Mokslininkų klaidos (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(4) 2014-07-07 14
Pasauliui apie planetas, kuriose sąlygos gali būti tinkamos gyvybei suskubę pranešti mokslininkai suklydo. Žurnale „Science“ moksliniam tyrimui vadovavęs Paulas Robertsonas iš Pensilvanijos valstijos universiteto JAV paskelbė, kad prielaidos apie toje pačioje saulės sistemoje Gliese esančias planetas, kurios sukėlė itin didelį susidomėjimą dėl palankių gyvybei rastis sąlygų, buvo pagrįstos klaidingais skaičiavimais.
(4) 2014-06-23 22
Verslininkas Elonas Muskas, įmonių „Tesla“, gaminančios elektromobilius ir „SpaceX“, vykdančios krovinių pristatymą į Tarptautinę kosminę stotį bei ketinančios sukurti žmonių gabenimo į Marsą transporto priemonę, inovacijas vertina itin teigiamai ir pats dažnai būna jų kūrimo priešakinėje linijoje. Tačiau tai, ką daro jis ir kiti inovatoriai, E. Muską baugina.
(0) 2014-06-23 1
JAV Ligų kontrolės centras (CDC) ketvirtadienį paskelbė, jog iki 75 mokslininkų galėjo turėti sąlytį su gyvomis juodligės bakterijomis. Nors kol kas nė vienas iš šių galimai užsikrėtusių mokslininkų nesiskundžia ligos požymiais, visiems pasiūlytas prevencinis gydymas, rašo pbs.org.
(1) 2014-06-06 -27
Ne tik iš Kauno, bet ir iš Suvalkijos žemėlapio Nemuną ištrynė naujoji elektroninio žemėlapio „Google Maps“ versija. Didžiausia Lietuvos upė, pagal šį žemėlapį, baigiasi ties Petrašiūnų hidroelektrine.
(1) 2014-05-30 26
„Gyvenimas šioje planetoje gali baigtis mažiau nei po 30 metų nuo šio momento“, – pranešė CNN „iReport“ tinklalapis, teigdamas, kad tai gali įvykti dėl milžiniško asteroido, – rašo „The Independent“.
(0) 2014-05-22 29
Prancūzijos sveikatos apsaugos administracija prestižinei šios šalies mokslo laboratorijai nurodė suspenduoti savo veiklą, nes paaiškėjo, jog iš laboratorijos dingo 2000 mėgintuvėlių su mirtinu SŪRS (sunkaus ūminio respiratorinio sindromo) virusu.
(0) 2014-05-16 13
Garsusis prieš šimtmetį gyvenęs išradėjas Nikola Tesla, kurio idėjos iki šių dienų yra tokios novatoriškos, jog gali sukelti tikrą perversmą automobilių pramonėje, netrukus gali būti pagerbtas muziejumi – panašu, kad bendrovių „Tesla Motors“ bei „SpaceX“ vadovas ir vyriausiasis inžinierius Elonas Muskas sutiko šiam kilniam reikalui padovanoti 8 mln. JAV dolerių (apie 20 mln. litų), rašo businessinsider.com.
(0) 2014-04-22 0
Palydovų stebėjimai leido ištyrinėti atokiausius Žemės kampelius, o jų duomenys leistų sudaryti patį tiksliausią žemėlapį. Nepaisant to, žmonės vis dar naudojasi žemėlapiais, kurių masteliai yra iškreipti. Šios klaidos atkartojamos net interneto žemėlapiuose.
(0) 2014-02-25 0
Mokslininkai rado nežinomą Alberto Einšteino straipsnį, kuriame jis svarsto alternatyvą dabar visuotinai pripažįstamai Didžiojo sprogimo teorijai.
