Mokslininkų klaidos (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(0) 2013-12-02 2
Išradinėti – tai užkoduota žmogaus prigimtyje. Būtent šis troškimas patobulinti, atrasti bei sužinoti ir veda žmoniją pirmyn. Tačiau kartais išradėjai sugalvoja tokių dalykų, kurie gali kelti pavojų sveikatai ir net gyvybei, o norėdami įsitikinti jų galimybėmis (tuo pačiu jas įrodyti aplinkiniams), išbando juos patys. Pakankamai dažnai tokie bandymai baigiasi tragiškai.
(2) 2013-10-01 0
Savaitgalį Rusijos astronomų atrastas asteroidas, kaip paaiškėjo, buvo ne toks mažas, ir praskriejo visai ne taip arti Žemės, kaip kad buvo apskaičiavę Šternbergo valstybinio astronomijos instituto tyrėjai, skelbia Tarptautinės astronomų sąjungos Mažųjų planetų tyrimų centras. Pasirodo, apsirikta dukart: pirmą sykį – kelis šimtus kartų, antrą – 16 kartų.
(3) 2013-09-27 2
Niekam ne paslaptis, kad susiruošus skaityti akademinius straipsnius apie atliktus moksliniu tyrimus reikia apsišarvuoti nežmoniška valia ir kantrybe – retas straipsnis būna parašytas pagauliai ar bent informatyviai. Tačiau tarptautiniame rumunų mokslo žurnale "Metalurgia International" neseniai pasirodė beprecedentis šedevras, kurį atsiuntė rimto veido užsienio mokslininkai iš Serbijos. Rimčiausias momentas šioje istorijoje yra tai, kad žurnalo redakcija rimtais veidais palaimino šio straipsnio publikavimą. Taip akademinėje periodikoje atsirado straipsnis, kuriame cituojamas Maiklas Džeksonas, Boratas Sagdyjevas (geriau žinomas kaip tiesiog Boratas) ir pateikiami ką tik atlikti prieš kelis šimtus metų mirusių mokslininkų (tokių kaip D. Bernulis) tyrimų rezultatai.
(38) 2013-09-25 3
Nuo 1920 iki 1950 m. sovietų mokslininkas Sergejus Briuchonenka begales valandų praleido triūsdamas savo laboratorijoje. Savo Tėvynėje jis buvo gerbiamas mokslininkas dėl savo įžvalgų apie kraujo perpylimo procedūrą. Tačiau mokslininkas norėjo savo darbais pasiekti įmanomumo ribą. Makabriški jo eksperimentai buvo sutelkti į galimybę palaikyti gyvybę dirbtiniu būdu. Nieko nuostabaus, kad jo laborantams teko priprasti prie gyvų begalvių šunų ir dekapituotų gyvūnų galvų kasdienybės. O po šiurpių eksperimentų mokslininkai šunis atgaivindavo. Kur nuvedė šie šunų-zombių likimais grįsti transplantacijos istorijos keliai ir klystkeliai?
(4) 2013-09-13 0
Dešimtims mokslininkų ketvirtadienį buvo išdalytos humoristinės premijos „IgNobels“, kurių viena, pavyzdžiui, buvo skirta už tyrimus, patvirtinusius, jog išgėrę žmonės mano esantys patrauklesni, o kita – už svogūno fermento, kuris verčia mus verkti, studijas. Taikos premija šiemet bendrai buvo skirta Baltarusijos prezidentui Aleksandrui Lukašenkai – už tai, kad jis uždraudė viešai ploti, – ir Baltarusijos policijai, „areštavusiai už plojimą vieną vienarankį vyrą“.
(2) 2013-09-13 0
Kornelio universiteto (Niujorkas, JAV) mokslininkai netyčia sukūrė ploniausią mokslo istorijoje stiklą, kurio storis siekia vos 2 atomus.
(1) 2013-09-10 4
Per visą "Šnobelio" premijos (Ig Nobel Prize) egzistavimo istoriją nuo 1991 m. organizatoriai įteikė daugiau kaip 220 apdovanojimų visose tradicinėse Nobelio nominacijose (fizikos, chemijos, medicinos, literatūros, ekonomikos, taikos), taip pat ir už biologijos, inžinerijos, matematikos ir net tarpdisciplininius tyrinėjimus. "Šnobelio premijų", skiriamų už mokslo pasiekimus, "kurie iš pradžių kelia juoką, o paskui verčia susimąstyti", įteikimo ceremonija Harvardo universitete įvyks artimiausią ketvirtadienį. Ceremonijos tema – "jėga". Ta proga kviečiame susipažinti su įsimintiniausiais visų laikų "Šnobeliais".
(9) 2013-08-27 1
Kvinslendo universitete jau 86-erius metus vykstančio bitumo lašo paptelėjimo eksperimento kulminacijos kol kas dar niekas nėra matęs savo akimis. Bitumo lašas Kvinslendo laboratorijoje pagaliau kaptelėti turėtų šiemet, tačiau nuo 1961 m. eksperimento kulminaciją pamatyti ar užfiksuoti bandęs fizikos profesorius Džonas Meinstonas (John Mainstone) jo, deja, taip ir nebeišvys.
(27) 2013-08-21 3
Anatolijus Petrovičius Bugorskis – rusų mokslininkas, garsus tuo, kad yra vienintelis žmogus istorijoje, įkišęs galvą į dalelių greitintuvą. Neįtikėtina, tačiau jis liko gyvas, nors patyrė labai rimtų sužalojimų.
(4) 2013-08-01 11
Netyčia padaryta klaida Švedijos mokslininkams padėjo sukurti medžiagą, kurios sukūrimas iki tol buvo laikomas neįmanomu. Atradimas pristatytas žurnale "PLOS ONE".
(4) 2013-03-28 0
Lietuvoje tokios problemos galbūt dar tolimos, bet štai susirūpinę amerikiečiai pradėjo kritikuoti prezidento Baracko Obamos administraciją už tai, kad ši švaisto mokesčių mokėtojų pinigus finansuodama visiškai beverčius mokslinius darbus – na kad ir ančių penių tyrimą, rašo frenchtribune.com.