeta – pasaulis, pavadinimu Tadžikistanas. Jis aplink Saulę skrieja kažkur tarp Marso ir Jupiterio (Asteroidų žiede), bet tai – visai ne Cerera. Tokią stulbinamą žinią rugsėjo 1 d. išdidžiai paskelbė Tadžikijos naujienų agentūra.