(1) 2014-01-22 2
Kartais mokslininkai glumina pasaulį ne tik paprastam mirtingajam sunkiai suvokiama tarptautinių žodžių iškalba, bet ir… neregėtu lakoniškumu. Prieš porą mėnesių, žurnalo „Evolutionary Antropology“ 2013 m. lapkričio/gruodžio mėn. numeryje buvo publikuotas vienas trumpiausių istorijoje mokslinių straipsnių – iš 2 žodžių. Bet, kaip netrukus bus galima įsitikinti, tai – toli gražu ne riba. 1974 m. prestižiniame žurnale „Journal of Applied Behavioral Analysis“ publikuotame straipsnyje žodžių buvo lygiai apskritas nulis.
(0) 2013-12-02 2
Išradinėti – tai užkoduota žmogaus prigimtyje. Būtent šis troškimas patobulinti, atrasti bei sužinoti ir veda žmoniją pirmyn. Tačiau kartais išradėjai sugalvoja tokių dalykų, kurie gali kelti pavojų sveikatai ir net gyvybei, o norėdami įsitikinti jų galimybėmis (tuo pačiu jas įrodyti aplinkiniams), išbando juos patys. Pakankamai dažnai tokie bandymai baigiasi tragiškai.
(2) 2013-10-01 0
Savaitgalį Rusijos astronomų atrastas asteroidas, kaip paaiškėjo, buvo ne toks mažas, ir praskriejo visai ne taip arti Žemės, kaip kad buvo apskaičiavę Šternbergo valstybinio astronomijos instituto tyrėjai, skelbia Tarptautinės astronomų sąjungos Mažųjų planetų tyrimų centras. Pasirodo, apsirikta dukart: pirmą sykį – kelis šimtus kartų, antrą – 16 kartų.
(3) 2013-09-27 2
Niekam ne paslaptis, kad susiruošus skaityti akademinius straipsnius apie atliktus moksliniu tyrimus reikia apsišarvuoti nežmoniška valia ir kantrybe – retas straipsnis būna parašytas pagauliai ar bent informatyviai. Tačiau tarptautiniame rumunų mokslo žurnale "Metalurgia International" neseniai pasirodė beprecedentis šedevras, kurį atsiuntė rimto veido užsienio mokslininkai iš Serbijos. Rimčiausias momentas šioje istorijoje yra tai, kad žurnalo redakcija rimtais veidais palaimino šio straipsnio publikavimą. Taip akademinėje periodikoje atsirado straipsnis, kuriame cituojamas Maiklas Džeksonas, Boratas Sagdyjevas (geriau žinomas kaip tiesiog Boratas) ir pateikiami ką tik atlikti prieš kelis šimtus metų mirusių mokslininkų (tokių kaip D. Bernulis) tyrimų rezultatai.
(38) 2013-09-25 3
Nuo 1920 iki 1950 m. sovietų mokslininkas Sergejus Briuchonenka begales valandų praleido triūsdamas savo laboratorijoje. Savo Tėvynėje jis buvo gerbiamas mokslininkas dėl savo įžvalgų apie kraujo perpylimo procedūrą. Tačiau mokslininkas norėjo savo darbais pasiekti įmanomumo ribą. Makabriški jo eksperimentai buvo sutelkti į galimybę palaikyti gyvybę dirbtiniu būdu. Nieko nuostabaus, kad jo laborantams teko priprasti prie gyvų begalvių šunų ir dekapituotų gyvūnų galvų kasdienybės. O po šiurpių eksperimentų mokslininkai šunis atgaivindavo. Kur nuvedė šie šunų-zombių likimais grįsti transplantacijos istorijos keliai ir klystkeliai?
(4) 2013-09-13 0
Dešimtims mokslininkų ketvirtadienį buvo išdalytos humoristinės premijos „IgNobels“, kurių viena, pavyzdžiui, buvo skirta už tyrimus, patvirtinusius, jog išgėrę žmonės mano esantys patrauklesni, o kita – už svogūno fermento, kuris verčia mus verkti, studijas. Taikos premija šiemet bendrai buvo skirta Baltarusijos prezidentui Aleksandrui Lukašenkai – už tai, kad jis uždraudė viešai ploti, – ir Baltarusijos policijai, „areštavusiai už plojimą vieną vienarankį vyrą“.